Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
Enguany es pot dur a terme la comunicació d'aquest tràmit autònomament de forma telemàtica
PUBLICAT Dimecres, 18.11.2020
Crema vegetació controlada

A partir del 16 d'octubre 2020 i fins el pròxim 14 de març de 2021 es poden tramitar les comunicacions de crema de restes vegetals i altres activitats amb risc d'incendi.

Aquest tràmit es pot realitzar presencialment a l'OAC de l'Ajuntament prèvia presentació del DNI o a través d'una sol·licitud genèrica indicant les dades personals i la finca on es durà a terme la crema de restes vegetals.

Per altra banda, enguany es pot dur a terme la comunicació d'aquest tràmit autònomament de forma telemàtica, a través de tramits.gencat.cat.

L'objectiu d'aquest nou tràmit és facilitar que la ciutadania no s'hagi de desplaçar per tramitar les seves comunicacions, que a partir d'ara pot dur a terme per internet des de casa, fins i tot mitjançant el sistema d’identificació idCAT Mòbil. Amb aquesta iniciativa es pretén esponjar l’atenció presencial i millorar el servei a la ciutadania. Amb tot, les persones que ho desitgin podran seguir adreçant-se als ajuntaments per presentar les seves comunicacions, com fins al moment. 

Caldrà tenir en compte les condicions següents a l'hora de realitzar la crema:

  • Netejar la zona en què s’efectuï la crema en un radi de 3,5 m fins a descobrir el sòl.
  • Fer la crema com a mínim a 10 metres de distància respecte d’aquells arbres que tinguin més de 60 cm de circumferència, mesurats a 1,20 metres del terra.
  • La flama generada per la crema no superarà en cap cas els 3 metres d'alçada.
  • La crema començarà i acabarà amb llum de dia, excepció feta dels focs d'esbarjo.
  • En cap cas no s’abandonarà el lloc fins a la seva total extinció.
  • La crema només s’iniciarà amb vent encalmat i en cap cas es realitzarà si hi ha un avís de vent emès pel Servei Meteorològic de Catalunya per la comarca on es durà a terme. Amb una velocitat de vent sostinguda superior a 20 km/h l’activitat s’haurà d’aturar (orientativament poden servir els valors de l’Escala de Beaufort). L'activitat se suspendrà en cas d'activació del pla alfa nivell 2 o superior i s'enviarà un sms al mòbil del sol·licitant comunicant-ho.

En tot cas, està prohibit:

Llençar objectes encesos.
Abocar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol mena que puguin ser causa de l’inici d’un foc.

Els agents rurals i altres agents de l’autoritat podran establir in situ mesures complementàries per tal de millorar la seguretat, així com aturar les actuacions que s’estiguin duent a terme quan les condicions meteorològiques així ho aconsellin.