EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 20 DE JUNY DE 2024 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:10 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/26 ordinari 13/06/2024 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. Proposta JGL aprovació 6a i última certificació Lot 1 obres Vil·la Flora 2.1.2. Proposta JGL aprovació 4a i última certificació Lot 2 obres Vil·la Flora 2.1.3. Proposta JGL divisió horitzontal 2.2. Intervenció 2.2.1. Proposta atorgament subvenció nominativa Assoc. Colla de Diables 2.3. Secretaria 2.3.1. Ampliació termini lliurament vehicle policial. 2.4. Educació, Joventut i Igualtat 2.4.1. Renúncia parcial subvenció 22_Y_321730 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/26 ordinari 13/06/2024 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 13 de juny de 2024 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. APROVACIÓ 6A I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ LOT 1 OBRES "REHABILITACIÓ FAÇANES I RESTAURACIÓ FUSTERIES A NIVELL SOTA-COBERTA EDIFICI VIL·LA FLORA" S'ACORDA Primer.- Aprovar la SISENA I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ del Lot 1 d'obra executada de les obres de "Rehabilitació de les façanes i restauració de les fusteries a nivell de sota- coberta de l'edifici Vil·la Flora", conformada per Xavier Guitart Tarrés, en qualitat de direcció facultativa i Margarita Cano Rojas, en representació de l'empresa adjudicatària Agilser Serveis i Manteniments SL., per la quantitat de 23.684,96 (vint-i-tres mil sis- cents vuitanta-quatre euros amb noranta-sis cèntims). Segon.- Notificar la present resolució als interessats i a la Intervenció i Tresoreria muni- cipals. 2.1.2. APROVACIÓ 4A I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ LOT 2 OBRES "REHABILITACIÓ FAÇANES I RESTAURACIÓ FUSTERIES A NIVELL SOTA-COBERTA EDIFICI VIL·LA FLORA" S'ACORDA Primer.- Aprovar la QUARTA I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ del Lot 2 d'obra executada de les obres de "Rehabilitació de les façanes i restauració de les fusteries a nivell de sota- coberta de l'edifici Vil·la Flora", conformada per Xavier Guitart Tarrés, en qualitat de direcció facultativa i Carles Roqueta en representació de Projectes MICMA SL., per la quantitat de 7.613,55 (set mil sis-cents tretze euros amb cinquanta-cinc cèntims). Segon.- Notificar la present resolució als interessats i a la Intervenció i Tresoreria muni- cipals. 2.1.3. CONCESSIÓ LLICÈNCIA DE DIVISIÓ HORITZONTAL LOCAL 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat S'ACORDA Primer.- Concedir llicència de divisió horitzontal del local, d'acord al projecte presentat per l'arquitecte Francesc Bassas Alsina, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat, quedant les finques resultants de la manera següent: Entitat 1: Entitat amb una superfície construïda de 309,02 m2 distribuïda entre la planta soterrani i la planta pis. La superfície construïda de la planta soterrani és de 256 m2 i l'ús al que va destinada és l'industrial. La superfície construïda de la planta baixa és de 53,02 m2 i va destinada a local sense ús específic. Les dues plantes es comuniquen per una escala interior. Aquesta entitat té accés directe a la via pública des del carrer Pedracastell i comunica amb el carrer Santiago Rusiñol a través d'una zona comunitària. Entitat 1 bis: Entitat amb una superfície construïda de 34,58 m2 i destinada a aparcament. S'ubica a la planta baixa i té accés directe al carrer Santiago Rusiñol. Segon.- Fer constar que s'ha ingressat l'import corresponent a les taxes urbanístiques, segons detall següent: DATA DE PAGA- CONCEPTE IMPORT AUTOLIQUIDACIÓ MENT Taxes urbanístiques 213,07 Nº: 2023/0000004008 11/07/2023 Tercer.- Notificar el present acord als interessats. Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat l'ingrés d'aquest import (núm. d'autoliquidació 2023/0000004008). 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 2.2. Intervenció 2.2.1. ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ASSOCIACIO COLLA DE DIABLES DE CANET DE MAR I APROVACIÓ DEL CONVENI REGULADOR PER L'EXERCICI 2024 S'ACORDA Primer.- Atorgar una subvenció nominativa a l'entitat Colla de Diables amb NIF J- 64244502, per un import de 10.000,00 euros, destinada a finançar les despeses relati- ves al muntatge, preparació i realització del correfoc i la baixada de bèsties de la Festa Major i del correfoc infantil de la Festa Major Petita, el pagament de l'assegurança de la colla i les despeses de formació i manteniment dels estris propis de la colla de Diables i que ha estat consignada en el pressupost municipal d'aquest any. Segon.- Aprovar la minuta o esborrany del conveni de col·laboració amb l'Associació Colla de Diables amb NIF J-64244502, en el marc de l'atorgament d'una subvenció no- minativa per a l'any 2024, amb el contingut següent: "CONVENI PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ASSOCIA- CIÓ COLLA DE DIABLES DE CANET DE MAR PER A L'ANY 2024 INTERVENEN D'una banda, el Sr. Pere Xirau Espàrrech, en la seva qualitat d'alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, assistit per la secretària de la corporació. I de l'altra, ______________, en nom i representació de La Colla de Diables de Canet de Mar amb adreça al carrer Pompeu Fabra, 24 de Canet de Mar i NIF: J-64244502 inscrita en el registre municipal d'entitats amb el número 56. Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat suficient per formalitzar el present conveni i obligar-se a les finalitats que s'indiquen i EXPOSEN Que l'Associació Colla de Diables de Canet de Mar amb NIF J-64244502, és una entitat sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia, legalment constituïda i que té com a finalitat social efectuar tot el muntatge i realització dels tradicionals correfocs per les diferents festes del municipi. Que el pressupost municipal d'aquest Ajuntament, per a l'exercici 2024, preveu l'ator- gament d'una subvenció nominativa per import de 10.000,00 euros a favor de l'Associ- ació Colla de Diables de Canet de Mar, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 32 33800 48300. Que per acord de Junta de Govern Local de data .......... s'ha aprovat l'atorgament a l'Associació Colla de Diables de Canet de Mar d'una subvenció nominativa de 10.000,00 euros en concepte de subvenció per finançar el projecte de muntatge i realització del correfoc i la baixada de bèsties de la Festa Major i del correfoc infantil de la Festa Major Petita. Que l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, preveu com a supòsit de concessió directa de subvencions el de les previstes nominativament en els pressupostos municipals, de conformitat amb el que estableixen els convenis i la normativa reguladora de les mateixes. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Que l'article 65.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Regla- ment de la Llei de Subvencions, disposa que el conveni de concessió d'una subvenció nominativa tindrà el caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes d'allò que es disposa a la Llei General de Subvencions. Que l'Associació Colla de Diables de Canet de Mar, declara que compleix amb tots els requisits necessaris per tal de poder ser beneficiari de la subvenció regulada pel present conveni, d'acord amb el contingut dels articles 11 i 13 de la Llei 38/2003, de 17 de no- vembre, General de Subvencions i autoritza a l'Ajuntament de Canet de Mar a compro- var-ho i obtenir els certificats corresponents. Que, tant la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, com la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, de transparèn- cia, accés a la informació pública i bon govern, disposen que els subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la llei, entre ells l'administració local, han de fer pública la relació dels convenis subscrits, i també les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, l'objectiu o la finalitat i els beneficiaris. Per tot l'expressat, les parts atorguen el present conveni, que regula els compromisos en allò que es refereixen a aquesta subvenció, a l'empara del que disposa les bases d'execució del pressupost municipal i l'article 22 de la Llei General de Subvencions, de conformitat amb les següents CLÀUSULES PRIMERA.- Objecte L'objecte d'aquest conveni és regular la col·laboració econòmica de l'Ajuntament de Ca- net de Mar en l'execució del projecte de muntatge i realització del correfoc i la baixada de bèsties de la Festa Major i del correfoc infantil de la Festa Major Petita, desenvolupats per l'entitat beneficiària. Aquesta subvenció desenvolupa la línia d'actuació G) Festes Populars del Pla estratègic de subvencions aprovat per acord de ple de data 15 de desembre de 2022, fomentant les activitats i projectes d'organització de les festes populars per part de la societat civil per garantir la continuïtat d'aquestes festes populars. L'entitat beneficiària es compromet a destinar l'import íntegre de la subvenció concedida a la finalitat objecte de les mateixes, i es sotmet allò que disposa l'article 14 de la Llei General de Subvencions, pel que fa a les obligacions dels beneficiaris. La subvenció no té per objecte el finançament amb caràcter indiferenciat del funciona- ment general de l'entitat, sinó el suport a les activitats i programes a desenvolupar durant l'any 2024, identificades en aquest pacte. SEGONA.- Import i crèdit pressupostari al que s'imputa la despesa L'Ajuntament subvencionarà a l'Associació Colla de Diables de Canet de Mar amb NIF J-64244502, amb un import de 10.000,00 euros, per col·laborar en la realització del 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat projecte descrit a l'apartat anterior amb càrrec a la partida pressupostària 32 33800 48300 del vigent pressupost municipal. L'import de la subvenció atorgada no excedirà, en qualsevol cas, del 100% del cost total de l'activitat subvencionada i amb el límit de la consignació pressupostària anteriorment fixada. TERCERA.- Acceptació de la subvenció S'entendrà acceptada la subvenció per la signatura d'aquest conveni per part de l'entitat beneficiària. QUARTA.- Termini d'execució La subvenció es destinarà a finançar les despeses que es produeixin durant l'execució de les activitats que s'han dut o es duran a terme des de l'1 de gener de 2024 fins al 31 de desembre de 2024. CINQUENA.- Termini i forma de justificació Les subvencions atorgades hauran de justificar-se com a màxim fins al dia 31 de gener de 2025. La justificació s'ha de fer amb referència a activitats executades dins el termini d'execució. Aquesta justificació es presentarà al Registre municipal, per part de l'entitat beneficiaria, i revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa que contindran: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, d'acord amb els termes subvencionats, sempre fets dins del període al que es circumscriu la subvenció. b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte. c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, de la data de pagament. d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici i la documentació acreditativa del pagament. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: - Seran originals. - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció. - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció. - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: · Identificació clara del beneficiari (nom i NIF). · Identificació NIF del contractista. 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat · Número de factura. · Lloc i data d'emissió de la factura. · Descripció del subministrament o servei. · Tipus tributari quota de l'IVA, i en cas que quedi repercutida dins el preu, que consti "IVA inclòs". · Retenció en concepte d'IRPF en el cas de serveis professionals. - No obstant l'establert en l'apartat anterior, serà suficient la presentació de ti- quets o vals en els casos següents: · Vendes al menor. · Transport de persones. · Serveis d'hostaleria i restauració. · Subministrament de begudes i comestibles. · Revelat de fotografies. Els requisits que han de contenir els tiquets i els vals són: Número. NIF de l'emissor. Tipus de gravamen o expressió "IVA inclòs". Contraprestació total. e) La liquidació econòmica de l'activitat, presentació dels estats comptables o estats financers corresponents a l'exercici al qual es refereixi la subvenció, que acreditin la realització de l'activitat subvencionada. f) Un certificat del president de l'entitat subvencionada que acrediti la justificació de l'aplicació de la subvenció a la finalitat per a la qual fou concedida. g) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. SISENA.- Pagament de la subvenció. El pagament de la subvenció es farà el 100% mitjançant transferència bancària al compte indicat per l'entitat beneficiària, sense la constitució de garantia, a partir de la data de la signatura d'aquest conveni. Els pagaments queden sotmesos a la condició suspensiva consistent en què l'entitat beneficiària accepti la subvenció i les seves condicions mitjançant la signatura del con- veni que s'aprova. SETENA.- Compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos. Les subvencions municipals concedides són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'org