Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Divendres, 08.08.2025
Cryptolaemus petit

L’Àrea de Medi Ambient i Jardineria de l’Ajuntament de Canet de Mar informa que, en el marc de les actuacions de gestió ecològica dels espais verds municipals, s’ha dut a terme una actuació de control biològic de la plaga del cotonet, detectada enguany especialment a la Ronda Dr. Anglès.

Per fer-hi front, s’ha introduït l’insecte Cryptolaemus montrouzieri, un depredador natural del cotonet, que permet controlar-ne la població sense necessitat de productes químics.


🔍 El que es pot observar a la Riera i a altres punts del municipi és la fase larvària d’aquest insecte, que pot cridar l’atenció per la seva aparença blanca i cotonosa. Tanmateix, no suposa cap perill per a les persones ni per a les plantes.


Aquest insecte és una eina natural, segura i eficaç per controlar aquesta plaga de manera sostenible.
🌿 El Cryptolaemus és un aliat, no un enemic.

CryptolaemusMontnouzieri