Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Més de 6.000 persones han visitat la Casa museu durant el 2007
PUBLICAT Divendres, 01.02.2008
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic

Restauració peces de la Casa museu Un any més, la Casa museu Domènech i Montaner ha fet balanç de les visites rebudes. El 2007 ha estat un període amb moltes incidències, ja que s'ha fet la reforma de la teulada de la Masia Rocosa i per tant, s'ha hagut de tancar al públic durant mesos. La sala gran de la Casa Domènech, ha estat farcida d'exposicions, fins a un total de 9. I s'han restaurat algunes peces, dins un programa de la Diputació de Barcelona (imatge).

També ha estat un any de cessions. Algunes de les peces més interessants del museu han estat cedides gran part de l'any a d'altres exposicions i museus. Malgrat això el número d'assistents s´ha mantingut respecte d'altres anys.

Durant l´any 2007, la Casa museu ha tingut un total de 6.097 visitants.

Segons la seva procedència:

Canet2.622 visitantsProvíncia1.622 visitants

Resta Catalunya

782 visitants

Resta de l'Estat

102 visitants

Estrangers

969 visitants  

Destaquem:

  • La visita de 199 alumnes francesos dintre dels 564 alumnes que han passat per la Casa museu
  • Per als més menuts s´han organitzat diferents tallers de creació de: drac, vaixell, clauer i trencadís
  • La ruta més sol·licitada ha estat la Ruta 1 (Casa museu i centre històric)

S´han fet nou exposicions que han tingut un total de 3.086 visitants:

Gener/febrerEducació, municipis i República159 persones
Març/abrilFer arxiu: bocins d´història105 persones
Maig/junyRafael Masó i Valentí (1880-1935)684 persones
Juny/juliolTransparències58 persones
Juny/juliolBonsais550 persones
JuliolPintura Golfa300 persones
JuliolL´Arquitectura moderna a l´Amèrica llatina. 1950-1965197 persones
SetembreNens, monstres, objectes i mestres255 persones
Octubre/novembreMotius marians i mariners778 persones

L´exposició que ha tingut més afluència de visitants ha estat Motius marians i mariners, organitzada com a cloenda dels actes del jubileu del Santuari de la Misericòrdia


Les peces cedides han estat:

Per als museus d'Estats Units: The Cleveland museum of Art de Cleveland i The Metropolitan museum of art de Nova York, quatre peces: Balustres i Maqueta del Palau de la Música de Barcelona, Plafó de guix  de figura femenina amb càmera de la casa Lleó Morera de Barcelona i figura de gall de ferro del Cafè restaurant de l´Exposició Universal de Barcelona de 1888

Per a l´exposició de Comillas (Cantàbria), Preludio de la modernidad, quatre peces: Guix preparatori  de la llinda de la porta de l´església de Comillas, dos guixos preparatoris de virtuts i dibuixos del Tetramorf del seminari.

Per al museu: Van Gogh museum d´Amsterdam (Holanda), una peça: Maqueta del Palau de la Música de Barcelona.

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940
Adreces correu