L'Ajuntament fa una consulta ciutadana prèvia a l'elaboració d'una nova ordenaça. En aquest cas, es tracta de l'Ordenança de Transparència i Administració electrònica. D'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que té per objectiu millorar la participació activa de la ciutadania en el procediment d’elaboració de normes, publiquem un formulari a través del qual podeu enviar-nos suggeriments i opinions sobre aquesta ordenança que es troba en fase de proposta.
Amb aquesta norma es pretén resoldre l'adaptació completa a la legislació vigent en matèria d'administració electrònica i procediment administratiu, així com concretar les funcionalitats de la seu electrònica, l'ús dels mitjans d'identificació digital i signatura electrònica i especificar el funcionament dels mitjans i eines electròniques, entre d'altres aspectes.
Com el seu nom indica, la Transparència, entesa com la posada a disposició de la ciutadania de les dades i la informació relativa al funcionament i les decisions preses en l'àmbit municipal, és l'instrument que facilita l'accés a la informació i que garanteix el retiment de comptes envers la població. L’acció de posar la informació a l’abast de la ciutadania ha de fer-se de forma proactiva, de la manera que resulti més comprensible per a les persones i per mitjà dels instruments de difusió que els permetin un accés ampli i fàcil a les dades, per això és necessari mantenir la informació publicada d’acord amb criteris de comunicació que facilitin l'atenció i la participació ciutadanes.
Aquesta ordenança doncs, està també dirigida a incorporar els criteris de transparència i així aprofitar el potencial de les eines tecnològiques existents per donar compliment a les disposicions legals vigents.
Amb l'aprovació d'aquesta nova norma, quedaran derogades les aprovades al 2011, que són el l'Ordenança de creació del Registre electrònic i el Reglament de creació de la seu electrònica.
Si voleu fer aportacions a aquesta norma, utilitzeu aquest formulari. Podeu consultar la documentació de l'expedient als documents que acompanyen aquesta notícia.
El temini per presentar propostes acaba el 25 de març de 2021.
![]() | Decret incoació expedient Fitxer: Decret_incoaciA__expedient.pdf Format: Acrobat-PDF |
![]() | Memòria ordenança Fitxer: MemA_ria_OrdenanA_a_transparA_ncia_i_administraciA__electrA_nica.pdf Format: Acrobat-PDF |
![]() | Esborrany Ordenança transparència i AE Fitxer: OrdenanA_a_transparA_ncia_i_administraciA__electrA_nica_V2.pdf Format: Acrobat-PDF |