Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Documents
 
Ple ordinari 25 09 25

1r Ple després de l'aturada del mes d'agost. Presideix l'alcalde Pere Xirau i hi són presents tots els càrrecs electes. 


Desenvolupament del Ple. Principals temes tractats: 

Despatx Alcaldia

Temes econòmics 

Recursos Humans i Organització 

Acció Social i Ciutadania

Cultura i Patrimoni 

Mocions institucionals

Precs i preguntes 


Despatx Alcaldia

Al despatx d'Alcaldia, que podeu escoltar a partir del minut 4, l'alcalde explica diversos temes d'interès, com ara la valoració de la Festa Major petita i la Diada, que és molt positiva. Repassa les dades l'estiu, pel que fa a incidències policials, que també són positives, perquè han baixat i pel que fa als serveis i al turisme, aquest darrer tranquil i de qualitat. Recorda també que ja es poden presentar candidatures per a la Nit de l'Esport. 


En notícies, esmenta la instal·lació de plaques fotovoltaiques, reformes a l'entorn del Santuari, i el gairebé 70% de recollida selectiva a Canet. Explica com s'ha resolt la problemàtica provocada pel tancament de la llar Ninis, i el problema del soterrament del torrent de Lledoners, que ha sortit als mitjans i que l'Ajuntament ha explicat també a través dels mitjans.  

Explica també que en breu començaran unes obres al pas subterrani de l'avinguda Maresme. Aquesta obra es complementària a la instal·lació d'un pas semafòric en aquest tram, que esperen tenir abans de Nadal. 

Per acabar el despatx, Xirau dona dades d'algunes visites d'autoritats que ha rebut l'Ajuntament i llegeix el correu d'agraïment que han fet a l'Ajuntament els organitzadors de la primera trobada internacional del Congrés de construcció sostenible amb Palla. 

S'aprofita el moment del despatx per llegir el Manifest per al Dia Internacional de la Gent Gran, que es farà el dia 1 d'octubre. El llegeix la regidora Àngels Isart. Podeu escoltar la lectura a partir del minut 23 de la retransmissió del Ple

-------

Al Ple es dona compte de diversos temes, com ara els decrets d'Alcaldia, les actes de les darreres sessions de la Junta de Govern Local o informació del compliment en matèria econòmica.
Demana la paraula la portaveu del grup del PSC, per fer el prec que al despatx d'Alcaldia, també pugui dir la seva altres regidors, de Govern i d'oposició. L'alcalde li contesta que de moment i d'acord amb el ROM aprovat per tots els grups, seguirà com està ara. 

temes econòmics ple municipalTemes econòmicsProposta Ple modificació del pressupost MC 36_2025 C. Extraord. Suplement de crèdit Ple de setembre 2025

El regidor que té a veure amb el romanent positiu de Tresoreria de l'any 2024. Els diners aniran per a la Brigada, per aplicatius de diferents àrees, mobiliari d'Educació, estudis i treballs tècnics que no detalla, per al projecte d'arranjament de l'avinguda Dr. Fleming, recollida residus i amortització de neteja viària (aquestes dues darreres modificacions lligades amb el Consell Comarcal del Maresme). En total són poc més de 224.000 euros. 

Al torn d'intervencions, el portaveu del PP celebra que es gasti el romanent de Tresoreria i manifesta el seu vot favorable. La portaveu socialista aclareix que es tracta d'una modificació de crèdit i no d'un romanent de Tresoreria. Demana més explicació d'algunes partides, entre elles d'Educació, residus o el projecte de l'avinguda Dr. Fleming. 

Els diferents regidors li aclareixen els dubtes. A l'avinguda Dr. Fleming, per exemple, són aportacions dels veïns, com ara millorar l'accessibilitat en algun bloc o la infraestructura per a vehicles elèctrics. 

S'aprova el suplement de crèdit amb els vots a favor dels electes del Govern i del PP, el vot en contra de la regidora Mònica Ventura i les abstencions del PSC, la CUP i Millorem Canet.  

En aquest punt del Ple se senten xiulets i crits al carrer, amb motiu de les convocatòries de rebuig ciutadà a la situació de Gaza. 

Proposta Ple modificació del pressupost MC 38/2025 Transferències de crèdit

El regidor Llovet explica que es tracta de diners de Cultura, d'una subvenció que no s'ha tramitat i que ara es destinen a la Biblioteca. 

El portaveu del PP intervé per explicar el que ha sortit als mitjans sobre la renúncia del Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner (CEDIM) a rebre la subvenció de l'Ajuntament. Sap que l'entitat ha sigut molt crítica amb l'Ajuntament i demana que se li expliqui què va passar realment. Li respon el regidor de Cultura, dient que en tot cas, qui ho ha d'explicar és el CEDIM. El que és important és que els diners ara no quedin en un calaix i per això es destinaran a millorar l'àrea infantil de la Biblioteca. 

S'aprova la transferència per unanimitat. 

Aprovació modificació de crèdit_MC41

En aquest cas ho explica la regidora de Règim Intern. Es tracta d'una modificació de crèdit, que no comporta augment de la despesa. Està relacionat amb temes de personal, de productivitat i de gratificacions per al servei de Seguretat.
També explica que hi ha una regularització salarial per al personal de l'aparcament públic.
Els diners de la modificació provenen de llocs de treball que no estan coberts. 

Al torn d'intervencions, la regidora No Adscrita Mònica Ventura comenta que en algun moment es va dir que a l'aparcament hi hauria automatització i menys personal. Per la seva banda el regidor Jordi Castellà lamenta que, tenint en compte que en moltes ocasions es parli de manca de personal a l'Ajuntament, les places no es cobreixin i els diners serveixin per pagar gratificacions a personal que ja tenim.
I la regidora Marián Gómez esmenta que massa sovint es fan aquestes modificacions. La manca de planificació en matèria de personal perjudica als treballadors i també a la ciutadania. Explica que ha estat informada que el Govern municipal ha fet saber a la Policia Local que no hi ha diners per pagar-los increments i hores perquè no estava pressupostat i se'ls ha proposat fraccionar-ne el pagament. Demana un pla de personal transparent i estable. 

Respon a l'oposició la regidora Isart. Respecte a l'aparcament públic, que ella no gestiona, esmenta que es va decidir tenir contractades tres persones. Respecte a la intervenció del sr. Castellà, Isart manifesta que els diners són de partides que no s'han executat i no té res a veure amb personal. I sobre el que ha exposat la regidora Gómez, puntualitza que a principis d'any, per a les despeses de la Policia es preveuen uns 80.000 euros. Però com que s'ha d'ajustar el pressupost, al final queda en uns 11.000 euros i això és insuficient per tot el que se'ls ha de pagar, ja que de mitjana, en hores extres, cobertura per baixes etc, es gasten entre 80 i 90 mil euros.  L'augment del 0.5% es pagarà ja que està pressupostat. Lamenta que hi hagi persones que trenquen la confidencialitat dels temes que es parlen internament. I les hores extres es pagaran a l'octubre, com ja s'ha explicat als delegats sindicals de la Policia, per un tema de terminis a l'hora d'aprovar-les, ja que a l'agost no hi ha hagut sessió de Ple. Si algun treballador té problemes fins aquest moment, pot demanar una bestreta de sou i se li facilitarà. 

Gómez respon que els membres del sindicat poden parlar lliurement amb els càrrecs electes. Ella no ha assegurat el que deia, sinó que ho ha plantejat i preguntat. 

Abans d'acabar el punt, el regidor Miguel Borrego pregunta quina valoració es fa d'un informe negatiu de la Intervenció, i no es el primer, en aquest expedient d'hores i plusos de la Policia Local. Es una problemàtica que s'arrossega des de fa molts anys. Demana al Govern què pensa fer. 

L'alcalde demana a la Interventora municipal que ho expliqui. La interventora diu que el seu informe efectivament és a l'expedient i que és molt clar. Explica que quan es va negociar la Valoració de Llocs de Treball l'any 2022 es van deixar de comptabilitzar, per cada agent de la Policia Local, 160 hores. Es va justificar que no faria falta fer aquestes hores perquè quedaven contemplades dins el Complement Específic, que se'ls augmentava. Per tant ara, des del punt de vista de la Intervenció municipal, no hi ha base legal per aprovar-les i pagar-les. I cada mes hi ha hores i cada vegada n'hi ha més. 

Aquest debat i intervencions podeu escoltar-lo a partir del minut 54 de la retransmissió del Ple

La modificació de crèdit s'aprova amb els vots a favor dels grups del Govern (9). Hi voten en contra els electes del PSC, PP i Millorem Canet i s'abstenen el regidor de la CUP i les dues regidores No Adscrites. 

Proposta Ple Factures sense contracte

Són factures de serveis que no han seguit el procediment correcte. El regidor Llovet explica que hi ha un autònom de Ràdio Canet que s'està pendent d'una sentència judicial per regularitzar-ho i una petita factura de 360 euros. 

S'aproven amb els vots a favor del Govern (9), els vots en contra de l'oposició (6) excepte el regidor de la CUP, que s'absté. 

Proposta Ple REC 07-2025

De nou són factures que no han seguit el procediment correcte i per tant, amb l'omissió de la funció interventora, s'han d'aprovar al Ple. El regidor d'Hisenda explica que ascedeixen a uns 17.000 euros per una banda i uns 29.000 per l'altra. 

S'aprova amb els vots a favor del Govern i el regidor de Primàries (10), els vots en contra de PSC, PP i les regidores No Adscrites i l'abstenció del regidor de la CUP.

Proposta PLE Compte general 2024

Es el tancament de l'any i inclou tots els aspectes econòmics de l'ens. El resultat final, com explica el regidor Llovet és positiu per un import de 3.700.000 euros de resultat pressupostari, un romanent de Tresoreria de 8.300.000 i un endeutament consolidat de 4.500.000 euros. 

Són positius també l'estabilitat pressupostària, la despesa municipal, l'estalvi net i la ràtio d'endeutament.  

Al torn d'intervencions, Jordi Castellà se centra en l'infrafinançament dels ajuntaments. Albert Martínez felicita el Govern i els demana que no apugin els impostos l'any que ve. Marián Gómez diu que els resultats són una fotografia comptable, ja que la realitat és que no es corresponen amb el dia a dia de la situació dels habitants de Canet. 

El regidor d'Hisenda reconeix que s'està infravalorat i per això no es poden fer més inversions. Manifesta que l'Ajuntament paga molt bé i a temps els proveïdors. Les factures sense contracte són les mínimes. Respecte als impostos, la intenció és no apujar l'IBI l'any que ve. Es revisaran, això sí, les taxes. 

La portaveu del PSC retopa al regidor Llovet respecte a les factures sense contracte i diu que entre el 2023 i 2024 s'ha arribat a un milió d'euros i això no es poc. 

Podeu escoltar l'explicació i el debat generat pels grups a partir del minut 1h 7' de la retransmissió del Ple

El compte general s'aprova amb els vots favorables dels grups del Govern més el regidor de Millorem Canet i la regidora Bea Oller i les abstencions de la resta de càrrecs electes. 

temes rrhh

  Recursos Humans i Organització Proposta de Resolució del recurs de reposició contra la desestimació de la sol·licitud de percebre el Plus de Coordinador

La regidora de Règim Intern explica que es tracta de la disconformitat d'una treballadora que reclamava cobrar el plus de coordinació que estava contemplat al seu lloc de treball. Isart detalla que així constava al conveni laboral, a la sectorial de la Policia Local i que allà també figurava que aquest plus es deixaria de percebre quan el lloc de treball estigues valorat adequadament. Com que la valoració del lloc de treball ja s'ha fet, aquest plus està inclòs al complement específic que ja cobra aquesta treballadora. Per això, la seva reclamació i recurs de reposició són desestimats per l'Ajuntament. Se li assigna un Complement Personal Transitori (CPT) per tal que no perdi poder adquisitiu. Aquest CPT el percebrà mentre exerceixi aquesta coordinació. 

Des dels grups de l'oposició, Jordi Castellà diu que finalment no s'ha arribat a un acord amb la treballadora, com semblava que sí es faria. Posa sobre la taula el fet que els drets adquirits són drets laborals i s'han de respectar. Planteja si això no farà perdre una sentència i que es tingui en compte a l'hora de negociar.  La regidora Isart aclareix que l'Ajuntament només pot aplicar un CPT. Així se'ls ha indicat jurídicament i tècnicament i així s'ha fet.  Des del PSC demanen si la treballadora està conforme amb la decisió presa per l'Ajuntament i Àngels Isart diu que a la reunió que van tenir amb ella, no hi va estar d'acord.  En tot cas, ja farà el que cregui oportú. 

L'acord s'aprova amb els vots a favor dels grups de l'Equip de Govern (9). L'oposició s'hi absté (8).

A la vídeo acta, en aquest i també en d'altres punts, el recompte de vots que fa l'alcalde Pere Xirau no és correcte. Les votacions però, són recollides correctament per la secretària de la corporació i així constarà a l'acta oficial.  Nosaltres hem intentat reflectir la votació correcta. 

Aprovació de la delegació a favor de la Diputació de Barcelona de la competència de selecció per constituir una borsa supramunicipal de treball per cobrir necessitats temporals de personal, en la categoria de treballador/a social, pel sistema d'oposició, destinada als ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants de la demarcació de Barcelona amb personal d'aquesta categoria en les seves plantilles.

La regidora Àngels Isart explica que és una assistència tècnica per a processos selectius. És una forma àgil i adequada de selecció de lloc de treball, que optimitza i facilita els processos. 

El regidor Castellà demana si hi pot haver una puntuació especial per a les persones que viuen a Canet, com a criteri de sostenibilitat per evitar els desplaçaments. La regidora Isart diu que és té en compte la proximitat a l'hora d'assignar treballadors de la borsa.  

El debat i les explicacions d'aquest punt les podeu escoltar a partir del punt 1h 30' de la retransmissió del Ple

S'aprova la delegació per unanimitat. 

Aprovació de la delegació a favor de la Diputació de Barcelona de la competència de selecció per constituir una borsa supramunicipal de treball per cobrir necessitats temporals de personal, en la categoria de tècnic/a d'educació infantil pel sistema d'oposició.

Té el mateix sentit i objectiu que el punt anterior i s'aprova també per unanimitat. 

Aprovació complement personal transitori, lloc de treball: Auxiliar Administrativa adscrita a la Policia Local.

Es reconeix aquest CPT perquè el seu lloc de treball es va valorar adequadament amb la Valoració de Llocs de Treball i per tant el plus que cobrava fins ara, queda reflectit al seu complement específic. Així s'estableix al conveni laboral dels treballadors, a la sectorial de la Policia Local.  

S'aprova amb els vots favorables de tots els càrrecs electes (16) excepte el regidor de la CUP, que s'absté. 

Proposta Ple concessió compatibilitat empleada pública

Aquest és un dret reconegut per als treballadors.  S'aprova per unanimitat. 

temes Ple - Acció Social

Acció Social Aprovació de l'actualització del preu anual del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme per l'ús i la gestió de les borses de personal d'àmbit comarcal per ocupar temporalment llocs de treball 

La regidora de Benestar Social, Àngels Isart explica que es tracta d'una regularització de preu en aquest conveni. Els convenis amb el Consell Comarcal tenen un cost econòmic per l'Ajuntament i en aquest cas, cal  regularitzar-ho i aprovar-ho al Ple. 

S'aprova per unanimitat. 

temes ple - cultura i patrimoni


Cultura i Patrimoni
Proposta Ple modificació de les Bases Premi de Narrativa de la Biblioteca P. Gual i Pujadas

El regidor de Cultura explica que ara aquest Premi l'organitza el Consell Comarcal i cal modificar algun concepte de les bases, principalment pel que fa a les categories dels premis. Nosaltres ho teníem per edat i el Consell ho fa per cursos acadèmics. 

S'aprofita per explicar que aquest any, l'acte de lliurament es farà a l'Odèon de Canet.  

S'aprova per unanimitat.

 

Temes ple - mocions

Mocions institucionalsMoció del grup municipal de Millorem Canet Primàries per instar el Plenari de l'Ajuntament de Canet de Mar a reclamar respecte per la llengua valenciana i els seus topònims històrics

La defensa el seu portaveu, Jordi Castellà. El podeu escoltar a ell i el debat que s'ha generat a partir del moment 1h 46' de la retransmissió del Ple

La moció s'aprova perquè hi voten a favor totes les formacions polítiques més les dues regidores No Adscrites. Hi vota en contra el Partit Popular. 

Moció del grup municipal de Millorem Canet Primàries per instar el Plenari de l'Ajuntament de Canet de Mar a reclamar l'oficialitat del català a la UE

Una segona moció de Millorem Canet, en aquest cas sobre l'oficialitat del català a Europa. Escolteu la lectura de la moció i les aportacions de les formacions polítiques a partir del minut 1 h. 53' de la retransmissió del Ple

La moció s'aprova en el mateix sentit que l'anterior, per 16 vots a favor. El regidor del PP en aquest cas, vota abstenció.  

Precs i preguntes

Precs i preguntes

Podeu escoltar el desenvolupament del torn de precs i preguntes a partir del punt 2h 03' de la retransmissió del Ple 

Preguntes del grup municipal Millorem Canet

1. 1. Els veïns i veïnes de Canet de Mar pregunten per la manca de neteja de la sorra de la platja, observant molt sovint restes de burilles, materials plàstics, canyes i fustes escampats per la platja o surant a la riba de l’aigua.

La regidora de Platges, Raquel Serra respon que s'han posat molts recursos per tenir la platja neta i apunt tota la temporada. La morfologia de la platja fa que l'àrea propera al mar s'hagi hagut de reforçar amb neteja manual, ja que les màquines no hi arriben. Els residus naturals que arriben a la sorra empesos pel mar es van netejant i recollint. Es fan campanyes de sensibilització per frenar l'incivisme, perquè no hi hagi els residus que no són propis del mar, com burilles o plàstics. 

La regidora de Medi Ambient, Coia Tenas, també intervé per explicar que s'han destinat dues persones fixes per a la neteja de platja i passeig, pel que fa sobretot a papereres. També hi ha hagut reforç en dies puntuals, com ara Sant Joan. 

 
2. Els veïns i veïnes de Canet de Mar pregunten per què les papereres del poble estan molt sovint plenes, especialment en temporada turística, quan més gent ens visita.

Respon Coia Tenas. Les papereres es buiden cada dia. Però hi ha qui les utilitza incorrectament com a contenidor d'escombraries. A l'estiu es procura fer un reforç amb el personal de tarda. Lamenta l'incivisme d'algunes persones. 


3. Els veïns i veïnes de Canet de Mar pregunten si s’ha tingut en compte augmentar a dos dies la recollida del rebuig per facilitar als veïns el seu reciclatge.

Respon també Coia Tenas. Si es fa bé el reciclatge, la bossa de rebuig és molt petita. A part, el que són excrements d'animals o bolquers van a part i es poden llençar cada dia. També ho poden fer alguns negocis com ara dentistes. El que no és correcte és dir "el dimecres toca tot", perquè no tot és rebuig. Fins i tot l'Agència de residus recomana recollir el rebuig un cop cada quinze dies, però Canet, per donar més servei, ho fa cada setmana. 

4. Els veïns i veïnes de Canet de Mar pregunten per què no s’augmenta la neteja dels carrers, especialment els que tenen més edificacions de comunitats de propietaris, que després de les hores de recollida de la brossa, molt sovint queden bruts, amb restes de
papers, cartons o altres brosses.   

La regidora Tenas reconeix que és cert que a primera hora del matí, entre les bosses deixades malament o que gavines i coloms han trencat bosses, pot haver-hi algun espai més brut, però durant el matí es recull i es neteja. Pel que fa a l'orgànica, que és la que deixa més taques a terra, el més fàcil seria deixar-ho dins el contenidor marró que es dona a l'OAC. Una altra solució és posar una doble bossa i així no s'embrut tant el carrer.  

PRECS

1. Els veïns de l’Avinguda Maresme preguen a l’Ajuntament l’arranjament i pavimentació de la passarel·la de la NII fins al poble, que està plena de forats i és estreta per al pas de carrets i minusvàlids.

Respon el regidor d'Urbanisme, Lluís Llovet. El pas que està entre l'avinguda Maresme i la zona de l'aparcament dels vagons de RENFE, és un espai molt limitat. Es va demanar a la Generalitat que es fes una vorera més ample en aquest tram. Està planificat quan es faci la pacificació de la NII. Es mirarà, mentrestant, arreglar-lo una mica perquè sigui més transitable. 


2. Els veïns usuaris dels aparcaments públics de la Renfe i la Carbonella, preguen l’arranjament dels tolls d’aquests aparcaments després de les pluges, que continuen enfangats durant dies. 

Respon el regidor d'Obres, Joan Majó. Diu que pren nota. Ja es programen periòdicament actuacions en aquests espais. Celebra que plogui, per què la pluja és benvinguda, però lamentablement també provoca alguns inconvenients, com sots i basses als aparcaments de sorra. Es mirarà de programar una actuació més en breu per arreglar-los.  

Preguntes del grup municipal del PSC

1. Diversos veïns i veïnes han manifestat preocupació per la seguretat a la part alta del parc de la Misericòrdia, perquè la barana és massa baixa. El parc és del Patronat de la Misericòrdia, però l'Ajuntament hi és representat pel sr. Alcalde. Quines mesures té previst aplicar l'Ajuntament per garantir amb caràcter urgent la seguretat? Es preveu instar al Patronat a reforçar o substituir la barana actual? L'Ajuntament té previst fer-hi solucions provisionals, com ara tanques o proteccions?

Respon el regidor d'Obres. Arran de les preguntes del PSC i de la instància que ha presentat un particular, un tècnic municipal ha anat a fer una inspecció. És cert que la barana no compleix amb els 90 cm que hauria de fer per normativa. Els tècnics municipals han decidit perimetrar el mur per la part superior. Es començarà a fer demà divendres. És una solució provisional mentre no se'n trobi una de definitiva que garanteixi la seguretat dels usuaris del parc. És competència municipal fer els tancaments i arranjaments del parc.  

2. Quines actuacions té previst realitzar el govern per donar resposta a les mancances detectades a l'escola Misericòrdia (noves porteries per a l'extraescolar de futbol, reparació banys, neteja i manteniment d'embornals, substitució de tendals trencats i neteja i repintat de la façana)?

Respon la regidora d'Educació, Rosabel Madrid. Les noves porteries estan ja a la nau de la Brigada i s'instal·laran en breu. La reparació de lavabos, ja s'està parlant amb el Departament d'Educació i entre Ajuntament i Departament es mirarà que es pugui incloure dins les partides de manteniment del pròxim pressupost. Pel que fa a la neteja, els embornals de la Misericòrdia pesen molt i el conserge sol no els pot aixecar. Per això es demana col·laboració de la Brigada. La regidora s'apunta mirar-ho per posar-s'hi. Els tendals per ombra formaran part d'una subvenció que s'ha demanat i se'ns ha atorgat. Neteja i repintat estan també dins de les partides pressupostàries de millora i manteniment i es van fer mica en mica. 

Preguntes del grup municipal del PP

1. Quins mecanismes de control té l'Ajuntament per assegurar que tots els registres d'entrada, com ara el 2025/11254, de 20 d'agost, dirigit també als grups de l'oposició, siguin efectivament derivats als regidors? Com s'explica que alguns registres no hagin arribat? 

Respon la regidora de Règim Intern, Àngels Isart. És una instància d'un treballador de l'Ajuntament i fins que no se li respongui a ell, no pot donar més informació. És un procediment obert. De totes maneres parlarà amb Secretaria i amb els diferents tècnics perquè es facin arribar totes les instàncies també a l'oposició. 

2. Amb relació al registre 2025/9842 presentat per uns veïns del Torrent de Lledoners, sol·licitant mediació en un conflicte veïnal que s'arrossega des de fa 2 anys i que afecta la convivència de tota la comunitat, quines actuacions té previst dur a terme l'Ajuntament, des del servei de mediació o des d'altres serveis municipals? 

La Policia Local ha anat diverses vegades en aquest bloc. Es difícil la mediació perquè una part no ho vol. S'intentarà que es dugui a terme, sempre que no hi hagi denúncies penals, perquè llavors ja no hi ha mediació. 

3. Valora el Govern la creació a Canet d'un museu o centre cultural de la Nova cançó, aprofitant el llegat històric de les 6 hores i el potencial turístic i cultural que aixo representaria per a Canet?

Respon el regidor de Cultura. Ho celebra però els espais habituals d'exposició ja ho van recollint en moltes ocasions. Però hi ha pocs espais. D'altra banda, obrir-ne un de nou implica despeses de personal i la situació és la que és. Però és molt bona idea. 

4. L'estat de manteniment, jardineria i neteja de la ronda Sant Elm, és manifestament millorable, com han manifestat veïns per xarxes o directament al seu grup municipal. La poda d'arbres d'aquest any no ha inclòs aquesta zona. Té previst Medi Ambient o Obres intervenir-hi dins un termini adequat? 

Respon la regidora de Medi Ambient. Des de Jardineria s'han fet diferents actuacions en aquest espai, com ara reg, poda d'arbres en algunes façanes i transplantament d'una planta que estava en una altra zona, un procés delicat.  També s'han netejat herbes. Dilluns i divendres es neteja en manual i dimecres en mixta. Pel que fa a la poda, es va fent, perquè es vol fer bé. No tots els espais requereixen el mateix tipus de poda. 

El regidor Martínez reitera el PREC que li arribin les instàncies que van adreçades a l'oposició. L'alcalde demana disculpes si en algun cas no ha estat així i ho tindran en compte. 

Preguntes de la regidora No Adscrita Mònica Ventura 

1. Un grup de veïns i veïnes del carrer Cadí han expressat el seu malestar pels problemes de convivència al seu carrer, sobretot d'estacionament inadequats. Han fet trucades a la Policia i entrades per registre i encara no s'ha fet res. Qui controla les instàncies que van a la Policia Local? Com es pot fer que la Policia assisteixi quan se'ls requereix?

La regidora Àngels Isart respon que la Policia, en aquest espai, des del mes de gener, ha intervingut en 15 ocasions. S'han sancionat 4 vehicles per estacionament indegut. De les 15 incidències, 14 han estat en períodes de vacances escolars, Setmana Santa i estiu. 

La Policia no respon amb evasives. Les instàncies les resol la Prefectura del cos. Si el veïnat creu que no se l'atén, pot entrar una instància o demanar una reunió amb ella mateixa o amb l'inspector. La Policia té prioritat d'emergències, però s'intenta donar solució i atenció a les incidències. 


L'alcalde Pere Xirau dona el ple per acabat i agraeix a tothom el seguiment de la sessió.   


Aquesta crònica s'elabora des del Servei de Comunicació municipal, d'acord amb els criteris de transparència que recomanen explicar com es prenen els acords i es desenvolupen les sessions plenàries i fer-ho de forma objectiva i que sigui fàcilment entesa per la ciutadania.

És un document complementari que acompanya a tota la informació oficial i els documents administratius relacionats, així com a la Vídeo acta, el sistema actual que utilitzem per a l'enregistrament en vídeo dels plens de la corporació.

També trobareu la sessió gravada al canal de youtube de l'Ajuntament

les cròniques del Ple