ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Comunicats oficials
L´Ajuntament s´assessora per tal d´ajudar a les veïnes i els veïns dels habitatges dotacionals del Rial dels Oms
Habitatge ha emplaçat a les veïnes i els veïns a reunir-se amb l´advocat de l´OMIC per poder obtenir assessorament directe
PUBLICAT Dijous, 19.01.2023
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

L’Ajuntament de Canet de Mar ha estat coneixedor de la situació en la qual es troben les veïnes i els veïns dels habitatges de protecció oficial, ubicats al Rial dels Oms, i fa dies que treballa amb diferents administracions per tal de poder trobar i oferir l’ajuda més adequada a les persones afectades.

Fa unes setmanes, Visoren, l’empresa encarregada de gestionar aquests habitatges va contactar amb les persones que viuen en aquests pisos per avisar-los sobre el cobrament d’una nova tarifa de la renda mensual a causa de l’encariment del preu dels subministraments i de les despeses de comunitat. Aquest serà de caràcter retroactiu (2022).

Davant del neguit que aquest avís ha provocat en les veïnes i veïns de l’immoble, l’Àrea d’Habitatge de l’Ajuntament ha contactat amb els serveis de Suport Tècnic en matèria d’Habitatge que s’ofereixen des de la Diputació de Barcelona i des del Consell Comarcal del Maresme. Per una banda, s’ha preguntat sobre la legalitat d’aquest augment de rebuts i el fet que s’obligui a les veïnes i veïns de l’immoble a fer efectiu un pagament de caràcter retroactiu en uns terminis tan ajustats. Per altra banda, també s’ha consultat sobre com podem ajudar, des de l’administració pública, a les veïnes i els veïns que es troben en aquesta situació.

L’Ajuntament de Canet es mostra crític davant d’aquesta pujada desproporcionada de preus. En aquest mateix sentit, també es considera que els terminis donats per part de l’empresa, des de la primera comunicació i fins que les veïnes i veïns hagin de fer efectiu el pagament, no són els adequats.

L’Àrea d’Habitatge està en contacte permanent amb els representants de la comunitat de veïns i se’ls ha instat a reunir-se amb la Tècnica de l’Oficina d’Habitatge i amb l’advocat de l’OMIC per tal de poder obtenir assessorament directe.

^