Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Dimarts, 29.04.2025
nota omic

NOTA INFORMATIVA DE L’OMIC SOBRE L’APAGADA ELÈCTRICA

Novament, les persones consumidores són les principals afectades per una crisi; en aquest cas, una apagada elèctrica general al país. I, novament, l’OMIC està a disposició de la ciutadania per resoldre dubtes o qüestions relacionades amb aquest macro tall elèctric.

En aquests moments, el més important és restablir el subministrament elèctric a totes les llars. Arran d’aquests fets, i des del punt de vista dels drets de les persones consumidores, sorgeixen dubtes sobre la possibilitat de reclamar pels danys soferts i a qui adreçar aquestes reclamacions.

Així, des de l’OMIC, el primer que recomanem és reflexionar si s’ha patit algun dany o perjudici: des de bitllets de transport públic cancel·lats, aparells electrodomèstics espatllats, productes alimentaris malbaratats als frigorífics, espectacles cancel·lats, i, en definitiva, qualsevol alteració relacionada amb l’apagada i amb la compra de productes o serveis.

Un cop tinguem constància d’aquests danys o perjudicis, el més important és conèixer quin ha estat l’origen de l’apagada. No és el mateix si es tracta d’un cas de força major (condicions meteorològiques, terrorisme, etc.) que si es deu a una negligència de les companyies elèctriques. Un cop es conegui l’origen, sabrem si tenim dret a reclamar i a qui adreçar-nos.

Per tant, la segona recomanació és recollir tota la documentació relativa a aquests inconvenients (factures i/o tiquets dels serveis no prestats, factures o pressupostos de reparació, o qualsevol altre document que pugui ser necessari en un futur per dur a terme la reclamació). Finalment és bàsic conèixer quines assegurances tenim contractades. I finalment, si cal, demanar cita amb la OMIC.

Més informació: Recomanacions per les afectacions provocades per la gran apagada del subministrament elèctric. Agència Catalana del Consum