AJUNTAMENT DE CANET DE MAREQUIPAMENTS PÚBLICS
-Cementiri municipal
Adreça: carrer Pirineus, Mercat i Sant Marc
Més informació: Cementiri
Contacte a l´Ajuntament: Oficina d'Atenció al Ciutadà - OAC
Horari: de 9.00 h a 14.00 h
Telèfon: 93 794 39 40
Fax: 93 794 12 31
A/e: canetdemar
Antigament, els morts havien de ser enterrats en terra sagrada i és per això que els cementiris estaven al voltant de les esglésies. El primer lloc del qual es té referència funerària estava situat als voltants de l´església del segle XV, just al davant del Santuari de la Misericòrdia. Al 1579 es va construir el nou temple parroquial, situat al turó de Can Bigues i es va començar a enterrar en aquesta zona, anomenada el Pati de Missa.
L´any 1830, a causa de unes noves lleis que prohibien l´enterrament a dins de les poblacions, es va canviar la ubicació del cementiri. L´Ajuntament va escollir el camp d´en Tinoia, lloc on continua emplaçat.
La creació d´aquest cementiri va coincidir amb la tornada dels americanos. aquests canetencs van construir cases i panteons per diferenciar-se dels seus veïns i així augmentar el seu prestigi social. El cementiri de Canet és un bon exemple d´aquest tipus d´arquitectura monumental, amb panteons com els de les famílies Pau Font, Domènech i Montaner, Font, Casals Roura, Santiñà, Busquets o Domingo Pascual (actualment d´Enric Llauger).
-Policia Local
Adreça:Drassanes del Pla, 30
Telèfon: 93 794 00 88
Fax: 93 794 07 44
A/e: pl.canet
Horari d´atenció al públic: de dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
Horari d´atenció policial a la població: permanent 24 hores
Més informació: Policia Local
Tasques desenvolupades per la Policia Local:
- Organització interna (denúncies, objectes perduts, jutjats, formació, etc.)
- Circulació (control de circulació, accidents, etc.)
- Seguretat i protecció ( delinqüència, diligències judicials, etc.)
- Prevenció ( protecció civil, educació vial, menors, etc.)
- Policia administrativa ( treball transversal amb altres departaments)
La Policia Local està ubicada des dels anys 90 a l´edifici reformat del antic escorxador de Canet. El projecte de l´escorxador es va encarregar a Eduard Ferrés i Puig, arquitecte modernista, que va dissenyar-lo amb línies molt sòbries predominant la funcionalitat per sobre de la bellesa. Les obres es van fer en poc temps i van ser inaugurades pel rei Alfons XIII.
- Ajuntament
Des del seu inici històric, el consistori s´havia de reunir en diferents edificis i locals, ja que mai no havia tingut un edifici propi. És per això que els marmessors del llegat de la família Golart Palau van comprar dues cases al carrer Ample per construir la casa de la vila.
L´Ajuntament va ser dissenyat per l´arquitecte Emili Cabanyes i Rabassa, que també va assumir la construcció de l´edifici de les escoles públiques del carrer de la Font. La construcció de l´Ajuntament va anar a càrrec del perit canetenc Joan Dotras Manyà.
L´estil elegit per construir l´Ajuntament va ser l´historicisme. La inauguració de l´edifici es va fer el dia 28 de juny de 1906.
A finals dels anys vuitanta, es va afegir al conjunt el número 13 del carrer Ample. La façana és obra de l´Estudi de Joan Domènech Borràs, nebot-nét de Domènech i Montaner.
Actualment és l´edifici central de l´Ajuntament on es troben les dependències d´Alcaldia, Comunicació, Esports, Estadística -padró-, Hisenda, Medi Ambient, Oficina de Català, Participació Ciutadana, Recursos Humans, Registre, Secretaria i Contractació, Serveis Tècnics i Urbanístics.
Adreça: c/ Ample, 11
Telèfon: 93 794 39 40
Fax: 93 794 12 31
08360 – Canet de Mar
A/e: canetdemar.cat
Més informació: Ajuntament
- Plaça del Mercat
El mercat no ha estat sempre al mateix lloc, ha anat canviant amb el pas dels temps i el podíem trobar, per exemple, a la Font dels Gossos o a la part final del carrer Ample. Va ser a principis del segle XX quan es va reivindicar un mercat cobert, però això va comportar les baralles dels comerciants, ja que tots el volien tenir ben a prop.
Finalment, l´any 1932 l´alcalde republicà Josep Fors i Vidal va cridar la població a les urnes perquè decidissin sobre aquest tema. El 13 d´abril de 1933 es va celebrar la votació on els canetencs determinarien si assumien un préstec de 250.000 pessetes. La resposta va ser afirmativa. La gran novetat d´aquesta votació va ser que les dones per primer cop a l´Estat espanyol van exercir el dret de vot.
El projecte va anar a càrrec de Pere Domènech i Roura que va utilitzar un llenguatge classicista, amb columnes dòriques, i línies rectes a les finestres. La plaça té quatre entrades idèntiques, una a cada façana. Per poder superar el desnivell del carrer, tres d´aquestes entrades tenen escales. A l´interior, l´estructura conforma l´espai. La coberta està sostinguda pels murs de l´edifici a tot el seu voltant i per un grup de pilars centrals formats per quatre perfils angulars molt esvelts.
Al mercat trobem 24 paradistes i una gran diversificació de l´oferta.
Tipus de parades: bar, cansaladeries, carnisseries, congelats, flors i plantes, fruites i verdures, herbolari i dietètica, pa i pastes, peixateries, pesca salada i llegums, parafarmàcia, polleries.
Adreça: riera Buscarons, 101
Telèfon: 93 794 02 92
Més informació sobre la Plaça Mercat
- Vil·la Flora
Adreça: Riera Gavarra, sn
Telèfon: 93 475 46 25
Ramiro Busquets Codina, descendent d´un americano que es va enriquir a Cuba, va aixecar la seva torre i serveis en els terrenys de can Busquets. Tot aquest espai va ser projectat per Eduard Ferrés i Puig, arquitecte que donava a les seves obres una influència del modernisme vienès, anomenat Sezession.
Ferrés i Puig va començar la seva construcció al 1910 i el va organitzar com un complex residencial amb un edifici principal, Vil·la Flora, i magatzems, cellers, fonts, la masoveria i tanques a tot el recinte. L´edifici es compon de planta baixa i dos pisos. A la part baixa, arrenca una àmplia i bella escala principal interior d´accés al primer pis.
De l´entorn de l´edifici cal destacar els jardins que l´envolten, on se situen diverses construccions auxiliars. En aquest entorn hi ha la masoveria, projectada l´any 1920. Es tracta d´un edifici senzill amb teulat ceràmic vernissat a dues aigües que cauen pels laterals. Tot l´espai està envoltat d´un tancat fet de pedra arrebossada. L´accés a aquest gran espai s´aconsegueix a través d´un gran portal amb un barri de forja, que porta el nom incrustat de Vil·la Flora. Més enllà de la riera Gavarra hi havia un altre barri que donava l´entrada a l´altra part de la finca anomenada Pla de les Fonts, on Ferrés hi va disposar sis fonts al voltant d´una glorieta de llenguatge clàssic.
Actualment, a Vil·la Flora hi podem trobar diferents tipus de serveis: l´Àrea de Promoció Econòmica, l´Oficina d´Atenció al Consumidor, l´Àrea de Cultura, l´Àrea de Festes, l´Àrea d´Educació i Infància, l´Àrea de Joventut i el Puntdi (no és vigent), l´Escola taller (no és vigent), l´Escola d´Adults i la UNED.
- Envelat de Vil·la Flora
Característiques: sala de 800 m2, amb calefacció i aire condicionat, cadires i taules, barra de bar, escenari i entrada per a vehicles.
Es va adquirir al 2002 per donar resposta a les necessitats del poble, ja que no hi havia cap espai públic que pogués admetre activitats diverses: festes anuals, cicles d´arts escèniques, actes d´entitats de Canet, lloguer per a esdeveniments privats...
- Escola d´Adults Maria Saus
L´Escola d´Adults pren el nom d´una pedagoga canetenca.
Es donen cursos d´alfabetització a neolectors, d´acollida a nouvinguts, de català, d´informàtica.
Horari d´atenció al públic: de 10.00 h a 14.00 h i de 17.00 h a 20.00 h de dilluns a divendres.
A/e: escolaadults
Més informació sobre Vil·la Flora
- Deixalleria
Adreça: Àngel Planet, s/n
A Canet s´utilitza la recollida selectiva d´escombraries porta a porta. Amb un calendari de recollida pels diferents tipus d´escombraries.
Servei de recollida gratuïta de mobles i voluminosos (trastos vells) per a particulars.
Telèfon per a la recollida: 93 799 62 80
Per a consultes relacionades amb aquest tema, telèfon: 93 794 39 40 o entreu al web de l´Ajuntament: www.canetdemar.cat
Més informació sobre la deixalleria
- Circuit de Salut
Passeig Marítim a l'alçada de l'Esplai
Més informació sobre el circuit de salut
- Polígon industrial
Situat per sobre de la sortida de l´autopista.
Amb una extensió de 170.618 m2 (unes 17 hectàrees) té unes parcel·les que oscil·len entre els 400 i els 2.500 m2. Els edificis podran tenir una alçada entre 11 i 19 metres.
Aquesta zona tindrà una activitat empresarial, però també comptarà amb equipaments esportius. S´està construint un poliesportiu que inclourà una piscina pública.
Més informació sobre el Polígon industrial
- Ràdio Canet

Emissora de ràdio local. 107.6 FM
Adreça: Carrer de la Font, 8 1r
Telèfon: 93 794 20 02
A/e: radiocanet
El 9 de febrer de 1980 van començar les emissions des del galliner de Can Bartomeu Atmeller. Després es van traslladar a les actuals dependències del carrer de la Font, a l´edifici de les antigues escoles municipals que va construir Emili Cabanyes l´any 1906.
Més informació sobre Ràdio Canet
- Jutjat de Pau i Registre Civil
Adreça: Av. General Moragues, 9
Telèfon: 93 794 23 05
Més informació sobre el Jutjat de Pau
Oficina de recaptació (ORGT)
Adreça: Font, 16 baixos
Telèfon: 93 794 35 06
Pàgina web: www.orgt.diba.es
A/e: orgt.canet
Més informació sobre l'ORGT