ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Crònica del Ple ordinari de 26 de juny de 2025
 
Imprimir
Ple juny 2025

Presideix l'alcalde Pere Xirau. Assisteixen tots els regidors i regidores excepte el regidor de la CUP, Andreu Graupera.  


Desenvolupament del Ple. Principals temes tractats: 

Despatx Alcaldia

Temes econòmics 

Recursos Humans i Organització 

Mocions institucionals

Precs i preguntes 


Despatx Alcaldia

El Ple l'inicia com és habitual, l'alcalde Pere Xirau amb el despatx d'Alcaldia.     

Entre els temes exposats, agraeix la feina feta pels departaments municipals en diferents treballs a la via pública, com la plaça Mercè Viader i explica que s'ha tret a licitació pública la instal·lació del semàfor de la zona de l'avinguda Maresme. També dona detalls d'una reunió que ha tingut amb el director general de Serveis Territorials de la Generalitat i dels temes que han tractat i celebra el bon final de curs i la cloenda del Consell d'Infants. Convida tothom a viure i veure la presentació del nou escut municipal i a participar activament a la Festa Major 2025 que ara comença. Escolteu el despatx complet a la part inicial de la retransmissió del Ple (primers 20 minuts de la retransmissió). 

 -------

Al Ple es dona compte de diversos temes, com ara les actes de les darreres sessions plenàries. 

temes econòmics ple municipal

Temes econòmics

Proposta Ple del Reconeixement Extrajudicial REC 05-2025

El regidor d'Hisenda detalla que és el del mes de maig. Hi ha conceptes com factures del servei de grua, que ja s'està licitant o temes de representació judicial. 

S'aprova amb els vots a favor dels grups del Govern i del regidor de Millorem Canet. Hi voten en contra la resta d'electes. 

Proposta Aprovació de factures sense contracte mes de juny 2025

Com és habitual, aquesta proposta s'aprova només amb els vots favorables dels càrrecs dels grups que són al Govern municipal. L'oposició hi vota en contra.  (9 a favor i 7 en contra). 

temes rrhh

 Recursos Humans i Organització Modificació inicial de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Canet de Mar.

La regidora de Règim Intern, Àngels Isart, explica que l'Ajuntament està elaborant, juntament amb la Diputació de Barcelona, un Pla de relleu. Ara es crearà una plaça de personal administratiu que farà les funcions de "plaça mirall" d'una funcionària que està propera a la jubilació. Amb aquesta jubilació s'amortitzarà una plaça d'administrativa cap d'àrea d'Alcaldia i Secretaria.  Així no es crearà un increment de plantilla, sinó una reorganització planificada. La cobertura d'aquesta nova plaça es farà primer amb personal intern per valorar si algú de dins pot ocupar aquest lloc. 

El portaveu del PP, Albert Martínez demana quan de temps aquesta plaça estarà duplicada. Isart respon que la jubilació es prevista per final d'any i per tant seran uns 5 ó 6 mesos. Martínez manifesta que hi votarà en contra perquè amb tres mesos hauria de ser suficient. 

Aquesta creació de "plaça mirall" s'aprova amb els vots a favor de tots els càrrec electes excepte el regidor del PP. 

Determinació de les dues festes locals per a l'any 2026

A Canet serà festa local l'any que ve els dies 29 de juny, dilluns i 8 de setembre, dimarts. 

El portaveu de Millorem Canet Primàries, Jordi Castellà, reitera que s'hauria de guarnir el poble amb les quatre barres, com es feia a l'època de l'alcalde Rovira.  L'alcalde aprofita el moment per donar una primícia i és que s'estrenarà l'escut històric de l'Ajuntament i les autoritats repartiran a la gent del poble domassos amb el nou escut perquè qui vingui a l'acte de presentació se'l pugui endur a casa. Tothom que vulgui, fins on arribin les existències (se n'han fet 500), podrà penjar el nou escut al seu balcó. 

S'aproven les dues festes majors per unanimitat. 

Mocions institucionals


mocions institucionalsMoció del grup municipal del PSC en nom de la JSC Maresme per a la millora dels serveis de salut mental i el suport psicoemocional per a la joventut

La llegeix la portaveu del PSC, Marian Gómez. La podeu escoltar a partir del minut 34 de la retransmissió del Ple. Té a veure amb les polítiques locals de salut mental, a nivell local i comarcal. 

Aquesta moció s'aprova per unanimitat dels 16 càrrecs electes presents al Ple. 

Moció del grup municipal del PP per a l’eliminació de la taxa municipal per a la celebració de casaments civils a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Canet de Mar 

La llegirà el portaveu del PP, Albert Martínez. Abans però, esmenta que a la moció ha recollit opinions i aportacions d'altres regidors, com la de la sra. Gómez que proposava que els casaments es poguessin fer en altres punts del municipi i no només a la Sala de Plens, o les del sr. Alcalde i el sr. Castellà, que van proposar una bonificació de la taxa per la gent de Canet, ja que està venint a casar-se a Canet molta gent de fora del municipi. Martínez hi està d'acord i així s'ha reflectit a la Moció que presenta el seu grup.

Com que la Moció s'ha modificat, ara hi ha dos textos i s'entra en desavinences sobre s'hi s'ha de portar al Ple i com s'ha de fer. El regidor del PP decideix que ara en presenta una i el mes que ve, l'altra, ja que no se li permet presentar en aquest Ple la moció modificada. Podeu escoltar-ho a partir del minut 50 de la retransmissió del Ple

La moció no s'aprova. Només hi voten a favor el regidor del PP i la regidora No Adscrita Mònica Ventura. Hi voten en contra els grups del Govern (9) i s'abstenen la resta de regidors i regidores (5).

Precs i preguntes

Precs i preguntes

Com que les preguntes per aquest Ple s'han entrat fora de termini, no s'admeten. 

Tot i així, el regidor del PP manifesta la seva disconformitat amb la no admissió. Deixa entreveure que la seva pregunta era sobre una qüestió de la pista multiesportiva, de la qual se n'ha assabentat pels mitjans. Com a regidor es lamenta que, tot i haver-se abstingut a la votació del Pressupost de 2025, no se l'informi d'un fet relacionat amb la pista, que té a veure amb la paralització per temes administratius. 


Acaba el Ple una hora i 10 minuts després d'haver començat. L'alcalde desitja una molt bona Festa Major a tothom. 


Aquesta crònica s'elabora des del Servei de Comunicació municipal, d'acord amb els criteris de transparència que recomanen explicar com es prenen els acords i es desenvolupen les sessions plenàries i fer-ho de forma objectiva i que sigui fàcilment entesa per la ciutadania.

És un document complementari que acompanya a tota la informació oficial i els documents administratius relacionats, així com a la Vídeo acta, el sistema actual que utilitzem per a l'enregistrament en vídeo dels plens de la corporació.

També trobareu la sessió gravada al canal de youtube de l'Ajuntament

les cròniques del Ple

^