Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Canet acull una jornada per tractar la violència masclista entre joves
PUBLICAT Dilluns, 24.10.2016
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

jornada contra violènciaTècnics i responsables de Joventut i Igualtat de la província es van reunir la setmana passada al CRTTT- Escola de Teixits per celebrar una jornada tècnica, fixar objectius i consensuar accions pel que fa a la lluita contra la violència de gènere, especialment les actuacions destinades a la sensibilització dels joves. La jornada també va servir perquè els responsables de la Diputació de Barcelona els expliquessin el desplegament de la campanya especial que es difondrà amb motiu de la commemoració, el 25 de novembre, del Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones.

La sessió va comptar doncs, amb la presència d'unes 200 persones, entre tècnics de joventut i igualtat, regidors d'aquestes àrees i membres d'entitats i moviments socials que treballen amb joves. Entre els responsables polítics, la regidora de Joventut de l'Ajuntament de Canet, M.Assumpta Revoltós.

El diputat d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Antoni Garcia, va ser l'encarregat de presentar aquestes actuacions i també va donar el tret de sortida al  concurs audiovisual i fotogràfic #jodicprou, que és obert i que està pensat perquè el jovent pugui expressar a través de les xarxes socials la seva opinió sobre aquesta xacra social i pugui ser compartida.

El concurs forma part d'aquesta campanya de difusió que desplega la Diputació de Barcelona amb motiu de la commemoració del Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones. Centrar-se en els joves, és una manera d'aconseguir incidir per unes relacions socials saludables des del seu inici. Com va dir el diputat, cal revisar i transformar determinats comportaments i percepcions de violència masclista que es donen entre el jovent, en diferents àmbits, com el de parella, de l'oci o del ciberespai.

La jornada partia del treball que es fa des de les administracions públiques per fer front a la violència masclista. Aquesta violència sovint és producte d'una construcció històrico-cultural que es transmet de generació en generació i que impregna els valors i les actituds de part del jovent. S'ha posat de manifest que cal revisar alguns dels valors i els comportaments dels joves. Hi ha dades objectives que demostren que entre els joves la violència masclista és ben present, com ara, que el 55% de les dones menors de 35 anys afirma haver patit aquest tipus de violència. Per això, cal enfocar les polítiques socials i d'igualtat en aquest col·lectiu.

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940
Adreces correu