La Llei de Barris és un programa de la Generalitat de Catalunya iniciat el 2004 de suport a aquells ajuntaments que presentin projectes per a la millora urbanística, social i econòmica dels barris i siguin seleccionats.
Canet vol presentar-se a la convocatòria del 2009. Fins ara han estat seleccionats 92 projectes amb una aportació de la Generalitat de 500 milions d´euros. A la convocatòria del 2007 van ser seleccionats 24 projectes entre els quals el d´Arenys de Mar per un import de 1.623.500 euros de subvenció i el de Malgrat de Mar per un import de 3.902.714,75 euros.
El projete que s´elabora des de Serveis Tècnics ha triat el Centre Històric de la nostra Vila. (plànol de situació)
L´Ajuntament durant els darrers anys ja ha fet diverses actuacions al centre de la vila: Riera Sant Domènec, Riera Buscarons, Nou CAP, Aparcament.
Actualment també s´està executant el projecte de la Plaça Universitat i el 2009 s´iniciaran les obres de la Riera Gavarra.
El projecte de la Llei de Barris englobarà dos tipus d´actuacions i equipaments i espai públic (places i carrers) amb una durada de 4 anys.
El projecte té una clara finalitat social i per això totes les actuacions estan encaminades a la millora de les condicions de la vida quotidiana dels seus habitants.
Què aporta el projecte d´intervenció integral al Centre Històric?
Millora de l´espai públic i dotació d´espais verds (pavimentació i adequació de carrers), rehabilitació i equipament dels elements col·lectius dels edificis privats, provisió d´equipaments per a l´ús col·lectiu, incorporació de les tecnologies de la informació en els edificis, foment de la sostenibilitat del desenvolupament urbà (eficiència energètica, estalvi en el consum d´aigua, reciclatge de residus), equitat de gènere en l´ús de l´espai urbà i dels equipaments, desenvolupament de programes que comportin una millora social, urbanística i econòmica del barri, i accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques en el Centre Històric.