ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
COMUNICAT | Informació i incidències sobre l'apagada general i l'afectació al nostre municipi
PUBLICAT Dimarts, 29.04.2025
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
apagada general informació 10.45

Comunicat 29/04/25 - 10.45 hores | Amb relació a l’apagada elèctrica del dia d’ahir, 28 d’abril, que va afectar la totalitat de la Península Ibèrica, l’Ajuntament informa:

El nostre municipi va patir una interrupció generalitzada del subministrament elèctric entre les 12.30 h i les 21.30 h en la major part del municipi. No obstant això, hi va haver zones puntuals, que no van recuperar l’electricitat fins passada la mitjanit. 

Resposta municipal i accions coordinades:

Malgrat les dificultats, diversos serveis municipals van mantenir l’activitat amb els recursos disponibles. Destaquem l’actuació de la Policia Local, que va continuar operativa des de la Comissaria, atenent i oferint respostes davant les incidències a la ciutadania. Com a servei essencial, la Policia Local disposa de generador i serveis bàsics de telefonia i internet. Es va establir un dispositiu conjunt amb el cos de Mossos d'Esquadra, per tal de donar seguretat en determinats punts, com l'estació de tren. Es va fer servei de prevenció a tot el municipi ja que hi havia molta gent al carrer, i sobretot en algun establiment per adquirir piles, espelmes, bateries externes i ràdios.

La regidora de Seguretat i membres de la Policia Local es van desplaçar a la Fundació Els Garrofers, al CDM, Guillem Mas i a les residències de l’avinguda Maresme, per oferir suport directe. A les residències de persones grans, alguns directors i directores, amb el suport de personal de brigada, policia i voluntariat, van ajudar a traslladar residents a les plantes superiors per garantir el seu benestar i seguretat.

Davant el risc d’inseguretat per la foscor, es va reforçar la presència policial nocturna amb patrulles addicionals per prevenir possibles incidents. 

També es va atendre una fuita d’aigua al passeig Marítim, que va rebre assistència.

Els Serveis Tècnics municipals van mantenir comunicació constant amb Endesa per rebre actualitzacions sobre la incidència. Paral·lelament, el departament d’Informàtica treballa per restablir els serveis mínims i essencials, tot i que s’estima que caldran alguns dies per recuperar completament la normalitat digital. Hores d'ara l'Oficina d'Atenció Ciutadana és oberta al públic, però només es pot fer registre de documents. Altres tràmits, com els relacionats amb el padró d'habitants, NO es poden fer encara. 

Pel que fa als centres educatius, i segons ha informat la Regidoria d'Educació, les classes s’han reprès amb normalitat aquest matí.

Finalment, volem transmetre un missatge de tranquil·litat a tota la ciutadania. Malgrat l’excepcionalitat de la situació, els serveis municipals han actuat amb celeritat, responsabilitat i coordinació per garantir la seguretat i l’atenció a veïns i veïnes.

En aquests moments no hi ha problemes de comunicacions, ni d'electricitat, i des del CECAT informen que la línia R1 de RENFE ja ha restablert el servei. 

Agraïm la col·laboració de tothom i seguirem informant de qualsevol novetat rellevant.

^