EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 D'ABRIL DE 2024 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:10 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/13 ordinari 28/03/2024 2. Donar compte de resolucions judicials 3. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/13 ordinari 28/03/2024 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 28 de març de 2024 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 2. 2. Donar compte de resolucions judicials No se'n presenten. 3. Propostes urgents L'alcalde i president de la Junta, segons allò que es disposa als articles 51 del text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència de tres punts no inclosos a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquests punts, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.1. Recursos Humans i Organització 3.1.1. DONAR COMPTE DE L'APROVACIÓ DEL DECRET D'ALCALDIA D'APROVACIÓ DE LES VARIABLES DE NÒMINA DEL MES DE FEBRER DE 2024 S'ACORDA Únic.- Donar-se per assabentada de l'aprovació del Decret d'Alcaldia número RESAL2024/655, de 22 de març de 2024, que aprova la relació de variables de nòmina de febrer de 2024. 3.1.2. APROVACIÓ BASES ESPECÍFIQUES I CONVOCATÒRIA DEL CONCURS OPOSICIÓ PER A LA SELECCIÓ D'UNA PLAÇA DE TÈCNIC/A D'ADMINISTRACIÓ GENERAL (SUBGRUP A1), VACANT A LA PLANTILLA DE PERSONAL DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR. S'ACORDA Primer.- Aprovar les bases per a la selecció, mitjançant un concurs oposició de lliure, d'una plaça de tècnic/a d'administració general (subgrup A1), vacant a la plantilla de personal funcionari, que s'adjunten com annex i aprovar la convocatòria del procés selectiu corresponent. Segon.- Publicar les bases aprovades en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a la pàgina web de l'Ajuntament de Canet de Mar i l'anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el "Boletín Oficial del Estado". Tercer.- Autoritzar la despesa derivada del punt anterior, per a l'any 2024, fins a un màxim dels imports que s'indiquen a les partides següents: Partida Concepte Import 11 92000 12000 Sou base ­ Grup A1 ­ Serveis 9.062,20 Generals 11 92000 12100 Complement destí ­ Serveis 4.763,15 Generals 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 11 92000 12101 Complement específic ­ Serveis 9.420,74 Generals 11 92000 15000 Productivitat ­ Serveis Generals 339,51 11 92000 16000 Cotització Social ­ Serveis 7.318,20 Generals Quart.- Els pressupostos dels exercicis posteriors s'hauran de continuar consignant els crèdits necessaris per assumir les despeses derivades d'aquest lloc de treball. Cinquè.- Facultar a l'alcalde per signar els documents que siguin necessaris en relació amb aquest acord. 3.1.3. CONVENI DE COL·LABORACIÓ INTERADMINISTRATIVA PER A LA CESSIÓ RECÍPROCA DE BORSES DE TREBALL ENTRE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR I L'AJUNTAMENT DE SANT CEBRIÀ DE VALLALTA S'ACORDA Primer.- Aprovar el conveni de col·laboració interadministrativa per a la cessió recíproca de borses de treball entre l'Ajuntament de Canet de Mar i l'Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta, que consta com a annex a aquesta proposta. Segon.- Facultar el senyor alcalde perquè signi tots els documents que siguin necessaris per dur a terme aquests acords. Tercer.- Notificar el present acord als interessats. Cinquè.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Recursos Humans i Organització. Sisè.- Publicar aquests acords, juntament amb el conveni, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. ANNEX CONVENI DE COL·LABORACIÓ INTERADMINISTRATIVA PER A LA CESSIÓ RECÍPROCA DE BORSES DE TREBALL ENTRE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR I L'AJUNTAMENT DE SANT CEBRIÀ DE VALLALTA REUNITS D'una part Pere Xirau i Espàrrech, alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, assistit per la secretària general de la Corporació Clara Pérez González, de conformitat amb el que determina l'article 3.2.i del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'habilitació estatal. D'altra part _____________, alcalde de l'Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta, assistit per la secretària general de la Corporació ________________, de conformitat amb el que determina l'article 3.2.i del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel que es regula el règim jurídic dels funcionaris d'habilitació estatal. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Tots dos en ús de les competències atribuïdes per la legislació de règim local, en concret, l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local - LRBRL-, en concordança amb l'article 53 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril FONAMENTS LEGALS D'acord amb el principi d'assistència i col·laboració que ha de regir les relacions entre administracions públiques, establert a l'article 3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, que disposa: "Article 3. Principis generals 1. Les administracions públiques serveixen amb objectivitat els interessos generals i actuen d'acord amb els principis d'eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació, amb submissió plena a la Constitució, a la llei i al dret. Han de respectar en la seva actuació i relacions els principis següents: a) Servei efectiu als ciutadans. b) Simplicitat, claredat i proximitat als ciutadans. c) Participació, objectivitat i transparència de l'actuació administrativa. d) Racionalització i agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió. e) Bona fe, confiança legítima i lleialtat institucional. f) Responsabilitat per la gestió pública. g) Planificació i direcció per objectius i control de la gestió i avaluació dels resultats de les polítiques públiques. h) Eficàcia en el compliment dels objectius fixats. i) Economia, suficiència i adequació estricta dels mitjans als fins institucionals. j) Eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics. k) Cooperació, col·laboració i coordinació entre les administracions públiques. 2. Les administracions públiques s'han de relacionar entre si i amb els seus òrgans, organismes públics i entitats vinculats o dependents a través de mitjans electrònics que assegurin la interoperabilitat i seguretat dels sistemes i solucions adoptades per cadascuna d'elles, han de garantir la protecció de les dades de caràcter personal i han de facilitar preferentment la prestació conjunta de serveis als interessats. 3. Sota la direcció del Govern de la nació, dels òrgans de govern de les comunitats autònomes i dels corresponents de les entitats locals, l'actuació de l'Administració Pública respectiva es porta a terme per assolir els objectius que estableixen les lleis i la resta de l'ordenament jurídic. 4. Cadascuna de les administracions públiques de l'article 2 actua per al compliment de les seves finalitats amb personalitat jurídica única." Allò previst a l'article 47 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre que regula els convenis entre Administracions Públiques. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat I en virtut de l'article 10.2 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) que disposa: "Els procediments de selecció del personal funcionari interí seran públics, regint-se en tot cas pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i celeritat, i tindran per finalitat la cobertura immediata del lloc. El nomenament derivat d'aquests procediments de selecció en cap cas donarà lloc al reconeixement de la condició de funcionari de carrera" El fonament d'aquesta actuació convencional ve determinat en els articles 57.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en relació amb el que es disposa als articles 3.1.k) i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. EXPOSEN Primer.- D'acord amb allò previst a l'article 10 del TREBEP els ens locals, en tant que administracions públiques, han de procurar la selecció de funcionaris interins i personal laboral temporal mitjançant procediments àgils que respectin els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat i la constitució de borses de treball, per tal de donar resposta a les necessitats de contractació o nomenament immediat de personal temporal. Segon.- Que, no obstant això, la congelació durant anys de les ofertes d'ocupació i les consegüents convocatòries, imposada en els últims anys per les lleis de pressupostos generals de l'estat, ha impedit complir l'exigència que la constitució de borses d'ocupació temporal es vinculi al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública, al mateix temps, es va accentuar la necessitat de procedir a realitzar contractacions temporals i/o nomenaments interins, fet agreujat actualment pel gran nombre de processos selectius de consolidació que en virtut de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de reducció de la temporalitat en l'ocupació pública que s'estan portant a terme. Tercer.- En el cas que la Corporació no disposi de borses de treball adequades al perfil concret que es precisa cobrir amb caràcter immediat o d'urgència, pot ser un recurs d'eficiència per assegurar el correcte funcionament dels serveis públics, la col·laboració interadministrativa i la coordinació entre Administracions Públiques en la gestió compartida de les borses de treball existents i ser també d'interès per a les persones que en formen part i resten en situació expectant en quan a l'accés amb caràcter temporal a l'ocupació pública. Quart.- Vistes les necessitats de mitjans personal que, amb caràcter urgent, existeixen als dos Ajuntament de Canet de Mar i Sant Cebrià de Vallalta Cinquè.- Ambdós Ajuntaments tenen constituïdes diverses borses de treball per proveir amb caràcter temporal diferents llocs de treball existents en les respectives plantilles municipals. Sisè.- D'acord amb els principis generals establerts a l'article 3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de RJSP, es considera necessari per part de les entitats que subscriuen el present conveni, col·laborar i compartir la gestió de les seves pròpies borses de treball, en ares de reduir despeses i temps, especialment en les situacions de necessitat urgent 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat de cobertura temporal de necessitats de personal per a la cobertura dels serveis públics que en presten, tot i això dins del marc del compliment de la més estricta legalitat i respecte a la normativa vigent i amb garantia del respecte als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. Setè.- De conformitat amb els principis d'agilitat i economia, així com de col·laboració interadministrativa, s'estima necessari per part de les dues administracions col·laborar i compartir dades i resultats de procediments administratius de selecció de personal, amb la finalitat de reduir els costos materials i econòmics així com el temps invertit en dur a terme els processos selectius per cobrir temporalment llocs de treball, especialment en ocasions d'urgència i emmarcat en el compliment de la més estricta legalitat i respecte a la normativa vigent. En virtut de tot el que precedeix, les part que subscriuen, reconeixent-se mútuament plena capacitat per aquest acte i de comú acord, estableixen el present conveni de col·laboració que es regirà per les següents CLÀUSULES Primera.- Objecte del conveni És objecte d'aquest conveni la col·laboració entre l'Ajuntament de Canet de Mar i l'Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta, en matèria de compartir borses de treball. A aquest efecte, tots dos Ajuntaments que subscriuen el present conveni facilitaran entre si les dades necessàries existents en la borsa de treball de què es tracti, pel nomenament d'interinitat o per la contractació laboral temporal d'acord amb els articles 10 i 11 del TREBEP, per part de l'altra entitat. Segona.- Despeses El present conveni de col·laboració no suposa cap depesa per cap dels dos ajuntaments signants sense perjudici dels derivats de les retribucions, costos de seguretat social i altres lligats a al contractació laboral temporal o nomenaments interins que en el futur es produeixin. Tercera.- Procediment per a l'ús de les borses El procediment per a la posada en marxa de les diferents col·laboracions que es duguin a terme serà el següent: 1. La corporació que tingui un necessitat de contractació o nomenament urgent i inajornable de caràcter temporal i no disposi de borsa de treball amb perfil adequat per satisfer-la ni estigui en disposició d'iniciar un procés de selecció per motius suficients, sol·licitarà per decret, la col·laboració interadministrativa específica a l'altra administració, vers la possibilitat de disposar de la seva borsa de treball. 2. En cas que l'altra administració estigui d'acord amb la col·laboració requerida de la borsa en concret que es tracti segons els perfils, contactarà amb les persones 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat que la constitueixen per sol·licitar l'autorització de traspàs de dades personals a l'Ajuntament demandant. 3. L'Ajuntament que efectuï el nomenament d'interinitat o el contracte laboral temporal té l'obligació d'informar d'aquests i de la seva finalització a l'Administració propietària de la borsa de treball, qui actualitzarà la situació dels aspirants per a coneixement públic. 4. Entre els departaments de Recursos Humans de les Administracions signatàries i col·laboradores s'haurà de donar compliment, en el traspàs de dades de caràcter personal, allò regulat a la normativa específica de Protecció de Dades de caràcter Personal, de manera que haurà de recavar l'autorització per a la cessió de dades de caràcter personal a l'administració sol·licitant, segons el model que es