La col·lecció Estudis de Patrimoni publica el Catàleg de Pergamins de Canet de Mar, un exhastiu volum que abraça més de 400 anys d'història local, amb pergamins pertanyents als fons de l'Arxiu Parroquial, l'Arxiu Municipal, el llegat Serra - Viñas i diverses col·leccions privades. La presentació es farà dimarts que ve a la Biblioteca i es farà coincidir amb el lliurament del Premi Raimon Bonal 2014 - 2015
El proper dimarts 22 de desembre es presenta a la Biblioteca, el llibre Catàleg de Pergamins de Canet de Mar. Aquest catàleg descriu els pergamins pertanyents als fons de l'Arxiu Parroquial de Sant Pere i Sant Pau de Canet (actualment dipositat a l'Arxiu Diocesà de Girona), de l'Arxiu Municipal de Canet de Mar, del llegat Serra-Viñas de la Biblioteca P. Gual i Pujadas i de diverses col·leccions privades, amb una cronologia que abraça més de 400 anys, entre 1242 i 1646.
Seguint l'ordre cronològic, el lector podrà consultar els resums exhaustius de gairebé mig miler de documents, acompanyats d'un detallat índex toponímic i onomàstic. El catàleg reuneix documents significatius de la comunitat canetenca de l'època baix medieval i moderna, un període de temps, per cert, encara poc estudiat de la història de Canet, en què es va forjar la seva identitat com a poble. Hi trobareu moltes referències documentals, tant de les dues institucions locals que regiren el destí de la comunitat (la parròquia i el consell municipal), com de famílies canetenques.
El llibre es publica dins la col·lecció d´Estudis de Patrimoni, que té com a editors l'Ajuntament, a través de l'Àrea de Cultura, el Centre d´Estudis Canetencs (CEC) i Edicions els 2 Pins. Ha comptat amb suport econòmic de l'Institut Ramon Muntaner i de l'Oficina de Patrimoni de la Diputació de Barcelona.
La iniciativa de fer aquesta publicació parteix de dos projectes que van acabar confluint: d'una banda la voluntat del CEC de fer un instrument de descripció, exhaustiu i actualitzat, dels pergamins de l'Arxiu Parroquial i de l'altra, l'interès de l'Arxiu Municipal i la Biblioteca P. Gual i Pujadas a fer un catàleg de les seves col·leccions.
La descripció dels pergamins, la confecció del catàleg i l'elaboració dels índexs han estat duts a terme per Carme Muntaner, doctora en Història, especialitat medieval, que comptà amb el suport del Centre d´Estudis Canetencs (especialment en la revisió de noms de persones i llocs), així com de l'Arxiu Municipal i de la Biblioteca.
Per primer cop doncs, es posa a l'abast del públic general una documentació, en la major part inèdita, que vol ser una eina útil per als investigadors i que contribuirà a l'avenç de la recerca històrica i d´un millor coneixement del passat de Canet
Lliurament del Premi Raimon Bonal 2014 - 2015
S'aprofitarà la vetllada cultural del dia 22, que començarà a les vuit del vespre, per llegir el veredicte i lliurar el Premi Raimon Bonal i de Falgàs d'aquest període 2014 - 2015. El Premi Raimon Bonal s'atorga a joves estudiants que presenten treballs de recerca relacionats amb Canet de Mar.