EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11 DE JULIOL DE 2024 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:15 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/29 ordinari 04/07/2024 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. Donar compte decret variables nòmina de maig de 2024 2.2. Urbanisme 2.2.1. Aprovació de la convocatòria de subvencions en règim de concurrència competi- tiva per a la conservació, rehabilitació i restauració d'elements integrants del Patrimoni Arquitectònic Local 2.2.2. Aprovació 3a i última certificació obres renovació xarxa aigua Avinguda General Moragues 2.3. Secretaria 2.3.1. Encàrrec avantprojecte implantació nou aparcament públic 2.3.2. Devolució garantia definitiva obres Garrofers Lot 2 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/29 ordinari 04/07/2024 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 4 de juliol de 2024 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. DONAR COMPTE DE L'APROVACIÓ DEL DECRET D'ALCALDIA D'APROVACIÓ DE LES VARIABLES DE NÒMINA DEL MES DE MAIG DE 2024 S'ACORDA Únic.- Donar-se per assabentada de l'aprovació del Decret d'Alcaldia número RESAL2024/1427, de 27 de juny de 2024, que aprova la relació de variables de nòmina de maig de 2024. 2.2. Urbanisme 2.2.1. APROVACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA PER A LA CONSERVACIÓ, REHABILITACIÓ I RESTAURACIÓ D'ELEMENTS INTEGRANTS DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC LOCAL S'ACORDA Primer.- Aprovar la convocatòria 1/2024 de subvencions en règim de concurrència competitiva per a la conservació, rehabilitació i restauració d'elements integrants del patrimoni arquitectònic local, que es regirà per les bases aprovades al Ple Municipal i publicades al BOP del 2 de novembre de 2018. Segon.- Establir el termini de presentació de les sol·licituds al registre municipal fins l'1 de desembre de 2024. Les sol·licituds de subvenció es resoldran per ordre d'entrada, fins a l'esgotament dels recursos pressupostaris previstos per a l'anualitat. Tercer.- Autoritzar la despesa per import de 2.000 del pressupost municipal, corresponent a la partida pressupostària 20 33600 48200. Quart.- Notificar el present acord als interessats i als Serveis Econòmics de l'Ajuntament. Cinquè.- Publicar la Convocatòria 1/2024 de subvencions en règim de concurrència competitiva per a la conservació, rehabilitació i restauració d'elements integrants del 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat patrimoni arquitectònic local al web municipal, publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), al tauler d'anuncis i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) . ANNEX CONVOCATÒRIA: CONVOCATÒRIA PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA PER A LA CONSERVACIÓ, REHABILITACIÓ I RESTAURACIÓ D'ELEMENTS INTEGRANTS DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 2024 CODI DE LA CONVOCATÒRIA: 1/2024 - 2243/2024 1097 1.- Indicació de l'aprovació de les Bases Reguladores i diari oficial on s'han publicat Per acord del Ple Municipal de data 26 de juliol de 2018, va ser aprovada inicialment l'Ordenança reguladora de l'atorgament de subvencions al foment i la promoció de projectes de conservació, rehabilitació i restauració dels elements integrants del patrimoni arquitectònic de Canet de Mar. L'aprovació definitiva va ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de la Província de data 2 de novembre de 2018. 2.- Quantia total màxima de les subvencions a atorgar i consignació pressupostària Les subvencions atorgades seran com a màxim un 50% del pressupost de l'obra que s'executi sobre els elements catalogats, amb un màxim de 2.000 amb càrrec a la partida pressupostària 20 33600 48200 del pressupost 2024. 3.- Objecte de la subvenció L'objecte de la subvenció es el foment i la promoció de projectes de conservació, rehabilitació i restauració dels elements integrants del patrimoni arquitectònic de Canet de Mar, els quals hauran d'executar-se en els elements protegits dels béns o entorns catalogats, segons la fitxa del Catàleg. 4.- Procediment de concessió de la subvenció El procediment de concessió de la subvenció objecte d'aquesta convocatòria serà el de concurrència pública competitiva. 5.- Requisits per la sol·licitud i forma d'acreditar-los Hi podran concórrer totes les persones, físiques o jurídiques, amb o sense personalitat jurídica, incloses les comunitats de béns i de propietaris de béns inclosos en el Catàleg de béns protegits del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Canet de Mar (POUM), amb títol de propietat o qualsevol altre dret que els permeti realitzar les actuacions i complir amb les obligacions que s'estableixen a l'Ordenança reguladora de l'atorgament de subvencions al foment i la promoció de projectes de conservació, rehabilitació i 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat restauració dels elements integrants del patrimoni arquitectònic de Canet de Mar. És requisit per poder optar a rebre la subvenció: 1. Obtenir la llicència municipal d'obres prèvia a l'inici de les actuacions. 2. Executar les actuacions previstes conforme la llicència atorgada i d'acord amb les condicions generals i particulars que contingui. 3. Trobar-se al corrent de llurs obligacions fiscals i tributàries amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària i amb la hisenda municipal. 4. Facilitar les visites tècniques i la resta d'actuacions de comprovació i control financer, així com la documentació complementària que es requereixi a tal efecte. 5. Comunicar a l'Ajuntament, en qualsevol moment i en tot cas abans de la justificació de l'aplicació dels fons, l'obtenció d'altres subvencions i ajuts que financin les activitats subvencionables. 6.- Documents que han d'acompanyar a la sol·licitud Els candidats hauran de presentar la sol·licitud de subvenció acompanyada de la documentació següent: a) Fotocòpia del DNI o NIF del sol·licitant i acreditació de la representació en la que manifesta actuar, si s'escau. b) Títol que acrediti la propietat de la finca o qualsevol altre dret que els permeti realitzar les actuacions i complir amb les obligacions que s'estableixen a l'Ordenança reguladora. c) Declaració responsable que el sol·licitant no està inclòs en cap dels supòsits previstos en l'art. 13 de la Llei General de Subvencions. d) Projecte tècnic subscrit per tècnic competent, en cas que es consideri necessari, de les obres que s'han de fer. e) Pressupost desglossat de les obres objecte de la sol·licitud de subvenció (actuacions subvencionables). 7.- Termini, forma i lloc de presentació de les sol·licituds La convocatòria de subvenció estarà oberta fins l'1 de desembre de 2024. La sol·licitud de subvenció degudament emplenada i acompanyada de la documentació relacionada al punt anterior, es presentarà al Registre General de l'Ajuntament (OAC), o per qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds de subvenció es resoldran per ordre d'entrada, fins a l'esgotament del recursos pressupostaris previstos per a cada anualitat. La presentació de la sol·licitud pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen. 8.- Òrgans competents per a la instrucció i la proposta de concessió 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Els Serveis tècnics de l'Àrea de Territori-Urbanisme faran la comprovació i inspeccions necessàries respecte de l'objecte de la sol·licitud i emetran informe d'idoneïtat de les obres i el compliment dels requisits exigits d'acord amb l'ordenança. La proposta de concessió correspondrà a la Regidoria d'Urbanisme. 9.- Altres condicions La resta de condicions i circumstàncies no previstes en aquesta convocatòria, es regularan per allò disposat en les Bases reguladores aprovades i per la resta de legislació vigent. 2.2.2. APROVACIÓ 3a I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ OBRES RENOVACIÓ XARXA AIGUA GENERAL MORAGUES S'ACORDA Primer.- Aprovar la TERCERA I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ de les obres de "renovació de la xarxa d'aigua potable de la zona de l'Avinguda General Moragues", conformada per la direcció de l'obra, Francesc Heras Perellón (HERAS ENGINYERS S.L.), i pel representant de l'empresa adjudicatària, José Juanola Pagés, en nom de CATALANA EMPORDANESA DE SERVEIS SL., per la quantitat de 31.683,67 (trenta-un mil sis- cents vuitanta-tres euros amb seixanta-set cèntims), IVA inclòs. Segon.- Disposar la despesa per l'increment del preu per escreix d'amidament, per import de 15.753,35 , IVA inclòs, a favor de l'empresa CATALANA EMPORDANESA DE SERVEIS SL., amb NIF B63366314, amb càrrec a la partida 21 16100 61900, Doc. comptable D920240003618 a compte del vigent pressupost ordinari de l'any 2024. Tercer.- Notificar el present acord als interessats i a Intervenció-Tresoreria. 2.3. Secretaria 2.3.1. D'ADHESIÓ A L'ACORD MARC DE SERVEIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES I DIRECCIÓ D'OBRA AMB DESTINACIÓ A LES ENTITATS LOCALS DE CATALU- NYA, (Exp. 2021.05) LOT 9. S'ACORDA Primer.- Disposar l'adhesió del municipi de Canet de Mar a l'Acord marc de serveis de redacció de projectes i direcció d'obra amb destinació a les entitats locals de Catalunya (Exp. 2021.05) Lot 9. Segon.- Adjudicar el contracte derivat de l'Acord marc de serveis de redacció de projec- tes i direcció d'obra amb destinació a les entitats local de Catalunya (Exp. 2021.05), a favor de la mercantil ABM SERVEIS D'ENGINYERIA I CONSULTING, SL proveïda del NIF núm. B17646563 pels serveis de redacció d'un "Avantprojecte per la implantació 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat d'un nou aparcament públic a Canet de Mar", per un valor total de 9.938,56 , IVA del 21% no inclòs, Lot. 9, i d'acord amb la següent oferta presentada: PROFESSIONAL COST HORA S/IVA HORES TOTAL S/IVA LLICENCIAT 58,50 30 H 1.755,00 DIPLOMAT 45,39 80 H 3.631,20 DELINEANT PROJECTISTA 40,74 80 H 3.259,20 DELINEANT 36,95 35 H 1.293,25 Tercer.- El pagament del preu s'efectuarà prèvia presentació de factura electrònica legalment emesa i conformada pel tècnic competent un cop s'hagin entregat i validat per part dels tècnics municipals cadascuna de les fases de treball desglossades a l'oferta. En el supòsit que no sigui conformada pel tècnic competent, s'indicaran els defectes existents i, fins que no siguin esmenats, no es procedirà al pagament. El pagament es farà per transferència bancària. De conformitat amb allò establert a l'art. 198.4 LCSP, l'Ajuntament de Canet de Mar abonarà l'import de la factura dins dels 30 dies, des de la data de conformitat. En cas de demora en el pagament s'aplicarà l'establert a l'article 198 LCSP. El format de la factura electrònica serà l'indicat a l'art. 5 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i haurà d'incloure a més de les dades i requisits establerts en l'article 72 del Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públi- ques, els següents extrems: a) Que l'òrgan de contractació és la Junta de Govern Local del' Ajuntament de Canet de Mar. b) Que l'òrgan administratiu amb competències en matèria de comptabilitat pú- blica és la Intervenció municipal. c) Que el destinatari és la Intervenció municipal. d) Cal indicar el següent número de referència del document d'autorització i dis- posició de la despesa (AD previ núm. 920240003569). e) La descripció de la factura ha de contenir informació clara i precisa que per- meti identificar l'objecte del contracte De conformitat amb la disposició addicional 3ª de l'Ordre HAP/492/2014, de 27 de març, per la que es regulen els requisits funcionals i tècnics del registre comptable de factures, les factures que s'expedeixin ajustaran la codificació dels òrgans administratius que par- ticipin en la tramitació de les mateixes a l'establerta el directori DIR3 d'unitats adminis- tratives comunes gestionat per la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques. En aquest sentit, els Codis DIR3 a Efectes de Remissió de Factures són els següents: Oficina comptable Òrgan gestor Unitat tramitadora L01080403 Ajuntament de L01080403 Ajuntament de L01080403 Ajuntament de Ca- Canet de Mar Canet de Mar net de Mar Pel que fa als punts d'entrada de les factures electròniques, aquests són: 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat · Punt d'entrada FACE (http://face.gob.es/ca) · Punt d'entrada e.FACT (https://efact.eacat.cat/bustia). Quart.- El termini per a realització dels treballs serà de 3 mesos a partir de l'encàrrec dels treballs i de la recepció de la documentació auxiliar necessària. Cinquè- Nomenar d'acord el que disposa l'article 62 de la LCSP, com a responsable del contracte a l'arquitecta cap d'Urbanisme, i abastarà almenys els objectius i funcions se- güents: a) Objectius: - Garantir l'execució del contracte derivat de l'encàrrec. - Precisar els termes d'execució. - Comprovar el compliment de les normes a què se subjecta la prestació contractada. - Constatar la comissió possible d'infraccions administratives o incompliments contractuals i traslladar la seva noticia a l'autoritat que correspongui, prèvia comunicació a l'òrgan de contractació. - Verificar els actes de reconeixement d'obligacions, sens perjudici de les normes i actes generals pressupostaris. b) Funcions: - Inspeccionar els béns i drets adscrits, afectes o vinculats al contracte derivat de l'encàrrec. - Formular requeriments sobre correcció de deficiències del lliurament dels treballs. - Elevar a l'òrgan de contractació i a la direcció de l'execució del contracte, segons correspongui, la iniciativa per a l'actuació de potestats administratives o la presa d'altres mesures. - Conformar les factures i albarans acred