ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Crònica del Ple ordinari de 31 de juliol de 2025
 
Imprimir
Ple juliol 2025

Presideix el primer tinent d'alcalde, Lluís Llovet, ja que l'alcalde Pere Xirau es troba en període de vacances.    


Desenvolupament del Ple. Principals temes tractats: 

Despatx Alcaldia

Temes econòmics 

Recursos Humans i Organització 

Educació, Joventut i Igualtat 

Habitatge 

Alcaldia

Mocions institucionals

Precs i preguntes 


Abans de l'habitual despatx d'Alcaldia, Llovet llegeix la declaració institucional que demana la pau i la fi de la violència a Gaza, que compta amb el suport de les formacions polítiques del PSC, Canetencs, ERC, Junts, SOM Canet i la CUP. S'hi han abstingut el Partit Popular i Millorem Canet. Podeu escoltar les intervencions dels grups a partir del minut 6 de la retransmissió del Ple

Despatx Alcaldia

Al despatx d'Alcaldia, que podeu escoltar a partir del minut 19, Llovet fa una valoració positiva de la Festa Major 2025, explica que s'està repartint una nova edició del Butlletí Viure Canet i que ja s'ha presentat el nou escut de l'Ajuntament de Canet. També esmenta èxits esportius, educatius, activitats culturals i noves actuacions municipals, com les noves baranes de la platja o la neteja viària. 

------

Al Ple es dona compte de diversos temes, com ara les actes de les darreres sessions de la Junta de Govern Local.

temes econòmics ple municipal

Temes econòmics

Proposta d'aprovació MC 30/2025 Transferències de crèdit

Lluís Llovet explica que hi ha partides econòmiques que es donen de baixa i se'n donen d'alta unes altres relacionades amb parcs i jardins i subvencions. L'import és d'uns 17mil euros. 

S'aprova amb els vots a favor de totes les formacions (14 vots). Vota en contra la regidora No Adscrita Mònica Ventura i s'absté el regidor de la CUP, Andreu Graupera. 

Proposta Ple MC 31/2025 Transferències de crèdit

Estava previst al fons de contingència i té a veure amb l'increment salarial del 0.5% als treballadors municipals. 

S'aprova per unanimitat. 

Proposta Ple MC 32/2025 Transferències de crèdit

Es tracta d'altes i baixes en partides econòmiques de Seguretat ciutadana, però no suposen un increment del pressupost. Són bàsicament hores i serveis extraordinaris duts a terme pel personal de la Policia Local. 

S'aprova amb els 12 vots a favor dels grups de Govern, PP, Millorem Canet i les regidores No Adscrites. S'abstenen els regidors del PSC i vota en contra el regidor de la CUP.

Proposta Ple REC 06 – 2025

Reconeixement extrajudicial de crèdit. El regidor Llovet explica que de cara al 2026 es reduiran molt aquest tipus d'expedients, ja que s'hi implementaran criteris que ja aplica la Diputació de Girona i que són molt efectius. 

S'aprova el reconeixement extrajudicial de crèdit amb els vots favorables dels grups del Govern. Hi voten en contra els grups de l'oposició i les regidores No Adscrites, a excepció de la CUP, que s'absté. 

Proposta Ple factures sense contractes 

Són factures de serveis que no han seguit el procediment correcte. 

En aquest punt s'ha de fer servir el vot de qualitat de l'alcalde, ja que hi vota a favor el Govern (8 vots) i en contra els regidors i regidores de l'oposició (8 vots). Com que hi ha empat, decideix el vot de qualitat de l'alcalde, que decanta la votació a favor de l'aprovació. 

temes rrhh

  Recursos Humans i Organització Aprovació de l'increment addicional del 0,5% de les retribucions dels empleats públics de l'Ajuntament de Canet de Mar,  referides a les retribucions de l'any 2023 

La regidora Àngels Isart explica que és un increment que s'aprova amb caràcter retroactiu a 1 de gener de 2024. Es fa d'acord amb el que preveu la normativa estatal i els acords del Consell de Ministres.

S'aprova el punt per unanimitat. 

temes d'igualtat


Igualtat
Aprovació II Pla d'igualtat i diversitat de gènere de Canet de Mar 2025-2028

Podeu escoltar l'exposició de la regidora d'Igualtat, Rosabel Madrid, les intervencions dels portaveus i el debat generat, que va més enllà del propi Pla d'Igualtat, a partir del minut 42 de la retransmissió del Ple

El II Pla d'Igualtat s'aprova amb els vots a favor dels grups del PSC, Canetencs, ERC, Junts, CUP, Som Canet, Millorem Canet i la regidora Bea Oller (14 vots). S'abstenen el PP i la regidora Mònica Ventura. 

Notícia relacionada 

temes habitatge


Habitatge
Proposta d'aprovació del Programa d'inspecció d'habitatges desocupats

Podeu escoltar l'exposició de la regidora d'Habitatge, Raquel Serra, així com les intervencions dels portaveus i el debat generat, a partir del minut 59 de la retransmissió del Ple.  El Programa s'ha elaborat amb el suport tècnic i metodològic de la Diputació de Barcelona i se centra bàsicament en la identificació d'habitatges desocupats, o amb altres situacions anòmales, com la sobreocupació o la ocupació irregular. L'objectiu és que es puguin ocupar de forma regular, preferiblement amb lloguer social o assequible. 

El Programa s'aprova amb els vots favorables dels grups del PSC, Canetencs, ERC, Junts, CUP, Som Canet, Millorem Canet i les regidores No Adscrites (15 vots). S'absté el regidor del Partit Popular. 

 temes alcaldiaAlcaldia  Aprovació de nous nomenaments a diferents òrgans supramunicipals com a representants de l'Ajuntament de Canet de Mar

Amb motiu de la marxa de la regidora Mònica Ventura del grup municipal de Junts, es reestructuren determinades representacions en òrgans supramunicipals. 

S'aprova amb els vots a favor dels grups del Govern i dels regidors Andreu Graupera i Bea Oller (10 vots). Hi voten en contra en regidor Jordi Castellà i Mònica Ventura i s'abstenen els electes del PSC i del PP. 

Temes ple - mocions

Mocions institucionalsL'alcalde accidental explica que el grup del PSC ha retirat la moció que havien presentat, sobre la nova sortida de la C-32. Les mocions que se sotmeten a votació del Ple són:

Moció del grup municipal del PP sobre el pagament de la taxa dels matrimonis civils

La defensa el seu portaveu, Albert Martínez, que explica que es presenta a causa del fet que actualment l'únic lloc per al casament civil a Canet de Mar és a la Sala de plens de l'Ajuntament. Per aquest motiu, proposen una sèrie de punts encaminats a bonificar el cost de la cerimònia, que actualment és de 180 euros. També demanen que es pugui fer a qualsevol altre espai habilitat i no exclusivament a la Sala de plens. El podeu escoltar, a ell i a la resta de càrrecs que intervenen en aquesta moció a partir del punt 1h 27' de la retransmissió del Ple

La moció NO s'aprova, perquè només hi voten a favor el regidor del PP, Millorem Canet i les regidores No Adscrites (4 vots). Hi vota en contra el Govern (8 vots) i s'abstenen els càrrecs del PSC (3 vots).

Moció del grup municipal del PP de Canet de Mar per a l'exempció de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) als propietaris de vivendes ocupades il·legalment

Una segona moció del Partit Popular. El regidor Martínez en fa la defensa que podeu escoltar a ell i a la resta de portaveus, així com el debat generat, a partir del punt 1h 40'. Es demana l'excempció d'aquest impost per evitar la doble victimització dels propietaris d'habitatges ocupats, mentre no es resolgui la situació d'ocupació il·legal. 

La moció NO s'aprova perquè només hi voten a favor el regidor del PP, el de Millorem Canet i la regidora Bea Oller (3 vots). Hi vota en contra els grups del Govern més la CUP i la regidora Mònica Ventura (10). S'abstenen els regidors del PSC.

Moció del grup municipal de la CUP sobre la necessitat d'actuar davant la proliferació d'habitatges d'ús turístic i l'especulació immobiliària

La defensa el regidor Andreu Graupera. El podeu escoltar, així com el debat generat a partir del punt 1h 59' de la retransmissió del Ple. Entre les peticions, la CUP demana que es puguin inspeccionar els possibles pisos turístics il·legals, que la Generalitat creï un cos d'inspectors específic o que hi hagi una moratòria a l'atorgament de pisos d'ús turístic. 

La moció No s'aprova perquè només hi voten a favor els grups de la CUP i Millorem Canet (2 vots). Hi voten en contra els grups del Govern més el del PSC i PP (12 vots) i s'absté la regidora No Adscrita Bea Oller. 

La regidora Mònica Ventura ha abandonat la Sala a l'inici d'aquesta moció i per tant el seu vot ja no es comptabilitza. 

Precs i preguntes

Precs i preguntes

Podeu escoltar el desenvolupament del torn de precs i preguntes a partir del punt 2h 30' de la retransmissió del Ple 

Preguntes del grup municipal del PP

1. Canet Rock. Per què s'apliquen restriccions diferents d'aparcament a banda i banda de la Via Cannetum? Quin ha estat el cost del Canet Rock per a l'Ajuntament? Quin és el retorn econòmic per al municipi?

Respon en primer lloc Àngels Isart, com a regidora de Seguretat Ciutadana. Detalla els motius que dona la Policia Local per regular l'estacionament com ho fa i que se centra en dosificar la feina que comporta aquesta tasca de regulació d'un esdeveniment com aquest i minimitzar tant com es pugui l'afectació als veïns de la zona.  

Les dades econòmiques del Canet Rock les dona el regidor de Cultura. Sánchez dona la xifra d'uns 40.000 euros de cost per l'Ajuntament. Reconeix que seria molt interessant tenir dades concretes del retorn per al municipi. Hi ha un recurs de la Diputació de Barcelona que ajuda a calcular-ho i també altres opcions que de les quals s'ha parlat en alguna ocasió, perquè a nivell de Govern i de poble, seria bo tenir-ne una aproximació. Esmenta també el fet de les aparicions en mitjans de Canet i del Canet Rock i que això és molt positiu però difícil de quantificar-ne el retorn amb números econòmics. Manté la importància de disposar de dades al màxim d'exactes del retorn econòmic. 

Martínez agraeix la resposta però manté que ja ho ha preguntat vàries vegades i que és indispensable tenir-ne el retorn perquè la inversió és molt gran per l'Ajuntament.  

2. Pista multiesportiva. Per què està aturat el projecte? Com és que s'ha aturat per un tràmit obligatori que el Govern desconeixia? 

El regidor d'Esports respon i explica que la seva àrea, juntament amb Urbanisme, van iniciar els tràmits per construir aquesta pista. Els Serveis Tècnics municipals van aconsellar informar al Consell Català de l'Esport i actualitzar el mapa d'equipaments esportius de Canet. El Consell Català de l'Esport va fer arribar a l'Ajuntament un informe amb salvetats. Majó afegeix que en aquest moment l'Ajuntament s'havia quedat sense tècnic d'Esports. Aquest impàs va alentir també la resposta. Sense un mapa actualitzat d'instal·lacions esportives, l'Ajuntament no podrà optar a ajuts d'ens supramunicipals. Per tant, cal fer les coses de forma correcta. Actualment s'està treballant per a la redacció d'aquest document resposta, que s'espera pugui estar acabat al setembre. 

3. Incidents a la festa del K80 i dispositiu de seguretat. Hi ha hagut incidents amb una baralla amb persones ferides. Podria el Govern informar amb detall de quin dispositiu de seguretat es va establir? 

Àngels Isart respon que no hi ha hagut cap incident durant la festa del K80. Hi havia un servei de seguretat privada que va treballar molt bé. La Policia no hi va haver d'intervenir en cap moment. La baralla a la qual es refereix el portaveu del PP va succeir en un altre punt del passeig Marítim, a la zona de l'avinguda Maresme, lluny del K80. Hi va intervenir Mossos, es va detenir una persona i posteriorment, fora de Canet, es van detenir dues persones més relacionades amb els fets.
Isart explica altres detencions per diferents motius i una assistència per alcoholèmia penal. El dia del K80 es va preveure un servei de tres patrulles al carrer, és a dir, 6 agents i un a la Comissaria. Va funcionar la coordinació habitual amb Mossos d'Esquadra, que tenien dues patrulles a la zona.
Pel que fa a la Festa Major, des de Seguretat Ciutadana s'ha donat cobertura a tots els actes. 

Preguntes del grup municipal de la CUP

1. L'Ajuntament ha sol·licitat o té previst sol·licitar subvenció per a la realització de cursos de català per al curs 2025 - 2026, que impulsa la Generalitat per a municipis de menys de 17.500 habitants? En cas afirmatiu, quants cursos hi ha previstos?

Respon la regidora d'Educació. Agraeix la preocupació. L'Ajuntament està al corrent de la subvenció i s'hi ha interessat. Actualment Canet compta amb l'Escola d'Adults que fa aquesta formació. 

2. Sobre l'app És Canet. Fa gairebé un any que es va posar en marxa i inclou, entre d'altres opcions, les notificacions d'incidències. Volen saber quants usuaris actius hi ha i quantes descàrregues de l'app hi ha hagut fins ara; quantes incidències s'han rebut, quantes de cada categoria i en quin estat es troba cada incidència.

Respon la regidora de Comunicació. Actuament hi ha 919 usuaris registrats. S'han rebut un total de 515 incidències. 262 s'han resolt, se n'han rebutjat 67, 186 estan en espera de resolució i no n'hi ha cap pendent de valoració. Pel que fa a categories, la que en té més és sobre temes de Neteja (102). La segueixen la categoria Altres (87), Mobiliari urbà (66), Asfalt i via pública (58), Recollida d'escombraries (53), Arbrat (49), Enllumenat públic (28), Senyals de trànsit (26), Clavegueram (20), Equipaments municipals (19) i Pilones (7).
El grau de satisfacció dels usuaris és del 84% i el temps mitjà de resposta és d'un dia. 

Jiménez puntualitza que el volum d'incidències supera la capacitat operativa de les àres que les han de resoldre. S'està treballant per millorar el protocol d'atenció de les incidències amb l'objectiu de millorar-ne la resolució i la traçabilitat. També es preveu reforçar la coordinació interdepartamental i optimitzar els circuits. 

3.  Canet ha obtingut un 55.77% a l'indicador INFOPARTICIPA sobre transparència. És vergonyós. L'Ajuntament ha de donar exemple facilitant l'accés a la informació pública. Quins accions hi ha previstes per revertir aquest resultat? 

Respon de nou Glòria Jiménez. L'Ajuntament és conscient d'aquests resultats a l'indicador INFOPARTICIPA. L'Equip de Govern considera que la transparència i l'accés a la informació pública són valors fonamentals. La millora d'aquests indicadors és una prioritat de Mandat.
Ara bé, Jiménez puntualitza que molts dels ítems no valorats, sí estan al web municipal. El problema principal, segons la regidora, rau en la dificultosa manera de trobar la informació, que penalitza la puntuació final. Per revertir-ho, s'ha iniciat un procés de millora de la pàgina web municipal. que inclou una reestructuració completa dels contiguts amb enfocament a la transparència i l'accessibilitat. Aquesta renovació forma part d'un Pla més ampli de millora de la comunicació institucional que ja està en marxa. Amb això és milloraran els resultats de l'INFOPARTICIPA i es reflexarà millor l'esforç que es fa internament. 

4.  Nou escut de l'Ajuntament. La regidora de Comunicació va dir que l'escut vindria amb un nou logotip i emblema més amigable. Volen saber si ja hi ha logotip, quan s'enviarà a les entitats del municipi amb el manual d'ús i quan s'actualitzarà el web municipal amb la nova imatge corporativa. 

Glòria Jiménez respon que la presentació del 27 de juny va ser un primer pas d'un procés més ampli de renovació de la imatge corporativa de l'Ajuntament de Canet de Mar. Ara s'està duent a terme la redacció del manual d'ús corporatiu, un document tècnic i pràctic que té la doble funció de regular l'ús de l'escut heràldic i de definir les aplicacions gràfiques del nou logotip més amigable per utilitzar-lo en canals no oficials. Serà una implementació progressiva. El logotip està en fase de creació i anirà acompanyat del seu manual d'ús. Un cop estigui aprovat formalment es compartirà amb totes les entitats i col·lectius perquè el puguin utilitzar de forma correcta. La nova imatge s'aplicarà també a la nova pàgina web municipal.  

Graupera demana si hi haurà un procés participatiu per triar l'escut i quan estarà llesta la nova pàgina web. La regidora pren nota i mirarà si és possible fer el procés participatiu, d'acord amb els temps marcats. Respecte a la pàgina web no pot donar una data exacta.  

5. Prec. Actualment els regidors i regidores amb dedicació exclusiva o parcial no registren la seva jornada. Per transparència, seria positiu que ho fessin i que trimestralment es donés compte al Ple d'aquestes hores. Que sigui una dada consultable al web així com les reunions dutes a terme en aquestes jornades.      

Respon l'alcalde accidental. Llovet aclareix que no es té previst fer aquest sistema de registre perquè es molt difícil comptabilitzar-ho. L'assistència a un acte públic es pot considerar jornada o no. Sovint els regidors són aturats pel carrer per preguntar-los sobre temes municipals o participen a reunions amb entitats i grups. S'està moltes vegades fora de l'Ajuntament i és complicat controlar el temps dedicat. Posa d'exemple l'assistència a una activitat esportiva i si aquella assistència compta com a treball o com a plaer. S'ha preguntat a altres ajuntaments i no n'han trobat cap que ho fes. Respon al regidor de la CUP que, de moment, no es farà aquest registre. 


L'alcalde accidental dona el ple per acabat, desitjant bones vacances a qui les comenci.   


Aquesta crònica s'elabora des del Servei de Comunicació municipal, d'acord amb els criteris de transparència que recomanen explicar com es prenen els acords i es desenvolupen les sessions plenàries i fer-ho de forma objectiva i que sigui fàcilment entesa per la ciutadania.

És un document complementari que acompanya a tota la informació oficial i els documents administratius relacionats, així com a la Vídeo acta, el sistema actual que utilitzem per a l'enregistrament en vídeo dels plens de la corporació.

També trobareu la sessió gravada al canal de youtube de l'Ajuntament

les cròniques del Ple

^