L’Ajuntament de Canet de Mar ha fet una valoració positiva del desenvolupament de la 17a edició de la Fira Modernista, celebrada aquest cap de setmana. Durant tres dies, el municipi ha viscut un ambient plenament modernista amb nombroses parades, rutes guiades i espectacles que han omplert els carrers i places de la vila.
Des del consistori s’ha expressat satisfacció pel bon funcionament general de l’esdeveniment, tot i reconèixer que hi ha aspectes susceptibles de millora i algunes activitats que caldrà replantejar de cara a futures edicions. En aquest sentit, ja s’ha confirmat que la propera Fira Modernista tindrà lloc el darrer cap de setmana de setembre de 2026.
La regidora de Promoció Econòmica, Coia Tenas, ha destacat que la fira “ha anat molt bé” i que no s’han registrat incidències remarcables. Ha afegit que encara s’estan valorant alguns detalls organitzatius, especialment pel que fa a horaris i tipologia de parades, però ha subratllat que l’aspecte més positiu ha estat “l’esponjament dels espais”, que ha permès evitar les aglomeracions observades en edicions anteriors.
Pel que fa a la participació i l’assistència de públic, la regidora ha assenyalat que és difícil oferir una xifra exacta, però s’estima que entre 20.000 i 25.000 persones han visitat Canet de Mar durant el cap de setmana. Tenas ha destacat també l’increment de visitants que han participat vestits amb indumentària d’època modernista, contribuint així a reforçar l’ambient i la temàtica de la fira.
Un dels elements més valorats de l’edició ha estat, novament, el programa de rutes guiades, que han registrat una gran demanda i, en molts casos, han exhaurit les entrades. La regidora ha remarcat que la visita al Castell de Santa Florentina continua essent l’activitat més emblemàtica i la més sol·licitada per part dels visitants.
Quant a la mobilitat, Tenas ha assenyalat que una part significativa dels assistents procedents de la comarca ha optat pel transport públic, especialment el tren, mentre que els visitants que han vingut en vehicle privat han pogut utilitzar els aparcaments habilitats, així com les zones de Vila Flora i Via Cannetum.
Tanmateix, ha reconegut que l’aparcament del polígon industrial no ha registrat un ús elevat.
Finalment, la regidora ha reiterat la voluntat del consistori de continuar millorant la Fira Modernista per consolidar-la com un referent cultural, turístic i econòmic tant per al municipi com per a la comarca.