EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 29 D'AGOST DE 2024 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:15 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Dolors Puig Gómez, secretària accidental. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/34 ordinari 22/08/2024 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. Proposta aprovació segona i última certificació semàfor 2.1.2. Proposta JGL acceptació ajut programa sectorial aigua 2.1.3. Aprovació inicial del Projecte executiu instal·lació fotovoltaica Escola bressol El Palauet 2.2. Acció Social i Ciudadania 2.2.1. Proposta JGL subvenció nominativa terra i Cel_2024 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/34 ordinari 22/08/2024 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 22 d'agost de 2024 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Urbanisme S'ACORDA: Primer.- Aprovar la SEGONA I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ de les obres de "millora de l'accessibilitat i connectivitat a la N-II, del PK 660/600, mitjançant la col.locació d'un nou pas de vianants semaforitzat al terme municipal de Canet de Mar", elaborada per l'empresa adjudicatària CATALANA DE TREBALLS I OBRES, SL i conformada per la direcció facultativa, Carme Vives Serra i Lluís Maria Molina Soler en representació de l'empresa, per la quantitat de catorze-mil cent setanta-quatre euros amb setanta cèntims (14.174,70), IVA inclòs, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2024 20 15320 61900. Segon.- Notificar la present resolució als interessats i a Intervenció-Tresoreria. 2.1.2. ACCEPTACIÓ AJUT PROGRAMA SECTORIAL AIGUA S'ACORDA: Primer.- Acceptar l'ajut per import de tres-cents quatre mil euros (304.000,00 ) concedit a l'Ajuntament de Canet de Mar per la Diputació de Barcelona, a través del Programa Sectorial de millora de les xarxes d'abastament d'aigua, així com les condicions per la seva concessió i execució, d'acord amb el detall següent: Segon.- Adoptar el compromís de realitzar un estudi tarifari que inclogui el fons de reposició dels elements de la xarxa, en el període entre l'acceptació i la justificació final de l'ajut, així com el d'executar actuacions que no es corresponguin amb obligacions del titular de la concessió, en el cas que aquest existeixi. Tercer.- Notificar la present resolució als interessats. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Quart.- Comunicar la present resolució a la Intervenció i Tresoreria municipals. 2.1.3. APROVACIÓ INICIAL DEL PROJECTE EXECUTIU PER A LA INSTAL·LACIÓ SOLAR FOTOVOLTAICA EN AUTOCONSUM A LA LLAR D'INFANTS EL PALAUET S'ACORDA: Primer.- Aprovar inicialment el Projecte executiu per a la instal·lació solar fotovoltaica en autoconsum de 33,3 kW nominals (41,4 kWp) a la Llar d'Infants El Palauet (Csv: f50a97c63e394db392bc6d96dccf1e7b001), redactat pels tècnics Albert Juan Casademont i Jordi Manich Codina, de l'empresa ENGICO2EN SLP, amb un pressupost d'execució per contracte de 46.138,68 , més 9.689,12 , en concepte d'IVA. Segon.- Sotmetre l'esmentat projecte a informació pública pel termini de 30 dies, mitjançant publicació al BOPB, durant els quals es podran examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. En cas que transcorregut aquest termini no s'hagin presentat al·legacions, s'entendrà aprovat definitivament. El projecte es podrà consultar a les dependències municipals, al Servei d'Urbanisme de l'Àrea de Territori, en horari d'oficina, així com a l'e-tauler municipal (e-TAULER - Ajuntament de Canet de Mar (seu.cat)). Tercer.- Una vegada aprovat definitivament el projecte, de conformitat amb el que disposa l'article 38.2 del ROAS, s'haurà de publicar al BOP, al DOGC i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Quart.- Comunicar el present acord als Serveis Econòmics. 2.2. Acció Social i Ciudadania 2.2.1. ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ENTITAT TERRA I CEL I APROVACIÓ DEL CONVENI REGULADOR S'ACORDA: Primer.- Atorgar una subvenció nominativa a l'entitat Terra i Cel amb NIF G60465879, per un import de 5.000 euros, destinada a finançar recursos de lleure inclusiu per a persones amb discapacitat greu i severa i que proposa, entre d'altres activitats, espais de "respir" per a famílies i cuidadors, per l'any 2024 i que ha estat consignada en el pressupost municipal d'aquest any. Segon.- Aprovar la minuta o esborrany del conveni de col·laboració amb Terra i Cel amb NIF G60465879,en el marc de l'atorgament d'una subvenció nominativa per a l'any 2024, amb el contingut següent: CONVENI PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ENTITAT TERRA I CEL PER L'ANY 2024 INTERVENEN 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat D'una banda, el senyor Pere Xirau i Espàrrech, en la seva qualitat d'alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, assistit per la secretària de la corporació. I d'altra banda, la Sra. ______ amb NIF XXXXX, en la seva qualitat de presidenta de l'entitat d'iniciativa social per a l'atenció de persones disminuïdes Terra i Cel (en endavant Terra i Cel) , entitat que treballa en la realització i organització de recursos de lleure per a persones amb discapacitat amb domicili social a la Ronda Gavarra s/n de Canet de Mar amb NIF G60465879, inscrita en el Registre d'entitats municipal amb el número 22. Ambdues parts es reconeixent mútuament la capacitat suficient per formalitzar el present conveni i obligar-se a les finalitats que s'indiquen i EXPOSEN Que l'entitat Terra i Cel, amb NIF G60465879 és una entitat sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia, legalment constituïda i que té com a finalitat social desenvolupar recursos de lleure inclusiu per a persones amb discapacitat greu i severa i que proposa, entre d'altres activitats, espais de "respir" per a familiars i cuidadors. També ofereix un espai de pràctiques a persones de Canet i l'entorn per a la obtenció de la titulació de Monitors de lleure, fent-los el seguiment i atorgant la corresponent certificació acreditativa. Que el pressupost municipal d'aquest Ajuntament, per a l'exercici 2024, preveu l'atorgament d'una subvenció nominativa per import de 5.000 euros a favor de l'entitat Terra i Cel, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 40 23100 48300. Que per acord de Junta de Govern Local de data 29 d'agost de 2024 s'ha aprovat l'atorgament a l'entitat Terra i Cel d'una subvenció nominativa de 5.000 euros en concepte de subvenció per finançar el projecte del casal d'estiu, Setmana Santa i Nadal. Que l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, preveu com a supòsit de concessió directa de subvencions el de les previstes nominativament en els pressupostos municipals, de conformitat amb el que estableixen els convenis i la normativa reguladora de les mateixes. Que l'article 65.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de Subvencions, disposa que el conveni de concessió d'una subvenció nominativa tindrà el caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes d'allò que es disposa a la Llei General de Subvencions. Que l'entitat Terra i Cel declara que compleix amb tots els requisits necessaris per tal de poder ser beneficiari de la subvenció regulades pel present conveni, d'acord amb el contingut dels articles 11 i 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i autoritza a l'Ajuntament de Canet de Mar a comprovar-ho i obtenir els certificats corresponents. Que, tant la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, com la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, de 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat transparència, accés a la informació pública i bon govern, disposen que els subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la llei, entre ells l'administració local, han de fer pública la relació dels convenis subscrits, i també les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, l'objectiu o la finalitat i els beneficiaris. Per tot l'expressat, les parts atorguen el present conveni, que regula els compromisos en allò que es refereixen a aquesta subvenció, a l'empara del que disposa les bases d'execució del pressupost municipal i l'article 22 de la Llei General de Subvencions, de conformitat amb les següents CLÀUSULES PRIMERA.- Objecte És objecte del present conveni el foment i promoció d'activitats i servei de lleure inclusiu per a persones amb discapacitat greu i severa, així com proporcionar espais de "respir" per a familiars i cuidadors realitzades per Terra i Cel com a complementàries de les competències pròpies locals i altres que es puguin acordar sempre per demanda explí- cita de l'ajuntament. L'objectiu prioritari d'aquesta subvenció serà donar un suport econòmic a l'entitat Terra i Cel, concretament per a garantir els casals d'estiu, de Nadal i de Setmana Santa per a persones amb discapacitat. Aquest conveni regula la col·laboració econòmica de l'Ajuntament de Canet de Mar en l'execució de les activitats següents desenvolupades per l'entitat beneficiària: 1.- Proporcionar activitats de lleure inclusiu per a persones amb discapacitat greu i se- vera així com oferir espais de "respir" per als seus familiars, en concret: · Organització del Casal d'estiu, Setmana Santa i Nadal per a persones amb discapacitat. · Organització d'espais de lleure els caps de setmana durant la resta de l'any. 2.- Col·laborar amb l'Ajuntament de Canet de Mar, proporcionant la bonificació del 100% de l'import d'una plaça o el 50% de dues places en casos valorats i derivats dels Serveis Socials del mateix Ajuntament. 3.- Col·laborar amb l'Ajuntament de Canet de Mar en actes que aquest pugui organitzar pel municipi, participant-hi i donant-hi també suport logístic, si es requereix. Aquesta subvenció desenvolupa la línia d'actuació c. de Benestar social i família, del Pla estratègic de subvencions aprovat per acord de ple de data 3 de gener de 2024, fomen- tant projectes adreçats a promoure activitats per a col·lectius de persones discapacita- des. L'entitat beneficiària es compromet a destinar l'import íntegre de la subvenció concedida a la finalitat objecte de les mateixes, i es sotmet allò que disposa l'article 14 de la Llei General de Subvencions, pel que fa a les obligacions dels beneficiaris. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat La subvenció no té per objecte el finançament amb caràcter indiferenciat del funciona- ment general de l'entitat, sinó el suport a les activitats i programes a desenvolupar durant l'any 2024, identificades en aquest pacte. SEGONA.- Import i crèdit pressupostari al que s'imputa la despesa L'Ajuntament subvencionarà a Terra i Cel (NIF G60465879), amb un import de 5.000 euros, per col·laborar en la realització del projecte descrit a l'apartat anterior amb càrrec a la partida pressupostària 40 23100 48300 del vigent pressupost municipal. L'import de la subvenció atorgada no excedirà, en qualsevol cas, del 50% del cost total de l'activitat subvencionada i amb el límit de la consignació pressupostària anteriorment fixada. TERCERA.- Acceptació de la subvenció S'entendrà acceptada la subvenció per la signatura d'aquest conveni per part de l'entitat beneficiària. QUARTA.- Termini d'execució La subvenció es destinarà a finançar les despeses que es produeixin durant l'execució de les activitats que s'han dut o es duran a terme des de l'1 de gener 2024 fins al 31 de desembre de 2024. CINQUENA.- Termini i forma de justificació Les subvencions atorgades hauran de justificar-se com a màxim fins a 31 de gener de 2025. La justificació s'ha de fer amb referència a activitats executades dins el termini d'execució. Aquesta justificació es presentarà al Registre municipal, per part de l'entitat beneficiaria, i revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa que contindran: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, d'acord amb els termes subvencionats, sempre fets dins del període al que es circumscriu la subvenció. b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte. c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, de la data de pagament. d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat - Seran originals. - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció. - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció. - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: · Identificació clara del beneficiari (nom i NIF). · Identificació NIF del contractista. · Número de factura. · Lloc i data d'emissió de la factura. · Descripció del subministrament o servei. · Tipus tributari quota de l'IVA, i en cas que quedi repercutida dins el preu, que consti "IVA inclòs". · Retenció en concepte d'IRPF en el cas de serveis professionals. - No obstant l'establert en l'apartat anterior, serà suficient la presentació de tiquets o vals en els casos següents: · Vendes al menor. · Transport de persones. · Serveis d'hostaleria i restauració. · Subministrament de begudes i comestibles. · Revelat de fotografies. Els requisits que han de contenir els tiquets i els vals són. o Número. o NIF de l'emissor. o Tipus de gravamen o expressió "IVA inclòs". o Contraprestació total. e) La liquidació econòmica de l'activitat, presentació dels estats comptables o estats financers corresponents a l'exercici al qual es refereixi la subvenció, que acreditin la realització de l'activitat subvencionada. f) Un certificat del president de l'entitat subvencionada que acrediti la justificació de l'aplicació de la subvenció a la finalitat per a la qual fou concedida. g) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la pr