Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar
Després d’un merescut descans, l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) torna a ple rendiment.
L’OMIC torna amb energia renovada i, un any més amb vocació d’atendre les consultes i reclamacions de les persones consumidores.
L’estiu ens ha deixat situacions no desitjades en els aeroports, ports, hotels o apartaments. Però també amb facturacions incorrectes de les companyies elèctriques, de gas o d’aigua. I com no, amb incompliments o “confusions” contractuals de les empreses de telefonia. És a dir, que vam iniciar les vacances amb els mateixos problemes amb els que vam començar-les.
A les reclamacions habituals cal afegir el tancament per concurs de creditors de més d’una cadena d’establiments d’estètica. Ha deixat clients a mig tractament o bé amb deutes amb les entitats financeres que han facilitat el pagament dels tractaments.
No ens oblidem de les entitats bancàries. Excepte una d’elles, cap entitat està acceptant el que els tribunals han reconegut. Des del Tribunal de Justícia de la Unió Europa fins al Tribunal Suprem. Tots ells han reconegut el dret dels consumidors que van signar una hipoteca abans de l’any 2019 a reclamar la devolució de les despeses de constitució de la hipoteca. Factura del Notari, Registre de la Propietat, gestoria i taxació. Els tribunals son clars i transparents. Llavors, com és que les entitats es resisteixen a abonar aquestes despeses? Doncs estan obligant als consumidors a col·lapsar novament – ja ho van fer amb les clàusules sol- els tribunals de justícia de l’ordre civil.
Aconseguirem que les grans empreses siguin més transparents amb els contractes, publicitat i/o resolució de les reclamacions? El sistema judicial s’adaptarà a les necessitats de les persones consumidores i usuàries? Es fomentarà l’arbitratge i mediació com a sistema alternatiu, ràpid, eficaç i gratuït de resolució de conflictes en el mon de consum?
El més calent és a l’aigüera i l'OMIC estarà preparada per tot i per tothom que ho necessiti.