Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'Oficina de Turisme atén 300 visitants durant el mes de juliol
PUBLICAT Divendres, 03.08.2012
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

La Oficina de Turisme de Canet de Mar ha rebut gairebé 300 visites durant el mes de juliol de 2012. El seguiment, que es fa enguany amb un nou programa de Gestió de Visitants de la Direcció General de Turisme, permet estudiar amb major detall el turisme a la vila, a partir dels visitants que s´acosten a l´Oficina de Turisme a demanar informació.

Així, dels visitants rebuts aquest mes de juliol el 13,6% viatja sol, el 33,9% ho fa en parella, el 39% ho fa en família i el 13,6% ho fa en grup. El 74% són persones d'entre 35 i 65 anys. I un 70% pernocta al municipi.

Sobre la procedència dels turistes, cal destacar els d´origen de l'Estat espanyol que suposen el 41,27%. En segon lloc, hi ha els francesos que han estat un 26,9%. El turisme alemany, recuperat a causa de la crisis grega i del nord d´Àfrica, el trobem en tercera posició amb un 7,9%. Altres nacionalitats a destacar que també han visitat Canet de Mar són les dels turistes procedents de Noruega, Dinamarca, Rússia i Països Baixos, que suposen cadascuna un 5% de les visites, i també Suïssa, Bèlgica, Itàlia, Polònia o Japó.

Analitzant el turisme interior, el 76,9% és turisme català. La resta es reparteix entre els provinents del País Valencià, Aragó, la Comunitat de Madrid o Euskadi.

De les visites de catalans, el 45% ens arriba de Barcelona ciutat i el 30% de les visites són ciutadans de Canet de Mar, que pregunten per les activitats que es fan a la vila, aquest juliol principalment sobre els Concerts al Castell de Santa Florentina i la Fira Mercat Modernista.

Castell Santa Florentina - façana  Ateneu - foto de Mapi Armendia Santuari Misericòrdia

Sobre les consultes, un 62,2% fan referència al turisme cultural que ofereix Canet de Mar, com la Casa museu Lluís Domènech i Montanter, la ruta Modernista, la ruta dels Indians o el patrimoni religiós. Un 18,9% consulta temes de natura i espais naturals, com el senderisme i les platges. L´altre gran bloc són els que s´interessen per la resta de la comarca, que suposen un 11,7%.

Finalment, cal destacar que quan arriben a l´Oficina de Turisme de Canet, la majoria de visitants ja han passat per Barcelona i busquen altres llocs a visitar. Tot i això, la informació de Barcelona suposa una part important. A la comarca, cal destacar l´interès que desperten Arenys de Mar, Mataró, Caldes d´Estrac o Sant Pol de Mar, ja que la majoria defugen de les localitats molt turístiques o residencials. Fora de la comarca, Girona i Figueres són les destinacions més sol·licitades, a banda d´algunes localitats de la Costa Brava. Els parcs naturals del Montnegre i el Corredor, el Montseny i la Garrotxa també desperten interès, tot i que el paratge natural que més demandes genera és Montserrat.

L'Oficina de Turisme està ubicada, des de l'any 2003, a l'entrada de la Casa museu.

passeig i platja - cedida per A. Lorenzo Comediants 4a Fira Modernista

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940
Adreces correu