L'Aula Magna de l´Escola Universitària d´Enginyeria Tèxtil de Teixits de Punt va quedar petita per acollir totes les persones que van participar a l'acte d'homenatge a Josep Fors, alcalde republicà de Canet de Mar, els anys convulsos de 1931-1934.
Va ser, com tots els homenatges, un acte solemne, però molt entranyable. Es va ressaltar el vessant humà i polític de Josep Fors. Els que el van conèixer el recorden com un home obert, amant de la seva família i els seus amics i que va fer de la seva feina política un model de bon govern, impulsant projectes tan duradors com l´Escola de Teixits, la Biblioteca o l'escola Montesori que encara perduren en els nostres temps.
Presidien la taula, l'alcalde Joaquim Mas, el tinent d'alcalde de Cultura, Òscar Figuerola, el president del Centre d'Estudis Canetencs, Xavier Mas i Conrad Blanch, nét de l'alcalde Fors, que va recordar la vida familiar del seu avi i l'exili que va patir.
Òscar Figuerola va enumerar els projectes conduïts per Josep Fors a Canet. Xavier Mas va explicar l´origen de les fonts documentals a partir de la troballa d'un document inèdit, la biografia que Carles Carqués i Martí va escriure sobre el seu amic Josep Fors i Vidal i que s'ha recollit al monogràfic de la revista local El Sot de l'Aubó, repartit el mateix diumenge, dedicat a la figura de l´alcalde.
Joaquim Mas va cloure l'acte, fent una comparació del moment actual amb el que li va tocar viure a Josep Fors, ressaltant la honestedat i l'esperit de servei de l´alcalde republicà.
La violoncel·lista Edelmira Corbella va posar música als sentiments dels allí presents, amb la interpretació del Cant dels ocells i de l'Emigrant. Un dels moments més emotius de l'acte va ser el lliurament d'un ram de flors que va fer l'alcalde Joaquim Mas a la filla de Josep Fors.
Per veure la la nota anterior cliqueu aquí