El Govern de la Generalitat de Catalunya va fer públic el passat dimarts 10 de març la llista de personalitats i entitats que han estat guardonades amb la Creu de Sant Jordi 2020. Entre la trentena de personalitats guardonades hi ha la canetenca Rosa Maria Garriga i Llorente.
Garriga és llicenciada en antropologia i sociologia i destaca per ser la fundadora i directora de la Fundació Assistència i Gestió Integral (AGI), que enguany ha complert els 25 anys. Especialitzada en ajuda social a dones que pateixen violència de gènere. Des de la Fundació AGI, ha engegat programes d’integració social i suport a les dones, d’atenció a famílies monoparentals encapçalades per dones, de reinserció per a homes maltractadors, de rehabilitació d’agressors sexuals, i també programes de prevenció de la violència en la infància i l’adolescència.
En el terreny cultural, Rosa Maria Garriga ha estat directora de la revista local Rufaca de la Cerdanya, vicepresidenta de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC), col·laboradora dels Quaderns d’informació municipal de Llívia, i membre del Patronat del Festival de Música de Llívia. Ha estat presidenta de l'Associació Catalana de Dones Directives i Empresàries; Expresidenta de l’European Women’s Management Development International Espanya ; Membre de la Junta directiva de la LECE (Lliga econòmica de cooperació europea) Membre del Capítol espanyol de Club de Roma . També ha dirigit diversos cursos de postgrau a la Universitat Ramon Llull. També ha col·laborat amb mitjans de comunicació d’abast nacional i estatal i ha estat premiada amb un dels Premis d'Actuació Cívica de la Fundació Lluís Carulla.
La Generalitat l'ha reconegut per "l’excel·lència en la tasca que realitza des de fa més de 20 anys com a presidenta de la Fundació Assistència i Gestió Social (AGI), dedicada a l'assistència de les dones que viuen en risc d’exclusió social, especialment a causa del seu origen, l’exposició a la pobresa o la violència de gènere. Per l’impuls de programes d’inserció social amb perspectiva de gènere i de prevenció de la violència a la infància i l’adolescència".
Des de l'Ajuntament de Canet de Mar volem felicitar a la dona pionera i canetenca Rosa Maria Garriga per aquest reconeixement.