EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 DE JULIOL DE 2024 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:10 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/28 ordinari 26/06/2024 2. Propostes 2.1. Cultura i Patrimoni 2.1.1. Acceptació justificació subvenció Concurs de Teatre Pedracastell 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/28 ordinari 26/06/2024 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 26 de juny de 2024 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 2. Propostes 2.1. Cultura i Patrimoni 2.1.1. ACCEPTACIÓ DE LA JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ NOMINATIVA DEL CONCURS DE TEATRE PEDRACASTELL S'ACORDA Primer.- Acceptar la justificació i donar per tancat el conveni que instrumentalitza la subvenció nominativa per a la celebració del 50è Concurs de Teatre Pedracastell de l'any 2024 amb l'Associació Artística i Teatral El Centru amb NIF G67537118. Segon.- Notificar el present acord als interessats. Tercer.- Comunicar el present acord a Intervenció i Tresoreria. 3. Propostes urgents 3.1. Secretaria 3.1.1. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE DE CONCESSIÓ DEL SERVEI DE BAR- RESTAURANT DEL TEATRE MUNICIPAL DE CANET DE MAR (TMC) S'ACORDA Primer.- Ratificar les actuacions de la Mesa de Contractació, segons les actes dels dies 26 d'abril, 9 i 27 de maig, 5, 6 i 26 de juny de 2024. Segon.- Adjudicar el contracte de concessió de l'explotació del servei de bar-restaurant del Teatre Municipal de Canet de Mar, a la Sra. Alina Cassandra Xapellí Lara, amb NIF *****, per un cànon de 27.135,00 Euros (13.567,50 Euros anuals), exempt d'IVA, per la durada inicial de 2 anys de la concessió amb subjecció al plec de clàusules administratives particulars (PCAP), al plec de prescripcions tècniques particulars (PTTP), i a l'oferta presentada per la pròpia licitadora així com a les millores proposades en l'oferta presentada per la pròpia licitadora al seu compte i càrrec que s'accepten i que son les següents: B Productes de proxi- E Oferiment C Intoleràncies i al·lèrgies D productes ecològics mitat esdeveniments Sí/s'ofereixen 5 productes Sí /es consideren de Sí/s'ofereixen 4 alternatius en relació a les Sí/s'ofereixen 3 plats amb proximitat 8 dels esdeveniments intoleràncies i 5 en les productes ecològics productes oferts al·lèrgies 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Tercer.- Es comunica a l'adjudicatària de la present concessió que resta obligada a adscriure al servei els mitjans personals i materials que es va comprometre en la seva oferta. Quart.- La durada del present contracte s'estableix en 2 anys des de l'endemà de la data de signatura de l'acta formal d'inici d'activitat signada per ambdues parts. No obstant, la concessionària podrà accedir a l'espai objecte de la concessió, seguint les directrius de l'Ajuntament de Canet de Mar i en els dies i horaris que s'estableixin, per a la preparació i adequació de l'espai a partir de l'endemà de la data de formalització del contracte de la present concessió. A la durada inicial es podrà afegir, per mutu acord de les parts i sempre de forma expressa, pròrroga del contracte de com a màxim dos anys, prorrogable d'any en any. La pròrroga serà obligatòria per l'empresari, sempre que hi hagi preavís de com a mínim dos mesos d'antelació a la finalització del contracte o pròrroga. Cinquè.- Comunicar a l'adjudicatària que el present contracte de concessió de l'explotació del servei de bar-restaurant del Teatre Municipal de Canet de Mar es formalitzarà en document administratiu, mitjançant signatura electrònica avançada basada en un certificat qualificat o reconegut de signatura electrònica, i en donarà fe la titular de la Secretaria de la Corporació. Sisè.- Informar a l'adjudicatària que l'execució del contracte està subjecte a les següents condicions especials d'execució i a les que s'ha compromès en la seva oferta: Socials i Mediambientals a) Es condició especial d'execució el compromís de l'empresa adjudicatària, en els supòsits de noves contractacions que es produeixin en l'execució del contracte, de contractar un nombre major de dones o persones a l'atur, prioritzant les que pertanyen a col·lectius desafavorits amb dificultats a l'accés al món laboral o amb risc d'exclusió social. b) Incorporar la perspectiva de gènere i evitar els elements de discriminació sexista en l'ús del llenguatge i de la imatge. c) Garantir la seguretat i la protecció de la salut al lloc de treball. d) Recollida i tractament dels residus. Responsabilitzar-se de la separació i recollida selectiva dels residus que generi l'activitat. A tal efecte, haurà de disposar de contenidors propis per a la separació de la fracció orgànica, vidre, envasos, paper i cartró, olis i rebuig. L'eliminació dels olis i greixos es gestionarà amb una empresa autoritzada per l'Agència de Residus de Catalunya d'acord amb les obligacions establertes en el punt 4.9 del PPT El responsable del contracte podrà requerir en tot moment a la concessionària per tal que declari formalment que ha complert aquestes condicions especials d'execució o que pre- senti la documentació acreditativa pertinent. Setè.- FER CONSTAR que d'acord a l'article 8è de l'ordenança fiscal número 30, el cànon corresponent al servei de bar-restaurant del teatre municipal s'exigirà en règim d'autoliquidació. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat D'acord a l'article 14.4 a) de l'ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipal: "a) En els casos d'inici en la recepció dels serveis o la utilització privativa o aprofitament especial, l'import de la quota es calcularà proporcionalment al nombre de trimestres naturals que restin per transcórrer l'any, inclòs aquell en què es produeix l'inici de la recepció dels serveis o la utilització o aprofitament." Llavors la quota a satisfer corresponent al cànon del tercer i quart trimestre de l'exercici vigent, serà 6.783,75 euros a satisfer per l'adjudicatària, Alina Cassandra Xapellí Lara. En conseqüència, s'expedirà un abonaré a l'interessat, a l'objecte de que pugui satisfer la quota en el termini de 10 dies hàbils. El pagament del cànon anual a abonar a l'Ajuntament de Canet de Mar es realitzarà segons l'establert al PCAP: "Pel que fa al període de l'alta, caldrà fer liquidació simultània a l'adjudicació per l'import del cànon ofert per l'adjudicatari. En el seu cas, es podrà sol·licitar l'ajornament o frac- cionament del pagament, per aquest període i/o els posteriors, prèvia sol·licitud a l'àrea de Tresoreria de l'Ajuntament, d'acord al que disposa l'article 35 de l'Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de drets públics municipal. Els rebuts es gestionaran via ACCEDE." Vuitè.- ORDENAR la incorporació del present expedient al padró del cànon de corresponent al servei de bar-restaurant del teatre municipal pels períodes posteriors a l'alta, les quotes dels quals s'abonaran en els terminis que s'indiquin al calendari fiscal aprovat per cada exercici mitjançant domiciliació bancària autoritzada a aquest efecte. Novè.- L'adjudicatària de la concessió s'obliga a disposar d'una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil per cobrir els riscos derivats del desenvolupament de les activitats pròpies del servei i per un import mínim anual global de 1.000.000 amb les següents especificitats: · Responsabilitat Civil Patronal amb un límit mínim de 300.000 per víctima. · Responsabilitat Civil d'Explotació amb un límit de 1.000.000 sinistre i any*. · Responsabilitat Civil Locativa amb un límit de 600.000 sinistre i any. · Responsabilitat Civil per intoxicació alimentaria amb un límit de 600.000 sinistre i any. · Una pòlissa d' incendi i multirisc que cobreixi el contingut. *Inclosos els 250.000 extres per solucionar el fet de que l'empresa sigui de nova creació El concessionari haurà de facilitar anualment el justificant del pagament de les pòlisses que continguin el que s' ha especificat, així com el subrogament del cobrament de la indemnització a què hi hagi lloc pels danys que es produeixin pel que fa al continent i al contingut. Aquesta assegurança haurà d'estar vigent durant tot el termini de vigència del contracte. Desè.- L'adjudicatària haurà de prestar el servei contractat amb estricta subjecció a les disposicions del plec de clàusules administratives particulars (PCAP), al plec de 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat prescripcions tècniques particulars (PTTP), a la normativa, general o sectorial, que li sigui d'aplicació, al contingut de la proposició formulada per l'adjudicatària en allò que concreti l'objecte o el preu del contracte, i d'acord amb les normes i instruccions que, en desenvolupament o interpretació dels plecs, l'ajuntament li comuniqui. Si aquestes instruccions es formulessin verbalment, hauran de ser ratificades per escrit a la major brevetat. L'adjudicatària està obligada a realitzar l'objecte del contracte en els terminis que figurin en el mateix i haurà de respectar les especificacions determinades en el Plec de prescripcions tècniques particulars (PTTP). Onzè.- Establir que la garantia dipositada per l'adjudicatària per import de 1.356,75 Eu- ros, respondrà dels conceptes previstos l'article 210.3 LCSP, durant tota la durada de l'autorització, així com durant el termini de garantia el qual s'estableix en tres mesos a comptar a comptar des de l'acta de conformitat de recepció de la concessió del servei degudament validada pel responsable del contracte. La garantia definitiva es retornarà un cop recepcionada la concessió i consti acreditat en l'expedient corresponent que no resulten responsabilitats a càrrec del contractista derivades de l'execució d'aquest contracte, o bé quan el contracte es resolgui per causa que no li sigui imputable. Dotzè.- Que la present adjudicació es notifiqui als interessats i que es publiqui en el perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar. Tretzè.- Comunicar el present acord als Serveis econòmics municipals i al responsable del contracte. 4. Donar compte de les resolucions judicials No se'n presenten 5. Precs i preguntes Tot seguit, els regidors es pregunten mútuament sobre qüestions diverses d'índole i problemàtica municipal. I no havent-hi més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió, essent 17:10 hores, de tot el que jo, com a secretària, certifico. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat