EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 1 DE FEBRER DE 2024 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:30 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/4 ordinari 25/01/2024 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. Proposta JGL obres majors 2.2. Secretaria 2.2.1. Pròrroga contracte basat combustible 2.3. Educació, Joventut i Igualtat 2.3.1. Aprovació del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme relatiu al programa Temps per cures pel període 2023-2026 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2024/4 ordinari 25/01/2024 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 25 de gener de 2024 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. LLICÈNCIA OBRES MAJORS S'ACORDA: Primer.- Concedir llicència d'obres majors al senyor E.G.G., per al canvi d'ús de local a habitatge en primer pis de l'edifici entre mitgeres, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat, amb les següents condicions particulars: · L'inici de les obres quedarà condicionat, de manera suspensiva, a la presentació del projecte executiu, signat i visat, i a l'obtenció del vistiplau dels serveis tècnics municipals, així com a l'aportació dels assumeix tècnics, signats i visats. · La primera ocupació quedarà condicionada, de manera suspensiva, a la inscripció al Registre de la Propietat de l'agrupació de les parcel·les següents: o parcel·la cadastral: 4945336DG6044N o parcel·la cadastral: 4945335DG6044N · Donat que amb l'actuació es manté la situació de disconformitat amb el planejament vigent (POUM), en cas de voler realitzar futures actuacions caldrà considerar el cost total de les actuacions realitzades, corresponent a un total de 161.725,98 segons projecte aportat, en el moment de valorar si les actuacions previstes han de tenir la consideració d'obres de gran rehabilitació. · En cas d'ocupació de la via pública durant les obres serà necessari notificar-ho prèviament a la policia municipal a través del model de sol·licitud normalitzat i liquidar les taxes corresponents. · Amb el projecte executiu visat caldrà justificar que els equips exteriors de climatització es preveuran i ubicaran dins del gàlib màxim de l'edificació i es situaran de manera que es minimitzi l'impacte visual, sense poder sobresortir del pla de cap façana de l'edifici. En tot cas caldrà assegurar la correcta recollida de l'aigua. No s'admetrà l'aparició en façana d'aquests aparells a no ser que formin part integrada en la solució de façana de l'immoble. Els aparells amb una potència superior a 6000 Kcal/h, segons l'article 26.5 de l'ordenança de sorolls, han d'anar a coberta. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Segon.- Fer constar que s'ha ingressat l'import corresponent a l'autoliquidació provisio- nal en concepte de l'impost sobre construccions i a les taxes urbanístiques, segons de- tall següent: DATA DE PAGA- CONCEPTE IMPORT AUTOLIQUIDACIÓ MENT 3.806,25 * ICIO *Import amb recàrrec. Nº: 2023/0000003725 26/06/2023 Import sense recàrrec: 3.625,00 Taxes Urbanísti- 333,96 Nº: 2023/0000003726 26/06/2023 ques Tercer.- Fer constar que s'ha dipositat la garantia pels valors urbanístics en risc, segons detall següent: DATA DE PAGA- CONCEPTE IMPORT AUTOLIQUIDACIÓ MENT Garantia pels valors urba- 1.812,50 Nº: 2023/0000003727 26/06/2023 nístics en risc Consta a l'expedient que s'ha dipositat la fiança de residus al centre de reciclatge. Quart.- Notificar la present resolució als interessats. 2.2. Secretaria 2.2.1. APROVACIÓ DE LA 1A. PRÒRROGA DEL CONTRACTE BASAT DEL SUBMINISTRAMENT DE COMBUSTIBLE (EXP. CCS 2022 2). S'ACORDA: Primer.- Aprovar la primera pròrroga del contracte basat del contracte derivat de l'Acord marc del subministrament de combustible (Exp. CCS 2022 2), lot 1 (Subministrament de carburant per a vehicles terrestres mitjançant el pagament amb targeta magnètica en estacions de servei ubicades a la província de Barcelona) a favor de l'empresa SOLRED, SA, proveïda del NIF núm. A79707345, amb un descompte general en gasoil i en benzina per a vehicles terrestres, de 0,130 /l en gasoil, i de 0,120 /l per a benzina, i un descompte addicional per a gasoil i benzina d'un 0,010 /l, sobre el preu que hi hagi al sortidor en el moment del proveïment. El volum màxim de facturació anual serà de 45.000,00 IVA inclòs. Segon.- La durada d'aquesta pròrroga del present contracte basat en l'acord marc de referència serà d'un any, finalitzant el 15 de febrer de 2025, amb l'opció d'una pròrroga addicional de fins a 12 mesos com a màxim, condicionades a la vigència de l'Acord marc i al que estableixen els articles 29 i 219.3 de la LCSP. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat En tractar-se d'una pròrroga, el present contracte es seguirà regint per totes i cadascuna de les clàusules fixades en l'acord d'adjudicació de data 5 de novembre de 2021. Tercer.- Autoritzar i disposar la despesa de 25.000,00 amb càrrec a l'aplicació pressupostària 21 15320 22103, 4.200,00 amb càrrec a l'aplicació pressupostària 22 17100 22103 i de 8.300,00 amb càrrec a l'aplicació pressupostària 43 13300 22103, a favor de la mercantil SOLRED, SA amb NIF núm. A79707345, del vigent pressupost ordinari per al vigent exercici 2024 (10 mesos), despesa total màxima pel contracte de 37.500 , IVA inclòs). Operació prèvia AD núm. 920240000123 (Referència 22024000177-178-179) L'Ajuntament consignarà en el pressupost de cada exercici econòmic el crèdit suficient per poder atendre el pagament del seu preu, això és: · Exercici 2025 (2 mesos) Despesa total màxima de 7.500,00 IVA inclòs: Aplicació 21 15320 22103: 5.000,00 Doc previ AD920249000019 Aplicació 22 17100 22103 800,00 Doc previ AD920249000020 Aplicació 43 13300 22103 1.700,00 Doc previ AD920249000021 Atesa la seva plurianualitat, l'eficàcia d'aquest contracte queda condicionada suspensivament a l'existència de crèdit adequat i suficient, de conformitat amb allò que es disposa a l'art. 174 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals. Quart.- Notificar el present acord a l'adjudicatària del contracte. Cinquè.- Comunicar el present acord a Intervenció i al responsable del contracte als efectes oportuns. Sisè.- Publicar en el Perfil de contractant la pròrroga d'aquest contracte basat. 2.3. Educació, Joventut i Igualtat 2.3.1. APROVACIÓ DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME RELATIU AL PROGRAMA TEMPS PER CURES PEL PERÍODE 2023-2026 S'ACORDA: Primer.- Aprovar el conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme relatiu al Programa Temps per Cures pel període 2023-2026, pel que fa a la despesa prevista per a l'exercici 2024, que consta com a annex a aquesta proposta. Segon.- Autoritzar i disposar la despesa de 2.206,26 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 51 32000 22609, per a l'any 2024. L'autorització i la disposició de la des- pesa estarà condicionada suspensivament a l'existència de crèdit adequat i suficient, de conformitat amb allò que es disposa a l'art. 174 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals als pressupostos 2025 i 2026. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Tercer.- Nomenar la tècnica municipal d'Educació i la coordinadora de Serveis Socials de l'Ajuntament de Canet de Mar com a representants de l'Ajuntament a la Comissió de Seguiment d'aquest conveni. Quart.- Facultar el senyor alcalde per signar tots els documents que siguin necessaris per dur a terme aquests acords. Cinquè.- Notificar el present acord als interessats. Sisè.- Comunicar el present acord a l'Àrea d'Educació, Intervenció i Tresoreria de l'Ajuntament. ANNEX CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR I EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME RELATIU AL PRO- GRAMA TEMPS PER CURES PEL PERÍODE 2023-2026 REUNIDES LES PARTS D'una part, el Sr. _________, en qualitat de President del Consell Comarcal del Maresme actuant d'acord amb Decret Legislatiu 4/2003, de 4 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'organització comarcal de Catalunya. D'altra part, el Sr. Pere Xirau Espàrech, en qualitat d'Alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, en nom i representació de l'esmentada Corporació Local Municipal. Les parts es reconeixen plena capacitat i competències suficients per a la signatura d'aquest conveni i, en conseqüència, MANIFESTEN El Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya té, entre d'altres, la funció de dissenyar polítiques públiques que democratitzin la provisió i la recepció de les cures, vetllar perquè el temps vital es faci compatible i generar una estratègia de cura que permeti reduir les desigualtats que es donen en la qualitat, la gestió de la cura i dels usos del temps, segons el que preveuen els epígrafs j) i k) de l'apartat 2 de l'article 1 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes. Així, el Departament vol potenciar el sistema català de serveis de cura, tot fo- mentant serveis, projectes i ocupació en aquest àmbit per tal d'entendre la cura com un dret universal, però també vol remarcar la necessitat de repartir-la, tot contribuint així a una organització social dels temps més igualitària des d'un punt de vista de gènere i interseccional. Per això, el Pla estratègic de polítiques d'igualtat de gènere del Govern de la Generalitat de Catalunya 2019-2022 estableix un eix d'actuació centrat en la promoció de l'equitat en el treball i la corresponsabilitat en els usos del temps. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat En data de 7 de setembre de 2022, es va publicar la Comunicació de la Co- missió al Parlament Europeu, al Consell, al Comitè Econòmic i Social i al Comitè de les Regions sobre l'Estratègia Europea de Cures -COM (2022) 440 final-, en la qual s'insta als Estats membres, les autoritats locals i regio- nals, la societat civil, els interlocutors socials, i altres parts interessades a re- colzar l'esmentada estratègia i contribuir a la seva execució, adoptant, entre d'altres compromisos, la garantia d'un finançament i unes inversions de re- cursos adequats i sostenibles en els sistemes de cures d'alta qualitat. En coherència amb aquest requeriment de la Comissió Europea, els Pressupos- tos Generals de l'Estat han inclòs crèdits pressupostaris per al Pla corres- ponsables. El Pla corresponsables és una nova política pública impulsada per la Secre- taria d'Estat d'Igualtat i per la Violència de Gènere, del Ministeri d'Igualtat, des- tinada a iniciar el camí que garanteixi la cura com a dret a Espanya a través del desplegament de serveis de cura a la infància, ja sigui en equipaments públics o a domicili, mitjançant prestacions orientades a facilitar la conciliació de les famílies amb filles i fills menors de 16 anys. D'acord amb l'àmbit competencial atribuït al Departament d'Igualtat i Femi- nismes pel Decret 21/2021, de 25 de maig, aquest Departament és, dins de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya, el responsable de la gestió i desplega- ment del Pla corresponsables a Catalunya. La Generalitat reconeix la seva corresponsabilitat en l'atenció a les persones i en les polítiques de cures i d'usos del temps, segons la Llei 17/2015, de 21 de juliol, la qual estableix l'obligació de la Generalitat de Catalunya de com- plementar la suficiència financera dels ens locals en relació a les funcions que aquesta Llei els atribueix, mitjançant la transferència dels recursos necessaris per a l'execució d'aquests serveis de cures. En compliment d'aquest mandat, la Generalitat ha de destinar als ens locals l'aportació que, en virtut del Pla Corresponsables ha rebut i ho fa mitjançant el mateix instrument utilitzat per l'Estat en relació amb les comunitats autò- nomes, les transferències corrents, previstes als articles 87 i 88 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya. L'execució dels serveis de cura puntual per a nenes i nens dels 0 als 16 anys ha de realitzar-se prioritàriament per part dels ens locals, sobre la base del prin- cipi de subsidiarietat que regeix en el sistema català de serveis socials, es- tablert per la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials. L'article 31 de la Llei 7/2007, d'acord amb els articles 6.1, 22, 31, 46 i 47.c de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, i els articles 9, 66, 67 i 71 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, atribueix als ens locals les competèn- cies relatives a la prestació de serveis socials. L'execució dels serveis de cura per a nenes i nens dels 0 als 16 anys l'han de realitzar prioritàriament els ens locals, segons l'article 66.3 del Decret legislatiu 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i sobre la base del principi de subsidiarietat que regeix en el sistema català de serveis socials, establert per la Llei 12/2007, d'11 d'oc- tubre, de serveis socials. L'article 6 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, especifica les funcions dels ens locals de Catalunya en matèria de polítiques d'igualtat de gènere, entre les quals figura fomentar l'autonomia personal i econòmica de les dones i impulsar l'ocupació femenina. El 18 de maig de 2023 El Departament d'Igualtat i Feminismes emet nota informativa sobre el finançament en relació a la prestació del servei de cura per a nens i nenes de 0 a 16 anys en el marc del programa «Temps per Cures Catalunya 2021