
Un any més s'acosta una data fixa en l'agenda dels consumidors: el Black Friday. Aquest any serà el divendres 28 de novembre – sempre és el quart divendres del mes- tot i que molts comerços comencen la campanya dies abans.
I la primera reflexió que us fem és que, si trobes realment una ocasió, l'aprofitis, però amb seny. És millor preparar per endavant una llista de desitjos per evitar les compres compulsives. Convé que tingueu clar el que necessiteu i el que podeu arribar a gastar. Us deixem, a continuació, uns consells relacionats amb aquesta data, però que poden ser útils davant de qualsevol campanya de publicitat més agressiva de l'habitual:
Assegureu-vos sempre que al costat del preu rebaixat aparegui l'original o el percentatge de rebaixa: si no és així, per molt que us diguin, és molt possible que no estigui rebaixat. Informeu-vos de la política de pagament, canvis i devolucions de la botiga. Si hi ha algun canvi en la política de l'establiment durant la campanya de Black Friday us ho han d'avisar.
Recordeu que si compreu per Internet, teniu catorze dies naturals per a retornar el producte si no us convenç.
Si compreu en una botiga física, tingueu en compte que no estan obligats a canviar-vos el producte, tret que estigui defectuós. Així i tot us poden oferir també un dret de desistiment. Però en aquest cas és l'establiment qui posarà les condicions.
Comproveu, quan compreu en línia, que sigui en llocs que us ofereixin garantia: cada vegada es fan més transaccions per Internet, i encara que els usuaris estan en general satisfets amb les compres en línia continuen existint riscos desconeguts. Conserveu el tiquet o la factura: és la vostra prova per a qualsevol reclamació. Recordeu, el producte que compreu ha de tenir la mateixa qualitat i comptar amb la mateixa garantia que si el compressiu fora del període promocional.
Davant qualsevol problema demaneu el full de reclamacions o demaneu cita amb l'Oficina del Consumidor de l’Ajuntament.