ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Obrim consulta ciutadana per a l'elaboració de l'Ordenança de Transparència i Administració electrònica
PUBLICAT Dijous, 11.03.2021
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
Imatge web transparencia

L'Ajuntament fa una consulta ciutadana prèvia a l'elaboració d'una nova ordenaça. En aquest cas, es tracta de l'Ordenança de Transparència i Administració electrònica. D'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que té per objectiu millorar la participació activa de la ciutadania en el procediment d’elaboració de normes, publiquem un formulari a través del qual podeu enviar-nos suggeriments i opinions sobre aquesta ordenança que es troba en fase de proposta.

Amb aquesta norma es pretén resoldre l'adaptació completa a la legislació vigent en matèria d'administració electrònica i procediment administratiu, així com concretar les funcionalitats de la seu electrònica, l'ús dels mitjans d'identificació digital i signatura electrònica i especificar el funcionament dels mitjans i eines electròniques, entre d'altres aspectes.

Com el seu nom indica, la Transparència, entesa com la posada a disposició de la ciutadania de les dades i la informació relativa al funcionament i les decisions preses en l'àmbit municipal, és l'instrument que facilita l'accés a la informació i que garanteix el retiment de comptes envers la població. L’acció de posar la informació a l’abast de la ciutadania ha de fer-se de forma proactiva, de la manera que resulti més comprensible per a les persones i per mitjà dels instruments de difusió que els permetin un accés ampli i fàcil a les dades, per això és necessari mantenir la informació publicada d’acord amb criteris de comunicació que facilitin l'atenció i la participació ciutadanes.

Aquesta ordenança doncs, està també dirigida a incorporar els criteris de transparència i així aprofitar el potencial de les eines tecnològiques existents per donar compliment a les disposicions legals vigents.

Amb l'aprovació d'aquesta nova norma, quedaran derogades les aprovades al 2011, que són el l'Ordenança de creació del Registre electrònic i el Reglament de creació de la seu electrònica.

Si voleu fer aportacions a aquesta norma, utilitzeu aquest formulari. Podeu consultar la documentació de l'expedient als documents que acompanyen aquesta notícia.

El temini per presentar propostes acaba el 25 de març de 2021.

Decret incoació expedient

Decret incoació expedient

Fitxer: Decret_incoaciA__expedient.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 5
Mida: 163.58 kB

Memòria ordenança

Memòria ordenança

Fitxer: MemA_ria_OrdenanA_a_transparA_ncia_i_administraciA__electrA_nica.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 3
Mida: 149.78 kB

Esborrany Ordenança transparència i AE

Esborrany Ordenança transparència i AE

Fitxer: OrdenanA_a_transparA_ncia_i_administraciA__electrA_nica_V2.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 39
Mida: 2.33 MB

^