ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Canvis i devolucions en temps de COVID-19
L'OMIC ens ha fet arribar aquesta informació sobre el dret a poder realitzar canvis i devolucions de productes malgrat les restriccions imposades per frenar el virus
PUBLICAT Dijous, 14.01.2021
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
Imatge roba canvis OMIC covid

En compres en establiments presencials, els canvis i devolucions només són obligatoris quan el producte no està en bon estat o bé l'establiment anuncia per qualsevol canal que els accepta com a deferència comercial. Si l'establiment anuncia que admet canvis o devolucions, ha d'informar de les condicions per fer-los, és a dir, quin és el termini, si hi ha excepcions o i si farà la devolució dels diners o un val de compra.

Destacat omic canvis covid compres

Així doncs, si l'establiment continua obert o disposa d'algun canal d'atenció al client, l'OMIC recomana a les persones consumidores que es trobin en aquesta situació que contactin amb la botiga o l'empresa per trobar una solució acordada.

Amb el confinament municipal els consumidors conserven el dret al canvi i devolució de les compres de Nadal en els termes anunciats per l'establiment, malgrat les darreres restriccions a la mobilitat per fer front a la Covid-19, en vigor des del 7 de gener. Els terminis per fer els canvis i les devolucions de les compres realitzades no es paralitzen. Tot i això, i d'acord amb el que estableix el Reial decret llei 11/2020 de 31 de març, davant de la impossibilitat de fer el canvi o la devolució dins del termini establert per l'empresa –ja sigui perquè la botiga es troba en un altre municipi o bé perquè l'establiment roman tancat–, el consumidor no perd el dret a fer el canvi o la devolució d'acord amb les condicions anunciades per l'establiment.

destacat 2 noticia omic

En aquells casos en què resulti impossible contactar amb l'empresa o bé sorgeixi qualsevol desavinença amb l'establiment, un cop s'aixequin les restriccions els consumidors tindran 14 dies per reclamar a la botiga el canvi o la devolució. L'empresa disposa de 60 dies per arribar a un acord amb el consumidor. En cas que l'establiment i el comprador no arribin a cap acord en aquest termini màxim de 60 dies, el consumidor té dret a presentar una reclamació per exigir el compliment de les condicions que oferia l'establiment en el moment de la compra. Les reclamacions les pot presentar a la OMIC de Canet de Mar.

Les compres online no s'han vist afectades per les restriccions decretades i per tant, continua sent d'aplicació la normativa general, que contempla el dret de desistiment, amb la possibilitat de retornar el producte en el termini màxim de 14 dies un cop es rep. En queden exclosos els productes personalitzats o fets a mida; aquells que es fan malbé ràpidament, com ara aliments; o els serveis que tenen una data concreta de prestació, com ara bitllets de transport, entrades per a espectacles o reserves d'hotel.

^