Any: 2013
Gènere: documental
Durada: 10 minuts
Producció: Eth Ostau Comengés
Realització: Joan Pau Ferrè
Llengua: occità, amb subtítols en català i en francès
Sinopsi
Bèthhag és una petita comuna occitana situada al Departament de l´Arièja. Com tants i tants altres pobles a banda i banda dels Pirineus, la població que hi resideix conserva les formes de viure tradicionals, la seva
cultura ancestral i una vinculació molt particular amb la terra i el paisatge.
Aquest documental, de manera ràpida i àgil, ens presenta algun d´aquests elements que conformen la idiosincràsia pirinenca, a través del testimoni de persones que hi viuen i que mantenen viva una determinada visió del món.
El Pirineu, un cop més, es mostra com a eix vertebrador d´una mateixa
realitat que, a banda i banda, deixa vivències, tradicions llocs comuns que palesen que les cultures i l´imaginari col·lectiu d´aquesta àrea geogràfica van molt més enllà de la separació administrativa que es dibuixa en els mapes.
Consulteu la programació detallada de la Mòstra de Cinèma Occitan 2017 a Catalunya i Occitània a: http://www.gencat.cat/llengua/mostradecinemaoccitan
Més informació a: http://www.canetdemar.cat/entitats/llengua i http://www.facebook.com/plcanet