CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER A ACTIVITATS EXTRAESCOLARS -CURS ESCOLAR 2024-2025 L'Ajuntament de Canet de Mar us informa de la convocatòria dels ajuts per a activitats extraescolars per el curs escolar 2024-2025. Podeu consultar les bases integres de la convocatòria al web de l'Ajuntament de Canet de Mar http://www.canetdemar.cat i descarregar-vos els impresos necessaris. També trobareu impresos a la vostra disposició a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà. Requisits de les persones beneficiàries i forma d'acreditar-los: 1.- Podran beneficiar-se d'aquestes subvencions les famílies amb infants, adolescents i joves fins a 18 anys que els matriculin a activitats extraescolars i complementàries, i en aquells casos, que els infants i/o adolescents tinguin reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33%, la subvenció per a activitats especialitzades fora del municipi, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (en endavant LGS), i reuneixin les següents condicions: a) Estar empadronat/ada al municipi de Canet de Mar o que realitzin activitats extraescolars i complementàries al municipi de Canet de Mar.. b) Presentar la sol·licitud i la documentació obligatòria, així com aquella documentació que sigui procedent en funció de cada cas, requerida dins dels terminis establerts en aquetses bases. c) La renda familiar no pot superar els llindars màxims que s'estableix a continuació: Unitats familiars * Ingressos anuals (nets) 2 membres 26.092 /anuals 3 membres 29.820 /anuals 4 o més membres 33.503 /anuals La concurrència d'aquests requisits s'acreditarà en el moment de presentar la sol·licitud, mitjançant la presentació dels documents que s'indiquen a continuació. Documents que han d'acompanyar la sol·licitud - Sol·licitud d'ajut específic degudament complementada, d'acord amb el model normalitzat. - NIF/NIE o passaport de la persona sol·licitant. En el cas de no disposar-se, certificat de naixement o llibre de família on consti la filiació. - Volant de convivència expedit per l'ajuntament. - En el cas de representació legal o acolliment del beneficiari, documentació acreditativa d'aquest fet. Documentació econòmica obligatòria: Dels membres computables per al càlcul de la renda de la unitat familiar: · Declaració de la Renda presentada de l'any anterior al de l'aprovació de la convocatòria de tots els membres de la unitat familiar que hagin obtingut ingressos . · En el cas de no presentar la declaració de la Renda s'haurà d'aportar: a) En el cas de persones treballadores fixes o temporals, els fulls de salari o certificat equivalent dels últims 6 mesos on consti els ingressos percebuts. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat b) En el cas de persones en situació d'atur, el certificat actualitzat de l'Oficina de Treball de la Generalitat en què consti si es percep la prestació d'atur i la seva quantia. c) En els casos en què algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol tipus d'ingrés corresponent a rendiments no contributius, s'ha d'aportar la documentació que es relaciona a continuació en funció de la font o fonts d'ingressos: · En el cas de pensionistes, el certificat acreditatiu de la percepció d'una pensió i de la seva quantia actualitzada. · En el cas de persones perceptores de la renda garantida de ciutadania, el certificat acreditatiu. · En el cas de no poder acreditar alguna de les circumstàncies anteriors: Declaració jurada d'ingressos de la unitat familiar. d) En el cas de persones treballadores autònomes: declaració de la Renda i/o beneficis i pèrdues del treball per compte, moviments bancaris i declaració jurada d'ingressos. Altra documentació necessària per al càlcul de la renda - Si és el cas, el conveni o la sentència de divorci/ separació. En cas que estigui en tràmit, cal presentar un document que acrediti aquesta situació (justificant d'interposició de la demanda, document notarial...) - En cas que s'hagi establert el pagament d'una pensió, però que no passi, s'ha d'acreditar la denúncia d'aquest fet. Si no es porta el document, es comptarà la pensió com un ingrés més. - El darrer rebut de la hipoteca o del lloguer de l'habitatge on resideixi la persona beneficiària, si és el cas. - Pressupost de l'activitat. Documentació complementària, per tal acreditar la puntuació de la resta de criteris - Títol de família nombrosa i/o títol de família monoparental vigents expedit per l'organisme competent on consti, entre d'altres, la categoria especial o general. - En el cas d' infants en acolliment, la resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència. - En el cas de discapacitat, la resolució de reconeixement de grau de discapacitat (igual o superior al 33%)/invalidesa emesa per l'organisme competent, o bé el certificat que acrediti el grau de discapacitat igual o superior al 33% emès per un Centre d'Atenció a Persones amb Discapacitat (CAD) del Departament competent de la Generalitat de Catalunya o pels organismes competents d'altres comunitats autònomes. - Si és el cas, Resolució del grau de dependència. - En cas de separació o divorci, fotocòpia: del document notarial, justificants d'interposició de la demanda, sentència judicial, conveni regulador o qualsevol altre document acreditatiu d'aquesta situació i on consti la pensió alimentària i la custodia de fills i/o filles. - En cas de malaltia greu sobrevinguda d'algun membre de la unitat familiar, informes mèdics o altres documents que ho acreditin. - Si és el cas de ser víctima de violència de gènere la documentació acreditativa, d'acord amb les previsions de l'article 33 de la Llei 5/2008, de l dret de les dones a erradicar la violència masclista. Termini i formes de presentació de les sollicituds Les sollicituds dels infants empadronats a Canet de Mar s'han de presentar entre el 16 d'agost i el 30 de setembre preferentment de manera telemàtica al portal de tràmits de la web de l'Ajuntament de Canet de Mar https://canetdemar.cat o bé a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Canet de Mar, carrer Ample, 11. Si teniu qualsevol dubte podeu adreçar-vos a Regidoria d'Educació a Vil·la Flora 93 795 46 25 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat