AJUNTAMENT DE CANET DE MARAgents de la Policia local de Canet han participat en una sessió d'assessorament tècnic centrada en temes de salut pública i consum. En total han estat 11 agents del cos que han pogut intercanviar experiències i resoldre dubtes per que fa a la seva relació dirària amb els establiments comercials i els consumidors locals.
La presentació de la sessió l'ha feta el regidor de Promoció Econòmica, Albert Lamana, que estava acompanyat per personal tècnic dels àmbits de comerç i consum de l'Ajuntament. Es tracta d'una sessió que forma part de les activitats de sensibilització que imparteix el Servei de Suport a les polítiques de consum de l'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona.
L'objectiu de la sessió era bàsicament el de facilitar la informació necessària per poder col·laborar transversalment amb el servei municipal de consum pel que fa a l'assessorament tant de les persones consumidores com del teixit comercial del municipi. Els agents han de tenir informació suficient per poder detectar en els establiments comercials, possibles irregularitats relacionades amb la informació bàsica que s'ha de proporcionar als consumidors i usuaris. També se'ls ha donat eines i procediments per deixar constància de les possibles irregularitats detectades i se'ls ha informat sobre com gestionar aquesta informació amb el servei municipal de consum.
Els continguts tractats s'han centrat en la regulació de la informació i la defensa del consumidor, amb una clara referència al marc legal de la inspecció de consum. Han pogut veure aspectes com els requisits mínims d'informació al consumidor que han de respectar els establiments comercials, i que són els fulls oficials de reclamació i denúncia, els horaris comercials, preus de venda al públic, tiquet de compra-factura, etiquetatge dels productes i normalització lingüística.
Ha estat una sessió de dues hores que els agents han valorat positivament, ja que ells són els qui tenen atenció directa amb el ciutadà i amb el comerciant. La transversalitat i l'intercanvi d'informació són bàsics per garantir un servei correcte a la població.