Una de les actuacions principals i prioritàries de la regidoria d’habitatge és la revisió i la implantació del nou Reglament de l’acolliment residencial temporal per a situacions d’emergència o inclusió social, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona. Aquest, s’emmarca dins del Pla de mandat del consistori i es configura com un instrument efectiu d'acord amb la normativa legal pertinent, que estableix les bases pel servei d'acollida residencial de l'Ajuntament de Canet de Mar.
El servei te com a objectiu principal atendre les necessitats residencials de caràcter temporal derivades de situacions d'exclusió social, urgència social, o risc de pèrdua de l'habitatge, a més estableix programes d’acompanyament i inserció (Pla de Treball individualitzat) per la millora de la situació socioeconòmica dels usuaris durant l’estada temporal.
En aquest document, amb un compromís ferm cap als principis de transparència i proporcionalitat, es detallen els destinataris del servei, els requisits per accedir a l'allotjament, les característiques d'aquest, així com el procediment d'adjudicació. També s'inclouen els criteris de valoració i les directrius per al seu funcionament.