Presideix l'alcalde Pere Xirau. Assisteixen tots els regidors i regidores de l'Ajuntament.
Desenvolupament del Ple. Principals temes tractats:
Recursos Humans i Organització
El Ple l'inicia com és habitual, l'alcalde Pere Xirau amb el despatx d'Alcaldia.
Entre els temes exposats, explica perquè aquest 2025 la nostra platja no ha obtingut el guardó de la Bandera Blava. Felicita als promotors del projecte Mutare, responsabilitat de la Fundació Carulla, que implementa accions que a nivell cultural i artístic fan un món millor. Altres temes del despatx d'Alcaldia són la inauguració d'un nou local compartit per entitats a la plaça 11 de Setembre o la celebració d'activitats encaminades a la creació de xarxa de demandants de feina i empreses que n'ofereixen. L'alcalde diu que no tindrem Pubillatge perquè no hi ha hagut prou candidats i que l'Àrea responsable ha decidit prendre l'opció valenta de fer una aturada per reflexionar.
Acaba el despatx amb altres temes com la inciativa d'un nen que ha sol·licitat la implicació dels ajuntaments, la presentació oficial de la candidatura de Canet com a ciutat del Bàsquet 2029 o alguns dels èxits i celebracions esportives de clubs locals.
-------
Al Ple es dona compte de diversos temes, com ara les actes de les darreres sessions de la Junta de Govern Local o els expedients de Morositat del primer trimestre de 2025, el Període Mig de Pagament o el Pla Anual de Control Financer de 2025.
Temes econòmics
Proposta d'aprovació de modificació del pressupost MC 22/2025
El regidor d'Hisenda explica que són diners d'una rehabilitació de la teulada de Vil·la Flora que no es van gastar. Són uns 60mil euros, que es destinaran a temes relacionats amb el POUM (recordem que ha estat declarat nul i s'està encara en procés judicial de resolució), de caire jurídic i de planificació urbanística.
El debat d'aquest punt el podeu visionar a partir del minut 30 de la retransmissió del Ple.
S'aprova per unanimitat.
Proposta Ple del Reconeixement Extrajudicial REC 04
El regidor Llovet explica que són despeses que se sotmeten mensualment a votació del Ple. Es part de tot el procés de control financer per part de l'Ajuntament perquè l'oposició rebi tota la informació.
Hi ha diferents aplicacions pressupostàries, que no es detallen al Ple. No obstant això, la portaveu del PSC demana detall d'algunes despeses, com ara relacionades amb el Cementiri o compra de generadors. També explica que hi ha queixes sobre el malbaratament de material de neteja de les escoles i demana si això és cert.
El debat i l'explicació dels diferents regidors es pot escoltar al voltant del minut 42 de la retransmissió del Ple.
S'aprova aquest reconeixement extrajudicial de crèdit amb els vots a favor dels grups del Govern (9). Hi vota en contra tota l'oposició (8)
Proposta Ple Factures sense contractes maig 2025
El regidor d'Hisenda reitera que són factures de les quals no hi ha contracte o el contracte està caducat. Concreta el cas del treballador autònom de la Ràdio que s'està a l'espera de resolució judicial per solucionar-ho i també hi ha una factura de l'empresa AGBAR. Hi ha algunes factures relacionades amb la Brigada i també treballs tècnics.
De nou és la portaveu socialista qui entra al detall. Ho fa demanant sobre les factures relacionades amb excavacions, de les quals han demanat l'expedient amb temps i forma, però no els ha estat facilitat. Com que no té la versió oficial, explica el que els ha arribat des de fora de l'Ajuntament. Es tracta d'un negociat (com ella mateixa detalla, la diferència amb una licitació és que la licitació és un procés obert i en canvi al negociat l'Ajuntament pot contactar directament amb empreses per demanar pressupost per dur a terme l'objecte del contracte, sense necessitat de fer públic tot el procés). El contracte és per fer excavacions i s'ha demanat pressupost a diferents empreses que, quan fan arribar el pressupost a l'Ajuntament, ja no és necessari perquè n'hi ha una que ja està treballant. Gómez parla doncs, d'irregularitats en el procediment, ja que abans de poder presentar pressupost dins de termini, l'Ajuntament ha contractat una empresa sense tenir en compte, ni notificar res, a la resta. Quan se sol·licita l'expedient relacionat, les màquines que estaven treballant deixen de fer-ho. Cita informes de secretaria sobre aquestes contractacions irregulars i demana explicacions al Govern.
Li respon el regidor d'Hisenda. Li diu que aquest punt és per a factures sense contracte. Que els agradaria que el treballador de la Ràdio estigues a la plantilla, però no depèn del Govern, i que estan lluitant perquè se solucioni. Respecte a AGBAR, s'està en procés de canvi de gestió. També hi ha factures de llum i so d'abans de fer la licitació pública, però ara ja està solucionat. I després hi ha contractes menors que fa cada àrea. Explica quines són les quantitats que determinen quin contracte s'ha de fer (fins a 3.000 euros de despesa es pot fer per contractació directa; de 3.000 a 15.000 euros, s'ha de fer contracte menor i demanar els pressupostos a diferents empreses; si passa de 15.000 euros, s'ha de fer licitació pública). Hi ha diferents feines relacionades amb la via pública i solars que requereixen intervenció i es resol amb contractes menors. Però com que es repetitiu i plurianual, es fa obligatori haver de fer una licitació.
Aquest debat el podeu escoltar complet a partir del minut 50 de la retransmissió del Ple.
S'aprova el pagament de les factures sense contracte amb els vots a favor dels grups del Govern (9). Hi vota en contra l'oposició (8)
Proposta Ple aprovació modificació del pressupost MC 23/2025
La modificació té a veure amb l'Àrea de Seguretat Ciutadana. Es fa un moviment de diners de complements específics d'alguns llocs de treball que estan de baixa, cap al pagament de gratificacions, productivitat, caps de setmana o plusos de nocturnitat. No s'incrementa la despesa, sinó que es traspassen diners d'unes partides a les altres. És una redistribució de recursos, un ajust pressupostari per import d'uns 50.000 euros. Es tracta d'una previsió per a despeses que hi haurà en un futur.
Es genera debat sobre aquestes quantitats. Es un cop més la portaveu del PSC qui demana detall i mostra dubtes sobre aquests plusos, nombre d'efectius i demana si hi ha pagaments pendents d'anys anteriors. La regidora de Règim Intern i de Seguretat Ciutadana diu que el que es porta a votació avui és un traspàs i previsió, a partir d'uns càlculs fets per la tècnica de l'Àrea de Recursos Humans. Els altres temes segueixen el seu curs, però no són d'aquest punt que es votarà.
El debat del punt 1 h. 05' de la retransmissió del Ple.
La modificació s'aprova amb els vots dels electes de Canetencs, ERC, Junts, PP, SOM Canet i la regidora No Adscrita Bea Oller (11), els vots en contra del PSC (3) i les abstencions de la CUP, Millorem Canet i la regidora No Adscrita Mònica Ventura (3).
Aprovació del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Canet de Mar i la Comissió Central de Subministraments, en què s'estableixen les condicions de participació en el Sistema Central d'Adquisicions de Béns i Serveis de la Generalitat de Catalunya
El regidor d'Hisenda explica aquest punt. Per tal de limitar al màxim els reconeixements extrajudicials de crèdit i els informes negatius de Secretaria i Intervenció, es tira endavant un punt com aquest. Hi ha serveis que són molt complicats i per això ens adherim a centrals de subministraments d'entitats supramunicipals. Amb aquest conveni, accedirem a processos que ells tenen per la mà i actius. Tenen a veure amb mobiliari d'oficina, vehicles, programari informàtic, neteja d'edificis, vigilància i seguretat ...
Portaveus com el del PP i el de Primàries, intervenen per manifestar el seu acord, ja que tot el que sigui abaratir costos per l'Ajuntament i fer economia d'escala, els és favorable. Estan a favor de les compres agregades perquè redueixen les despeses ordinàries i el procediment de l'Ajuntament.
La regidora Ventura intervé per recordar que ha estat a dins i a fora del Govern i això li dona també la visió que a vegades no és només per preu, sinó perquè hi ha compres molt concretes que no trobes al teu entorn. Parla de la importància de fer-ho en temes d'impremta, fulletons etc.
El regidor Llovet manifesta que no ha parlat d'impremta o fulletons perquè no estan inclosos en aquesta conveni de la Generalitat.
S'aprova per unanimitat.
Recursos Humans i Organització Modificació parcial de la RLT i adequacions singulars
La regidora de Règim Intern, Àngels Isart, fa un resum del que ha succeït fins ara relacionat amb la Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament (VLLT) i les adequacions singulars (és a dir, que cada lloc de treball percebi la retribució econòmica que estableix la VLLT.
La VLLT es va aprovar al Ple de 6 de setembre de 2022. Ajuntament i representants sindicals van pactar que les adequacions de sou a cada lloc es faria segons un calendari, que s'allargaria sis anys, des del 2022, moment en què cobrarien el sou íntegre els primers fins al 2027, en què començarien a cobrar els darrers de la llista.
Ara, el Govern de l'alcalde Pere Xirau ha considerat pertinent avançar el compliment de les adequacions, per no allargar la discriminació existent entre treballadors que cobren el sou complet des del 2022, 2023 ó 2024 amb els que encara no el perceben. Per això, es porta a aprovació del Ple que a tots els llocs de treball que encara no tenen aplicada l'adequació singular (és a dir, els llocs que estaven previstos per aquest 2025, per al 2026 i per al 2027), se'ls apliqui aquest 2025. Així es va fer constar al pressupost de 2025 i ara es fa efectiu.
La regularització del sou afecta al complement específic, que és el que determina l'Ajuntament d'acord amb l'especificitat de cada lloc de treball.
La proposta que se sotmet a votació respon a la necessitat d'ajustar determinats llocs a les funcions reals que es desenvolupen i a l'organització real de l'Ajuntament.
En paraules de la regidora Isart, els llocs de treball inclosos en aquesta adequació han estat analitzats i avaluats individualment d'acord amb criteris tècnics i jurídics. Els increments són una mesura necessària per garantir la correcta prestació dels serveis municipals, així com per ajustar els llocs de treball a la responsabilitats i funcions reals que es duen a terme. Així s'avança cap a una organització municipal més eficient i més justa des del punt de vista retributiu i funcional.
En aquest mateix punt s'hi inclou l'adequació d'una empleada pública, que tenia un plus de coordinació, però que ja està inclòs al seu complement específic. Per tal que no vegi afectada la seva retribució es proposa que se li apliqui un Complement Personal Transitori.
La portaveu del PSC pregunta si els llocs són de nova creació o ja existien. Isart respon que són llocs existents.
S'aprova el punt per unanimitat.
Modificació de l'Acord de Matèries Comunes dels Empleats Públics
És un punt relacionat amb l'anterior. El que ha comentat la regidora Isart sobre la inclusió del plus de coordinació dins el complement del lloc de treball administratiu, fa que s'hagi de suprimir un article de l'Acord de Matèries Comunes dels Empleats Públics. En concret és l'article 13 de l'annex 2 de la sectorial de la Policia Local.
S'aprova també per unanimitat.
Adequacions Singulars i modificació Relació de Llocs de Treball Escola Bressol
El tercer punt de Recursos Humans també està relacionat amb els altres dos. En aquest cas afecta directament al personal de l'Escola Bressol El Palauet. Àngels Isart també fa resum dels fets i recorda que al juliol de 2024 es va aprovar el canvi de forma de gestió del Palauet, perquè passés a ser gestió directa de l'Ajuntament. Això vol dir que el seu personal passaria a ser personal de l'Ajuntament. El sou de les treballadores seguia subjecte al seu conveni sectorial. Al desembre de 2024 el Ple va aprovar inicialment el nou Reglament de l'Escola Bressol i el canvi a gestió directa. I el seu personal s'havia d'incloure a la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament i també fer-ne la corresponent Valoració de Lloc de Treball. El que ha suposat tot això és que la retribució d'aquests llocs de treball s'adeqüi a la VLLT i es promogui la igualtat dins l'administració. Ja es va aprovar una primer adequació al 2024 per un import de 40.000 euros, ara hi haurà la segona per mateix import i se'n fara dues més, una al 2026 i una al 2027.
Des de l'oposició, els diferents portaveus celebren aquesta adequació dels llocs de treball.
Aquest punt també s'aprova per unanimitat.
Alcaldia Proposta Ple modificació PMSH
El regidor d'Urbanisme explica que el que es porta a votació del Ple és la modificació del Pla Municipal del Sòl i l'Habitatge.
Canet és un municipi amb demanda residencial forta. Per aquest motiu, la normativa vigent obliga l'Ajuntament a aprovar l'inventari municipal del sòl i l'habitatge i tenir-lo al dia, amb la intenció de poder cedir a la Generalitat espai municipal per destinar-lo a habitatge social. Dels terrenys que cita el regidor, destaca un del carrer Romaní, que és el que es posarà a disposició de la Generalitat perquè pugui construir habitatge de lloguer social a Canet.
Els portaveus dels grups s'hi mostren favorables. Jordi Castellà recorda el tema del POUM i demana que l'habitatge que el POUM el reflectia ja com a social, es pugui destinar igualment a aquest objectiu. Llovet està d'acord però es lamenta del fet que amb la suspensió del POUM estem en una disjuntiva per poder cedir-los.
La modificació del PMSH s'aprova per unanimitat.
assumptes urgents En aquest Ple el Govern presenta 5 punts d'urgència. Com marca el Reglament, primer s'ha d'aprovar la urgència i després, si s'aprova, debatre els punts i sotmetre'ls a votació. Dos d'aquests punts són assabentats i per tant, no s'han de sotmetre a votació.
ASSUMPTE URGENT 1 - Assabentat de la baixa d'una regidora del grup municipal de Junts
Intervé la regidora Mònica Ventura. Escolteu-la a ella així com a la cap de llista de Junts, Coia Tenas i als diferents regidors i regidores que demanen poder intervenir, a partir del punt 1h 36' de la retransmissió del Ple.
Hem pogut veure que la regidora ja seu des d'aquest Ple en un lloc diferent al que tenia com a membre del Govern municipal. A la seva intervenció dona la seva opinió sobre tot el procés que l'ha portada a ser cessada i anuncia la seva renúncia a la militància del partit de Junts x Catalunya. A partir d'ara és regidora No Adscrita a cap formació política, com ja ho és la regidora Bea Oller.
ASSUMPTE URGENT 2 - Assabentat de canvi de composició del grup municipal de Junts
Ara el grup de Junts a Canet Coia Tenas - Compromís Municipal, té un únic representant, que és Coia Tenas. Mònica Ventura passa a ser regidora No Adscrita.
ASSUMPTE URGENT 3 - Nomenaments representants a la Junta de Portaveus
Fa referència a l'article 69 del ROM. Mònica Ventura era portaveu de Junts a la Junta de Portaveus. Ara ho serà Coia Tenas.
Es genera un nou i intens debat que comença amb el cessament de Mònica Ventura dels seus càrrecs dins el Govern, però s'embolica amb acusacions i retrets d'altres membres del Plenari, relacionats amb la marxa del PSC i pas al grup de No Adscrits de la regidora Bea Oller. Escolteu les intervencions a partir del punt 1h 49' de la retransmissió del Ple.
S'aprova el nou representant amb els vots a favor del Govern (9), els vots en contra del PSC, el PP i la regidora No Adscrita Mònica Ventura (5 vots) i les abstencions de la CUP, Millorem Canet i la regidora Bea Oller (3).
ASSUMPTE URGENT 4 - Proposta nomenament regidora No Adscrita a les diferents comissions municipals
L'alcalde llegeix quin és el procediment per deixar de formar part d'un grup municipal i passar a ser regidor No Adscrit a cap formació política. És el cas de Mònica Ventura, que ara formarà part d'algunes comissions municipals des d'aquesta nova condició.
ASSUMPTE URGENT 5 - Incoació del procediment de resolució de la concessió de l'explotació del mòdul al passeig Marítim
L'exposició la fa la regidora de Platges, Raquel Serra. La podeu escoltar a partir del punt 2h 1' de la retransmissió del Ple. El mòdul al qual es refereixen és la guingueta situada al mòdul fix del Passeig. El mòdul està tancat des de setembre-octubre de 2024 perquè s'hi van detectar inclompliments tècnics i funcionals. Entre d'altres incompliments hi havia el no haver desmuntat la terrassa un cop acabada la temporada d'estiu. També acumulava un deute econòmic de més de 27.000 euros amb l'Ajuntament. Actualment l'empresa ha presentat concurs de creditors voluntaris i han presentat renúncia formal a l'Ajuntament. Això motiva doncs la resolució de l'Ajuntament. Un cop resolt es podrà procedir a una nova licitació de la guingueta.
Al torn d'intervencions, Jordi Castellà lamenta que l'empresa no hagi pogut tirar endavant la concessió, que era de 10 anys i només n'han complert 2. Insta a fer el necessari perquè no torni a passar i es pugui fer una nova licitació de seguida.
Andreu Graupera recorda que quan es va fer la licitació de l'espai, el seu grup polític va proposar cedir-lo a alguna entitat municipal. Però al·legant un objectiu econòmic, la resta de formacions no hi van estar d'acord. Ara han passat dos anys, l'empresa concessionarària està en concurs de creditors i no només no hi ha hagut ingrés econòmic sinó incompliment i l'espai torna a estar buit. Presenta la mateixa proposta de solució que fa dos anys.
Per la seva part, Albert Martínez és de l'opinió que aquest no hauria hagut de ser un punt entrat d'urgència i que es podria haver presentat i debatut amb temps al proper Ple, ja que a aquestes alçades la temporada d'estiu ja està perduda per poder licitar. Recorda que també està tancat el quiosc de la plaça Universitat i lamenta aquesta forma de procedir.
Marian Gómez aclareix que el quiosc de la plaça Universitat està tancat des de l'any 2020 i la guingueta fixa del passeig Marítim "Ostres" està licitada des del 2021. No s'han complert clàusules de la licitació, però és que en aquestes, segons Gómez, constava que el mòdul tenia un soterrani, un espai cobert i una terrassa de 50 metres ampliable a 50 metres més. L'empresa ha informat a la regidora del PSC que no han rebut cap notificació per escrit de l'Ajuntament, però sí se'ls va dir verbalment que el Departament de Costes de la Generalitat obligava al tancament del soterrani i que no podrien fer l'ampliació de la terrassa. Això vol dir que les bases no es corresponen amb la realitat. Cita jurisprudència relacionada amb altres casos com aquest. Defensa l'empresa concessionària, deixant clar que la versió que coneix és la de l'empresa, en el sentit que suposa un inconvenient molt gran per un empresari que hagi de reduir l'espai interior i també que no pugui ampliar en un 50% la capacitat de la terrassa. També passa a detallar els moviments i els canvis empresarials que s'han fet per aconseguir la licitació i quines són les comunicacions que hi ha hagut amb l'Ajuntament en el procés i les decisions que aquest ha pres envers l'empresa, com ara les relacionades amb les sancions per soroll quan encara no hi ha sentència ferma. El seu vot serà favorable perquè vol que es resolgui el contracte, però ha volgut deixar manifest que no s'ha procedit correctament.
La regidora de Platges no vol entrar a valorar el tema de les sancions per a l'empresa i lamenta que la guingueta no estigui oberta tot l'any com tots voldrien. Creu que potser l'empresa no va calcular com podria gestionar-ho i sortir-se'n econòmicament. Ella no sap si el Departament de Costes permetria que fos un espai gestionat per entitats però diu que farà la pregunta per esbrinar-ho. Respon al regidor Martínez que el punt passa per urgència perquè quan abans es porti al Ple, abans podrà començar la nova licitació. A la regidora Gómez li respon que li consta una reunió per informar l'empresa del tema de soterrani i d'altres qüestions. I que les sancions per soroll s'han de complir. És cert que no hi ha sentència ferma, però l'Ajuntament ha de poder garantir-ne el cobrament. Per això se'ls ha descomptat de la fiança presentada a l'inici de contracte. En el cas que la sentència anul·lés la sanció ja se'ls retornaria aquests diners.
Intervé l'alcalde Xirau per recordar que sí hi ha hagut sancions per incompliment de soroll i també n'hi ha hagut per incompliment de l'horari i per actuacions sense permís. Ha sigut repetitiu i reiterat en el temps. De les tres empreses que es van presentar de forma conjunta com a UTE a la licitació, només una era professional del sector i va ser la primera que va abandonar el projecte. El preu que van ofertar era inassumible per a la resta de licitadors, però ho van fer per guanyar. Se'ls va donar solucions per reubicar a dalt el que estava al soterrani, ja que s'havia de tancar. Van dir que ens dirien alguna cosa però no va ser així i vam assabentar-nos que la guingueta estava tancada i ara que estan en concurs de creditors. Xirau lamenta la situació però aclareix que l'Ajuntament ha actuat correctament i sempre ha volgut ajudar-los.
El debat ha seguit uns minuts més i finalment s'ha dut a terme la votació, que ha estat favorable a la resolució del contracte per 13 vots a favor (PSC, Canetencs, ERC, Junts, SOM Canet i Millorem Canet). S'abstenen els regidors de PP, CUP i la regidora Bea Oller. Mònica Ventura ha abandonat la Sala i per tant ja no és present a les votacions.
Precs i preguntes
Preguntes del grup municipal del PSC
1. Quin ha estat el motiu pel qual l'Ajuntament ha perdut la Bandera Blava per a la temporada d'aquest 2025? L'Ajuntament ha rebut notificació oficial? Quines són les causes que l'han motivada i quines mesures hi ha previstes per revertir-ho?
Respon la regidora de Platges. Reconeix que l'Ajuntament va saber la notícia per els mitjans de comunicació. Però sí s'ha rebut una notificació i l'Ajuntament va demanar els motius d'aquesta denegació. Quan es fa la sol·licitud, hi ha molts ítems diversos que s'han de complir. Normalment se'ns fan esmenes si alguna cosa no està prou bé i la resolem. Aquest any no ens han fet cap esmena. El motiu de la denegació ha estat un excés d'ocupació d'unes guinguetes. Raquel Serra vol remarcar que hi ha molts ítems i que la denegació no té a veure amb cap tema sanitari. Tenim els serveis òptims i una qualitat excel·lent. Ara es treballarà per tornar-la a aconseguir. I es transmetrà a les guinguetes la rigidesa en aquest punt, perquè siguin molt curosos amb l'ocupació.
2. En quin punt es troba la contractació del servei de neteja de la platja? Hi ha hagut alguna incidència en el procés? El servei estarà garantit en condicions òptimes per a la temporada d'estiu?
Raquel Serra explica que la intenció és gestionar el servei de platja a nivell municipal, com s'ha fet altres anys. S'han fet actuacions puntuals els darrers mesos però es reforçarà neteja a l'estiu. Com que l'any passat hi va haver algun problema perquè el personal qualificat per al tractor estava de baixa, aquest any s'ha demanat pressupost a alguna empresa perquè si passa alguna cosa semblant es pugui actuar amb previsió.
3. És cert que la guingueta fixa de la platja no obrirà aquest estiu? Si és així, quins són els motius? S'ha previst alguna alternativa per garantir aquest servei?
De nou és Raquel Serra qui respon, com a responsable de Platges. El mòdul fix és així, fix. Però la terrassa, com qualsevol restaurant que té fora i dins, pot obrir tot l'any o només a l'estiu. Al mòdul fix s'ha demanat que obri com a servei de temporada, només a l'estiu. Això vol dir que s'havia de desmuntar a l'hivern.
Aquesta pregunta està relacionada amb l'ampli debat al punt 5 dels assumptes urgents.
4. Cost total del FeFaNet. Sol·licitem el desglossament de la despesa destinada a publicitat, activitats i saber la font de finançament.
Emili Sánchez, regidor de Cultura passa a donar les xifres de les diferents despeses del Festival Familiar de Canet. Tot ascendeix a poc més de 35.500 euros.
Preguntes del grup municipal de la CUP
1. Després de l'èxit de la caminada popular del 18 de maig, per reclamar que s'aturi el projecte de la segona sortida de la C-32, que reafirma la no idoneïtat d'aquesta obra, es posa de manifest que no hi ha hagut un debat raonat i democràtic sobre la necessitat d'aquesta obra. Quina valoració fa l'Equip de Govern de l'impacte d'aqueta caminada reivindicativa?
Respon directament l'alcalde Xirau. Com que al text de la pregunta entrada a través del Registre General, posa que la caminada va ser un èxit, segons l'opinió del regidor de la CUP perquè hi va anar, l'alcalde, que no hi va anar, es creu la valoració de qui sí ho va fer.
2. Després de tenir coneixement de la trobada del Departament de Territori de la Generalitat amb les Alcaldies de Canet, Sant Pol i Sant Cebrià, i sabent el posicionament unànime del Ple de Sant Pol en contra de la segona sortida i les dificultats plantejades pel Departament quan al finançament d'aquesta infraestructura i alhora tenint present que el POUM de Canet està suspès de moment, es valora des de l'Equip de Govern aturar, ni que sigui temporalment, el projecte per plantejar un debat sobre la idoneïtat i les conseqüències d'aquesta obra que pot marcat el futur de Canet?
De nou respon l'alcalde Pere Xirau. L’alcalde explica que aquesta setmana hi ha hagut una trobada al Departament de Territori, amb Infraestructures per a la Mobilitat. Hi ha anat l’alcalde de Canet, l’alcalde de Sant Cebrià i l’alcaldessa de Sant Pol. Sant Pol s’oposa al projecte i Sant Cebrià i Canet volen confirmar que realment el projecte va endavant, ja que altres vegades se n’ha parlat i no ha prosperat.
El promotor d’aquesta obra és la Generalitat, no l’Ajuntament. A l’Ajuntament li va bé una obra que no ha de pagar, si aquesta no té impacte. En el cas de Sant Pol, l’obra afecta de Ple al seu terme municipal. I de fet és Sant Pol qui agenda la trobada perquè s’aclareixi si hi ha possibles alternatives o modificacions que es poden valorar. La queixa de Sant Pol és que l’obra afecta greument el seu territori i el municipi no en treu cap benefici. L’alcalde de Sant Cebrià manifesta que al seu municipi sí li interessa que es faci aquesta obra i per part de Canet, en principi sí hi ha interès, però com que Sant Pol demana una revisió de les opcions de sortides, també fora bo revisar els accessos. Es proposa que els Serveis Tècnics dels Ajuntaments ho revisin i posin les solucions en comú. I aquesta és la situació actual. Generalitat està revisant el projecte quan a la sortida i els ajuntaments implicats ho fan quan als accessos, per trobar alguna solució millor a la plantejada inicialment.
Graupera insisteix a demanar quina és la posició de l’Equip de Govern envers aquest projecte. Xirau reitera que estan disposats a parlar-ne i valorar les opcions. Confia en la capacitat dels tècnics de Generalitat i ajuntaments per trobar una solució.
El debat d'aquestes preguntes, en el qual es planteja també l'opció de fer una consulta popular sobre aquest projecte, podeu escoltar-lo a partir del punt 2h 49’ de la retransmissió del Ple.
Preguntes del Grup Municipal del PP
1. Sobre la manca d’autobús directe amb Barcelona. Tenint en compte la discriminació que pateix Canet i les gestions que segons el Govern es van iniciar fa mesos amb la Generalitat, en quin punt es troba actualment aquesta negociació? Quan es preveu que aquest servei es posi en marxa?
Respon la regidora de Mobilitat, Raquel Serra. Fa un resum de l'històric d'aquest tema. Podeu escoltar-la a partir del punt 3h 4' de la retransmissió del Ple. S'ha sol·licitat aquest servei per carta i l'alcalde ho ha tornat a demanar a la reunió que ha tingut amb Territori. S'ha demanat que les línies 603 i 618 també passin per Canet. També una millora de la freqüència dels trens de la R1 de Rodalies perquè molts dels trens que comencen o acaben recorregut a Arenys de Mar, ho facin a Calella. També que la freqüència sigui la mateixa tot l'any. Per últim, han demanat que hi hagi més freqüència del bus que va de Canet a Calella. És un greuge històric de municipis que no acabem de ser turístics, però formem part de l'Alt Maresme. S'està insistint per tenir aquesta reunió que permeti posar-ho sobre la taula i treure'n solucions positives per Canet.
Albert Martínez manifesta que té línia directa amb diputats del Parlament i s'ofereix a ajudar per aconseguir materialitzar aquestes demandes del municipi.
2. Cas d’assetjament laboral a la Fundació Guillem Mas. Arran del pacte de conformitat amb indemnització després de les denúncies per assetjament laboral, quin posicionament adopta el Govern municipal?
Respon l'alcalde Pere Xirau. Si hi ha un pacte entre les parts i han arribat a un acord, el Govern municipal no hi intervé. Sobre aquest tema doncs, el Govern no s’ha de manifestar ni expressar cap opinió. Posicionament, cap.
3. Sobre la recuperació del cafè quiosc de la plaça Universitat. Atès el potencial de l'espai per dinamitzar la vida cívica i comercial del centre del poble, quan té previst l'Ajuntament recuperar i posar en funcionament el cafè quiosc?
Respon la regidora d’Activitats, Coia Tenas. Aquesta guingueta s’ha licitat dos cops. Al primer, la licitació es va declarar deserta. L’Equip de Govern ha investigat sobre el motiu pel qual no s’ha presentat ningú, i buscar i engrescar possibles licitadors. S’han corregit alguns ítems de les primeres bases. Per exemple, no hi havia sortida de fums ni possibilitat de fer-ne. A la segona licitació això es va incloure.
En aquesta segona licitació es van presentar dos licitadors i es va adjudicar a un d’ells. Però aquest concessionari només va obrir la guingueta els dies de la Fira Modernista de 2024. No ha obert més i tampoc ha fet l'arranjament que havia de fer. L'Ajuntament ha seguit intentant buscar solucions per poder fer un traspàs, però no ha reeixit. Per això es va resoldre el contracte i s'està en procés d'una nova licitació. Si tot va bé, esperem que el procés de licitació s'aprovi a la Junta de Govern de la pròxima setmana. Essent optimistes, es pot haver adjudicat en un mes i mig.
4. Diverses famílies han manifestat a la seva formació, després de rebre una notificació d'Alcaldia, denegant-los l'accés al servei de llar d'infants per als mesos de juny i juliol, a causa de la manca de professionals. Quines mesures concretes i urgents adopta l'Ajuntament per resoldre la manca de personal i garantir la prestació del servei de llar d'infants durant aquests mesos?
Respon la regidora d'Educació, Rosabel Madrid. El primer que fa es preguntar al regidor del Partit Popular si ha llegit aquesta carta. Aclareix que no era una notificació. El regidor Martínez diu que no l'ha llegida personalment però que li ha fet arribar un pare que l'ha rebuda. Madrid agraeix la pregunta i aprofita per explicar la feina del departament en aquest àmbit relacionada amb la prestació del servei. Podeu escoltar la seva explicació a partir del punt 3h 14' de la retransmissió del Ple.
L'alcalde dona el ple per conclòs. Ha estat un Ple molt extens, de més de 3 hores de durada.
Aquesta crònica s'elabora des del Servei de Comunicació municipal, d'acord amb els criteris de transparència que recomanen explicar com es prenen els acords i es desenvolupen les sessions plenàries i fer-ho de forma objectiva i que sigui fàcilment entesa per la ciutadania.
És un document complementari que acompanya a tota la informació oficial i els documents administratius relacionats, així com a la Vídeo acta, el sistema actual que utilitzem per a l'enregistrament en vídeo dels plens de la corporació.
També trobareu la sessió gravada al canal de youtube de l'Ajuntament.