Des de la Comissió Tècnica de la Xarxa Local de Consum, òrgan pertanyent a la Diputació de Barcelona, s'ha llançat una campanya informativa perquè tots els municipis membres de la Xarxa celebrin conjuntament el Dia Internacional del Consumidor. Sota el lema No et conformis! Consumidors ho som tots. 15 de març de 2012. Dia Internacional del Consumidor. 50 anys, s'ha volgut recordar que aquest 2012 és el cinquantè aniversari del discurs de J. F. Kennedy al Congrés dels EUA, en què va destacar la idea de que tots som consumidors i va reconèixer que els drets de les persones consumidores formen part d'una nova categoria de drets fonamentals de les persones i que necessiten d'una protecció especial per part dels estats.
Allò que es va proclamar ara fa 50 anys, té ara plena vigència, quan la societat de consum s'ha estès arreu, la problemàtica que afecta als consumidors és global i la majoria de la ciutadania no esta en condicions d'exercir i fer respectar els seus drets, tant per manca d'informació, com per la situació de desequilibri existent entre proveïdors de productes i serveis i les persones consumidores. L'acció de les administracions públiques, doncs, continua sent imprescindible per garantir aquests drets.
Per aquest motiu, a Canet fem nostra la campanya. Des de l'Àrea de Promoció Econòmica se'n fa difusió i es recorda a tothom la importància de saber quins són els drets de les persones cosumidores, com ara el dret a la seguretat, a la informació, a l'elecció de productes i serveis a preus competitius i a ser escoltats per l'Administració. Des de la Diputació es participarà en diferents actes i activitats de celebració d'aquesta jornada.
