EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 DE NOVEMBRE DE 2023 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:20 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX LLUIS LLOVET BAYER ASSISTENTS EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA EXCUSEN L'ASSISTÈNCIA PERE XIRAU ESPARRECH ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/42 ordinari 09/11/2023 2. Propostes 2.1. Acció Social i Ciutadania 2.1.1. Proposta per la JGL conveni 2023 Consell de Cooperació- GEA XXI 2.2. Secretaria 2.2.1. Aprovació 1a. pròrroga contracte suport audiovisual. 2.3. Promoció Econòmica i Activitats 2.3.1. Aprovació de la pròrroga al conveni amb el Consell Comarcal del Maresme per al suport tècnic en matèria d'anàlisi sociolaboral local 2.4. Medi Ambient i Sanitat 2.4.1. Aprovació de l'adhesió als convenis de col·laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i els sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor (SCRAP) de residus d'aparells elèctrics i electrònic (RAEE) i de piles i acumuladors 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 2.5. Educació, Joventut i Igualtat 2.5.1. Aprovació Conveni AMPA Turó del Drac per l'Acollida Matinal del curs 2023-24 2.5.2. Aprovació Conveni AFA Misericòrdia per l'Acollida Matinal Curs 2023-24 2.5.3. Aprovació Conveni Escola FEDAC Canet per l'Acollida Matinal Curs 2023-24 2.5.4. Aprovació Conveni Escola FEDAC Yglesias per l'Acollida Matinal Curs 2023-24 2.5.5. Proposta JGL acceptació Fondos Pacto de estado contra la violencia de género del 01.07.23 a 30.06.24 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/42 ordinari 09/11/2023 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 9 de novembre de 2023 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Acció Social i Ciutadania 2.1.1 ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ASSOCIACIÓ GEA XXI I APROVACIÓ DEL CONVENI REGULADOR S'ACORDA Primer.- Atorgar una subvenció nominativa a l'entitat GEZ XXI amb NIF G62970686, per un import de 4.500 euros, destinada a finançar el projecte triat segons acord de l'òrgan del Consell de Cooperació municipal per l'any 2023, i que ha estat consignada en el pressupost municipal d'aquest any. Segon.- Aprovar la minuta o esborrany del conveni de col·laboració amb GEA XXI amb NIF G62970686,en el marc de l'atorgament d'una subvenció nominativa per a l'any 2023, amb el contingut següent: CONVENI PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ENTITAT GEA XXI PER L'ANY 2023 INTERVENEN 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat D'una banda, el Sr. Pere Xirau i Espàrrech, en la seva qualitat d'alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, assist per la secretària de la corporació. I d'altra banda, el Sr. ____________ amb NIF 7XXXXX, en la seva qualitat de presi- dent/a, actuant en nom i representació de l'entitat Associació d'ajut humanitari GEA XXI ( a partir d'ara GEA XXI), amb domicili social a Riera Buscarons 67, de Canet de Mar, amb NIF G62970686, inscrita en el Registre d'entitats municipal amb el número 28. Ambdues parts es reconeixent mútuament la capacitat suficient per formalitzar el present conveni i obligar-se a les finalitats que s'indiquen i EXPOSEN Que l'entitat GEA XXI, amb NIF G62970686 és una entitat sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia, legalment constituïda i que té com a finalitat social dur a terme tasques d'ajut a entitats de caire humanitari mitjançant aportacions econòmiques. Que el pressupost municipal d'aquest Ajuntament, per a l'exercici 2023, preveu l'ator- gament d'una subvenció nominativa per import de 4.500 euros a favor de l'entitat GEA XXI, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 40 23100 49000. Que per acord de Junta de Govern Local de data ........... s'ha aprovat l'atorgament a l'entitat GEA XXI, d'una subvenció nominativa de 4.500 euros en concepte de subvenció per finançar el projecte "Emergència humanitària a Burkina Faso" Que l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, preveu com a supòsit de concessió directa de subvencions el de les previstes nominativament en els pressupostos municipals, de conformitat amb el que estableixen els convenis i la normativa reguladora de les mateixes. Que l'article 65.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Regla- ment de la Llei de Subvencions, disposa que el conveni de concessió d'una subvenció nominativa tindrà el caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes d'allò que es disposa a la Llei General de Subvencions. Que l'entitat GEA XXI declara que compleix amb tots els requisits necessaris per tal de poder ser beneficiari de la subvenció regulades pel present conveni, d'acord amb el contingut dels articles 11 i 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Sub- vencions i autoritza a l'Ajuntament de Canet de Mar a comprovar-ho i obtenir els certifi- cats corresponents. Que, tant la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, com la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, de transparèn- cia, accés a la informació pública i bon govern, disposen que els subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la llei, entre ells l'administració local, han de fer pública la relació dels convenis subscrits, i també les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, l'objectiu o la finalitat i els beneficiaris. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Per tot l'expressat, les parts atorguen el present conveni, que regula els compromisos en allò que es refereixen a aquesta subvenció, a l'empara del que disposa les bases d'execució del pressupost municipal i l'article 22 de la Llei General de Subvencions, de conformitat amb les següents CLÀUSULES PRIMERA.- Objecte L'objecte d'aquest conveni és regular la col·laboració econòmica de l'Ajuntament de Canet de Mar en l'execució del projecte següent desenvolupat per l'entitat beneficiària. L' Ajuntament de Canet de Mar va voler crear el Consell de Cooperació Municipal per tal que aquest estudiés i valorés els projectes de cooperació internacional i escollís cada any el que seria més idoni depenent de les necessitats existents. El Consell de Cooperació Municipal va escollir, en la sessió ordinària del 24 d'abril de 2023 l'entitat GEA XXI pel tal que tramiti i gestioni la subvenció d'aquest any 2023, donat que és una entitat que tradicionalment ja ha treballat sempre en temes de cooperació. En la sessió ordinària del dia 12 de juny de 2023 es va escollir per unanimitat el projecte " Emergència alimentària a Burkina Faso", de DUGU Associació. Com objecte del conveni es demana a l'entitat gestora escollida, qui sigui qui proposi el projecte i s'encarregui de totes les tasques i gestions necessàries per tal de fer arribar la subvenció de l'Ajuntament de Canet de Mar al projecte escollit, així com tot el referent a la seva justificació. Aquesta subvenció desenvolupa la línia d'actuació c, de Benestar Social i família del Pla estratègic de subvencions aprovat per acord de ple de data 15 de desembre de 2022, fomentant projectes i programes que complementen l'exercici de les competències mu- nicipals per tal de beneficiar als ciutadans. L'Ajuntament de Canet de Mar i GEA XXI vetllaran pel bon funcionament dels projectes i el seguiment d'aquest conveni. Per a tal fi constituiran una comissió paritària de se- guiment integrada per: · Per part de l'Ajuntament: - L'Alcalde/ssa o persona en qui delegui. - Regidor/ora de Benestar Social o persona en qui delegui. - Técnic/a. · Per part de GEA XXI: - President/a de l'entitat o persona en qui delegui. - Referent coordinador/a dels projectes subvencionats. Aquesta comissió tindrà les funcions següents: a) El seguiment i el control de les accions que es derivin de l'aplicació d'aquest conveni, així 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat com la seva interpretació i la proposta de possible modificació, si escau. b) Resoldre els problemes de compliment d'aquest conveni. Les decisions i els acords de la comissió han de tenir la conformitat de totes les parts. La comissió o, en el seu defecte, el responsable del mecanisme de seguiment, vigilància i control, es consideraran el mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni als efectes de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector pú- blic. Les dues parts reconeixen aquesta Comissió com a vàlida per a realitzar les funcions de seguiment i estableixen el mínim d'una reunió anual per a la coordinació, la valoració i el control, així com per resoldre qualsevol controvèrsia o imprevist que pugui sorgir tant en la interpretació com l'aplicació del present conveni. L'entitat beneficiària es compromet a destinar l'import íntegre de la subvenció concedida a la finalitat objecte de les mateixes, i es sotmet allò que disposa l'article 14 de la Llei General de Subvencions, pel que fa a les obligacions dels beneficiaris. La subvenció no té per objecte el finançament amb caràcter indiferenciat del funciona- ment general de l'entitat, sinó el suport a les activitats i programes a desenvolupar durant l'any 2023 identificades en aquest pacte. SEGONA.- Import i crèdit pressupostari al que s'imputa la despesa L'Ajuntament subvencionarà a GEA XXI (G62970686), amb un import de 4.500 euros, per col·laborar en la realització del projecte descrit a l'apartat anterior amb càrrec a la partida pressupostària 40 23100 49000 del vigent pressupost municipal. L'import de la subvenció atorgada no excedirà, en qualsevol cas, del 100% del cost total de l'activitat subvencionada i amb el límit de la consignació pressupostària anteriorment fixada. TERCERA.- Acceptació de la subvenció S'entendrà acceptada la subvenció per la signatura d'aquest conveni per part de l'entitat beneficiària. QUARTA.- Termini d'execució La subvenció es destinarà a finançar les despeses que es produeixin durant l'execució de les activitats que s'han dut o es duran a terme des de l'1 de gener 2023 fins al 31 de desembre de 2023. CINQUENA.- Termini i forma de justificació Les subvencions atorgades hauran de justificar-se com a màxim fins a 31 de gener de 2024. La justificació s'ha de fer amb referència a activitats executades dins el termini d'execució. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquesta justificació es presentarà al Registre municipal, per part de l'entitat beneficiaria, i revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa que contindran: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, d'acord amb els termes subvencionats, sempre fets dins del període al que es circumscriu la subvenció. b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte. c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, de la data de pagament. d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: - Seran originals. - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció. - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció. - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: · Identificació clara del beneficiari (nom i NIF). · Identificació NIF del contractista. · Número de factura. · Lloc i data d'emissió de la factura. · Descripció del subministrament o servei. · Tipus tributari quota de l'IVA, i en cas que quedi repercutida dins el preu, que consti "IVA inclòs". · Retenció en concepte d'IRPF en el cas de serveis professionals. - No obstant l'establert en l'apartat anterior, serà suficient la presentació de ti- quets o vals en els casos següents: · Vendes al menor. · Transport de persones. · Serveis d'hostaleria i restauració. · Subministrament de begudes i comestibles. · Revelat de fotografies. Els requisits que han de contenir els tiquets i els vals són. o Número. o NIF de l'emissor. o Tipus de gravamen o expressió "IVA inclòs". o Contraprestació total. e) La liquidació econòmica de l'activitat, presentació dels estats comptables o estats financers corresponents a l'exercici al qual es refereixi la subvenció, que acreditin la realització de l'activitat subvencionada. 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat f) Un certificat del president de l'entitat subvencionada que acrediti la justificació de l'aplicació de la subvenció a la finalitat per a la qual fou concedida. g) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. SISENA.- Pagament de la subvenció. El pagament de la subvenció es farà el 100% de forma avançada mitjançant transferèn- cia bancària al compte indicat per l'entitat beneficiària, sense la constitució de garantia, a partir de la data de la signatura d'aquest conveni. Els pagaments queden sotmesos a la condició suspensiva consistent en què l'entitat beneficiària accepti la subvenció i les seves condicions mitjançant la signatura del con- veni que s'aprova. SETENA.- Compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos. Les subvencions municipals concedides són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'organismes internacionals. L'entitat declara que no ha sol·licitat i no ha obtingut per a l'actuació objecte d'aquest conveni cap altra subvenció concurrent. L'obligació de comunicació d'altres subvencions subsistirà fins al moment de la justificació. VUITENA.- Conseqüències de l'incompliment del conveni L'incompliment d'aquestes obligacions originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i podrà suposar la revocació, reducció o reintegrament de la subvenció concedida i s'observarà el que preveu l'article 51.2.c) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En aquest sentit, qual