ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 7 DE MARÇ DE 2024 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:15 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/9 ordinari 29/02/2024 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. Donar compte decret variables nòmina de gener de 2024 2.2. Urbanisme 2.2.1. Concessió llicència de parcel·lació 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/9 ordinari 29/02/2024 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 29 de febrer de 2024 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. DONAR COMPTE DE L'APROVACIÓ DEL DECRET D'ALCALDIA D'APROVACIÓ DE LES VARIABLES DE NÒMINA DEL MES DE GENER DE 2024 S'ACORDA: Únic.- Donar-se per assabentada de l'aprovació del Decret d'Alcaldia número RESAL2024/450, de 28 de febrer de 2024, que aprova la relació de variables de nòmina de gener de 2024. 2.2. Urbanisme 2.2.1. CONCESSIÓ LLICÈNCIA DE PARCEL·LACIÓ S'ACORDA: Primer.- Concedir llicència de parcel·lació d'acord al projecte presentat per l'arquitecte Pedro Guillén Cortés, arquitecte, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat, quedant les finques resultants de la manera següent: Segregació 1: Urbana: parcel·la de geometria rectangular, amb una superfície total de 536,40 m2, clas- sificada de sòl urbà i qualificada amb la clau R6c pel POUM de Canet de Mar vigent. Llinda: a nord, en una línia de 15,42m,; a sud, en una línia de 15,50m, amb resta de la finca matriu de la que se segrega; a est, en una línia de 35,59m, amb la parcel·la resul- tant núm. 2 de la segregació (identificada com "SEG 02" ); a oest, en una línia de 34,54m,. Segregació 2: Urbana: parcel·la de geometria rectangular, amb una superfície total de 547,30 m2, clas- sificada de sòl urbà i qualificada amb la clau R6c pel POUM de Canet de Mar vigent. Llinda: a nord, en una línia de 15,36m, a sud, en una línia de 15,12m, amb resta de la finca matriu de la que se segrega; a est, en una línia de 36,42m, amb resta de la finca matriu de la que se segrega; a oest, en una línia de 35,59m, amb la parcel·la resultant núm. 1 de la segregació (identificada com "SEG 01"). Resta finca matriu: Rústica: finca de geometria irregular, corresponent a la resta de finca matriu, amb una superfície total de 18.019,30 m2, inclosa parcialment en una superfície de 1.463,30 m2 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat en el PAU-17 (clau R6c) i la resta classificada de sòl no urbanitzable (clau N3a-C2) pel POUM de Canet de Mar vigent. Llinda: a nord, amb les dues finques resultants de la segregació; a sud, amb la finca amb referència cadastral 5946302DG6054N0001PU inclosa al PAU-11 del POUM vigent , i amb sòl no urbanitzable (clau N3a-C2 segons el POUM vigent), corresponent a les finques identificades cadastralment de la següent manera: 5946407DG6054N0001DU, 5946301DG6054N0001QU i 000210200DG60D0001PY (DS Diseminados); a est, amb sòl no urbanitzable (clau N3a-C2 segons el POUM vigent), segons cadastre; a oest, (corresponents a sòl urbà qualificat amb la clau R6c i un tram de sòl qualificat de sistema d'equipaments (clau SE) pel POUM de Canet de Mar vigent, aprovat en data 18 de juliol de 2019). Tercer.- Fer constar que s'ha ingressat l'import corresponent a les taxes urbanístiques, segons detall següent: DATA DE PA- CONCEPTE IMPORT AUTOLIQUIDACIÓ GAMENT Taxes urbanístiques 213,07 Nº: 2023/0000004082 13/07/2023 Quart.- Notificar el present acord als interessats. 3. Propostes urgents L'alcalde i president de la Junta, segons allò que es disposa als articles 51 del text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència de tres punts no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.1. Recursos Humans i Organització 3.1.1. APROVACIÓ DE LES BASES ESPECÍFIQUES I CONVOCATÒRIA DEL CONCURS OPOSICIÓ, PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL D'EDUCADORS/RES INFANTILS, PER A COBRIR POSSIBLES SUBSTITUCIONS, DE CARÀCTER TEMPORAL, DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR. S'ACORDA: PRIMER.- Aprovar les bases específiques i la convocatòria d'un concurs oposició per a la constitució d'una borsa de personal amb la categoria d'educadors/res infantils, per cobrir possibles substitucions, de caràcter temporal, a la plantilla de personal de l'Ajuntament de Canet de Mar 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat SEGON: Publicar les bases aprovades en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el web municipal. TERCER: Facultar a l'Alcaldia per signar els documents que siguin necessaris en relació amb aquest acord. 3. Propostes urgents L'alcalde i president de la Junta, segons allò que es disposa als articles 51 del text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència de tres punts no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.2. Secretaria 3.2.1. APROVACIÓ DE L'EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ ESPECÍFICA DEL SERVEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS ALIENS MITJANÇANT SISTEMA DINÀMIC D'AQUISICIÓ (CCS 2023-13) S'ACORDA: PRIMER.- Aprovar l'expedient de contractació especifica del Sistema dinàmic d'adquisició mitjançant el catàleg electrònic CATCOMP dels serveis de prevenció de riscos laborals aliens- Categoria 2 (Exp. CCS-2023-13), amb un pressupost base de licitació de 25.969,48 Euros IVA inclòs, el qual puja la quantitat de 3.661,04 Euros, per a tota la durada del contracte. SEGON.- Aprovar el document de licitació, on es concreten les condicions tècniques específiques, que consta com Annex a la present resolució. TERCER.- Convocar expedient d'adjudicació i publicar el corresponent anunci de licitació al perfil de contractant, segons allò que disposa l'art. 135.1 de la LCSP. QUART.- Delegar a la mesa de contractació l'assistència tècnica a l'òrgan de contractació, amb les funcions previstes a l'article 326.2, DA 2a. punt 7 de la LCSP i conforme a l'estipulat a la clàusula 32 del Plec de clàusules administratives del SDA. CINQUÈ.- Autoritzar la despesa d'aquest contracte amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 13 92000 16008 i 13 92000 16009, d'acord amb les anualitats i imports següents: ANY Total (IVA inclòs) Partida pressupostària Referència Doc. comptables 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 920240001270 7.814,87 13 92000 16008 Ref.22024001096 2024 920240001270 11.662,24 13 92000 16009 Ref.22024001097 2.604,96 13 92000 16008 920249000024 2025 3.887,41 13 92000 16009 920249000025 Destinada a la contractació especifica del sistema dinàmic d'adquisició per a la contractació dels serveis de riscos labores aliens sobre els centres de treball i personal de l'Ajuntament de Canet de Mar, d'acord amb el document de licitació que s'annexa a la present resolució. Atès el seu caràcter plurianual, i de conformitat amb allò que es disposa a l'art. 174 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, l'eficàcia d'aquest contracte per a exercicis posteriors, queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient. SISÈ.- Facultar, tan àmpliament com en dret sigui menester, el senyor alcalde, o membre de la corporació en qui delegui, per a la tramitació, execució i formalització del present acord. SETÈ.- Comunicar el present acord als Serveis econòmics municipals. ANNEX DOCUMENT DE LICITACIÓ A) Prestació íntegra d'una o vàries de les disciplines tècniques (seguretat en el treball, higiene industrial i ergonomia i psicosociologia aplicada. a) Nombre de centres de treball: 21 centres, que s'indiquen a l'annex I d'aquest document b) Distribució territorial: Municipi de Canet de Mar c) Nombre de treballadors afectats: 171 d) Llocs de treball: Els que s'indiquen a l'annex I d'aquest document e) Activitats/tasques que desenvolupen: Les que s'indiquen en l'annex I d'aquest document f) Altres condicions específiques que condicionin el desenvolupament del servei: No B) Prestació íntegra de la disciplina de medecina del treball ( la contractació de la disciplina, implica la contractació dels reconeixements mèdics de l'apartat següent: 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat a) Nombre de centes de treball: 21 centres, que s'indiquen a l'annex I d'aquest document b) Distribució territorial: Municipi de Canet de Mar c) Nombre de treballadors afectats: 171 d) Llocs de treball: Els que s'indiquen a l'annex I d'aquest document e) Activitats/tasques que desenvolupen: Les que s'indiquen en l'annex I d'aquest document f) Altres condicions específiques que condicionin el desenvolupament del servei: No C) Reconeixements mèdics (com a part de la contractació de la medicina del treball o bé com a contractació independent) a) Nombre previst de reconeixement durant el període d'execució de l'en- càrrec, especificant el nombre de treballadors/res per lloc de treball (protocols específics respecte als factors de risc a què està exposat el treballador/a segons l'avaluació de riscos laborals) Segons experiència d'anys anteriors, es preveu la realització d'uns 75 reconeixements mèdics. b) Ubicació dels treballadors Segons document adjunt c) Les seves possibilitats de desplaçament Tots els treballadors es poden desplaçar, però no és recomanable, per eficiència i eficàcia. d) Necessitat d'unitat mòbil Millor fer les revisions mèdiques en una unitat mòbil e) Posada a disposició de centres sanitaris autoritzats No és possible, posar a disposició centres sanitaris. f) Període i franja horària per a al realització dels reconeixements mèdics Habitualment les revisions mèdiques es fan al mes de novembre de cada any. L'horari seria de dilluns a divendres de 7:30 a 14:00 hores. g) Altres condicions específiques que condicionin el desenvolupament del servei. Cap a destacar. D) Activitats específiques desenvolupades per tècnics de prevenció de riscos laborals (activitats tècniques específiques) a) Tipus d'estudi que es vol contractar (per exemple, estudi higiènic espe- cífic: físic, químic, biològic, ATEX, CEM; estudi psicosocial; estudi er- gonòmic, etc) A concretar en el desenvolupament del servei. b) Centre/s de treball on realitzar l'estudi: nombre, ubicació i característi- ques (grandària, horari, torns, etc.) En qualsevol dels que consten en el document adjunt. c) Mètode d'avaluació a aplicar A concretar en el desenvolupament del servei. d) Nombre de mostres 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat A concretar en el desenvolupament del servei. e) Anàlisi de laboratori A concretar en el desenvolupament del servei. f) Llocs de treball En qualsevol dels que consten en el document adjunt. g) Altres condicions específiques que condicionin el desenvolupament del servei. Cap a destacar. E) Activitats específiques per unitats bàsiques sanitàries (activitats sanitàries específiques) a) Concreció de l'activitat que es vol concretar. A concretar en el desenvolupament del servei. b) Nombre de centres de treball En qualsevol dels que consten en el document adjunt. c) Distribució territorial En el municipi de Canet de Mar. d) Nombre de treballadors afectats En qualsevol dels que consten en el document adjunt. e) Llocs de treball En qualsevol dels que consten en el document adjunt. f) Activitats/tasques que desenvolupen En qualsevol dels que consten en el document adjunt. g) Altres condicions específiques que condicionin el desenvolupament del servei. Cap a concretar Altres continguts: 1. Identificació de l'SDA del qual prové No es prové de cap SDA 2. Identificació de l'òrgan de contractació que licita el contracte específic Junta de Govern Local, per delegació de l'Alcaldia 3. Necessitat i idoneïtat del contracte específic La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals, estableix que l'empresari haurà de complir les obligacions establertes a la normativa de prevenció de riscos laborals, entre les quals hi ha l'establiment del servei de prevenció que comporta les especialitats de Seguretat en el Treball, Higiene Industrial, Ergonomia i Psicosociologia aplicada i Vigilància de la Salut. L'article 10 del Reial decret 39/1997, de 17 de gener pel que s'aprova el Reglament de Serveis de Prevenció contempla com una de les modalitats per organitzar l'acti- vitat preventiva la contractació d'un servei de prevenció aliè, en els