EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 9 DE NOVEMBRE DE 2023 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:20 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS LLUIS LLOVET BAYER JOAN MAJO GURI EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ MÒNICA VENTURA GOMEZ RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/41 ordinari 02/11/2023 2. Propostes 2.1. Secretaria 2.1.1. Incoació procediment de concessió d'atorgament de de drets funeraris sobre els 43 columbaris lliures 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/41 ordinari 02/11/2023 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 2 de novembre de 2023 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Secretaria 2.1.1. INCOACIÓ PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ D'ATORGAMENT DE DRETS FUNERARIS DE 43 COLUMBARIS S'ACORDA Primer.- Incoar procediment de concessió d'atorgament de de drets funeraris sobre els 43 columbaris lliures, mitjançant adjudicació directa per ordre de presentació de sol·lici- tuds a través de registre electrònic o presencial a les Oficines d'Atenció Ciutadana. Segon.- Establir que els interessats podran escollir la ubicació del columbari dins el cementiri d'acord amb la disponibilitat que hi hagi en cada moment. Tercer.- Fixar que el període de sol·licitud restarà obert tot l'any. Quart.- Establir que el dret funerari sobre un columbari comporta el dret al seu ús durant el temps que duri la seva concessió (50 anys, prorrogables prèvia sol·licitud per un perí- ode màxim de 25 anys més) o lloguer (3 anys, prorrogables prèvia sol·licitud per un període màxim de 18 mesos), restant exclòs de tota transacció mercantil o disponibilitat onerosa i comportant l'obligatorietat del pagament de les taxes municipals d'acord amb l'ordenança fiscal núm.27 reguladora de la taxa per atorgament de drets funeraris al cementiri municipal. Cinquè.- Fer pública la present resolució a través del tauler electrònic de l'Ajuntament de Canet de Mar i del web municipal. 3. Propostes urgents L'alcalde i president de la Junta, segons allò que es disposa als articles 51 del text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència de tres punts no inclosos a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.1. Acció Social i Ciudadania 3.1.1. PROPOSTA D'ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A CÀRITAS PAR- ROQUIAL DE CANET DE LAR I APROVACIÓ DEL CONVENI REGULADOR S'ACORDA 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Primer.- Atorgar una subvenció nominativa a CÀRITAS PARROQUIAL DE CANET DE MAR amb NIF R1700016G, per un import de 3.500 euros, destinada a finançar el pro- jecte CANET ALIMENTS per l'any 2023 i que ha estat consignada en el pressupost mu- nicipal d'aquest any. Segon.- Aprovar la minuta o esborrany del conveni de col·laboració amb CÀRITAS PAR- ROQUIAL DE CANET DE MAR amb NIF R1700016G,en el marc de l'atorgament d'una subvenció nominativa per a l'any 2023, amb el contingut següent: CONVENI PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ENTITAT CÀ- RITAS PARROQUIAL DE CANET DE MAR PER L'ANY 2023. INTERVENEN D'una banda, el Sr. Pere Xirau i Espàrrech, en la seva qualitat d'alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, assistit per la secretària de la corporació. I d'altra banda, la Sra. ________________, amb NIF 4XXXXX, en la seva qualitat de directora de Càritas Diocesana de Girona, actuant en nom i representació de Càritas Diocesana de Girona, amb domicili social a la Pujada de la Mercè nº 8 de Girona, amb NIF R1700016G i de l'altre el Mn. _____________, amb NIF 4XXXXX, president de Cà- ritas Parroquial de Canet de Mar. Les parts es reconeixen mútuament la capacitat suficient per formalitzar el present con- veni i obligar-se a les finalitats que s'indiquen i EXPOSEN Càritas Parroquial de Canet de Mar forma part de Càritas Diocesana de Girona, institució de l'església catòlica amb reconeixement civil com a entitat sense afany de lucre, que té per missió acollir les persones que es troben en situació o risc de pobresa i exclusió social, especialment les més vulnerables, acompanyant-les en el seu procés de promo- ció i desenvolupament personal integral, analitzant i incidint en les causes de la pobresa i treballant per la justícia social, actua sota el NIF R1700016G. Que el pressupost municipal d'aquest Ajuntament, per a l'exercici 2023, preveu l'ator- gament d'una subvenció nominativa per import de 3.500 euros a favor de l'entitat Càritas Parroquial de Canet de Mar, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 402310048300. Que per acord de Junta de Govern Local de data ........... s'ha aprovat l'atorgament a l'entitat Càritas Parroquial de Canet de Mar d'una subvenció nominativa de 3.500 euros en concepte de subvenció per finançar el projecte "CANET ALIMENTS". Que l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, preveu com a supòsit de concessió directa de subvencions el de les previstes nominativament en els pressupostos municipals, de conformitat amb el que estableixen els convenis i la normativa reguladora de les mateixes. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Que l'article 65.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Regla- ment de la Llei de Subvencions, disposa que el conveni de concessió d'una subvenció nominativa tindrà el caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes d'allò que es disposa a la Llei General de Subvencions. Que l'entitat Càritas Parroquial de Canet de Mar declara que compleix amb tots els re- quisits necessaris per tal de poder ser beneficiari de la subvenció regulades pel present conveni, d'acord amb el contingut dels articles 11 i 13 de la Llei 38/2003, de 17 de no- vembre, General de Subvencions i autoritza a l'Ajuntament de Canet de Mar a compro- var-ho i obtenir els certificats corresponents. Que, tant la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, com la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, de transparèn- cia, accés a la informació pública i bon govern, disposen que els subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la llei, entre ells l'administració local, han de fer pública la relació dels convenis subscrits, i també les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, l'objectiu o la finalitat i els beneficiaris. Per tot l'expressat, les parts atorguen el present conveni, que regula els compromisos en allò que es refereixen a aquesta subvenció, a l'empara del que disposa les bases d'execució del pressupost municipal i l'article 22 de la Llei General de Subvencions, de conformitat amb les següents CLÀUSULES PRIMERA.- Objecte L'objecte d'aquest conveni és regular la col·laboració econòmica de l'Ajuntament de Ca- net de Mar en l'execució del projecte "CANET ALIMENTS" desenvolupades per l'entitat beneficiària: 1.- Col·laborar en el projecte "CANET ALIMENTS" conjunt amb Creu Roja i l'Ajunta- ment de Canet; en la compra dels aliments complementaris de primera necessitat que calguin sota la valoració tècnica de les necessitats per part dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Canet de Mar. 2.- Participar de forma activa amb els seus voluntaris en tota l'organització i execució del projecte. 3.- Les demandes puntuals d'emergència social que no es puguin atendre des de serveis socials per manca de recursos, prèviament pactades amb els tècnics de ser- veis socials, amb els recursos humans i materials de què disposa l'entitat. 4.- Responsabilitzar-se de l'organització i funcionament del rober social. 5.- Donar suport a qualsevol altra activitat, programa, servei, projecte o iniciativa de caire social que es pugui desenvolupar de mutu acord amb l'Ajuntament, com pro- porcionar ajuts tècnics, ajuts econòmics per subvencionar entre d'altres, necessitats bàsiques i d'altres necessitats a col·lectius que no disposen de documentació regla- mentària, de forma puntual. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquesta subvenció desenvolupa la línia d'actuació c, Línia de Benestar Social i família del Pla estratègic de subvencions aprovat per acord de ple de data 15 de desembre de 2022, fomentant projectes i programes adreçats a pal·liar el risc social. La finalitat social de l'entitat és acollir les persones que es troben en situació o risc de pobresa i exclusió social, especialment les més vulnerables, acompanyant-les en el seu procés de promoció i desenvolupament personal integral, analitzant i incidint a les cau- ses de la pobresa i treballant per la justícia social. L'entitat beneficiària es compromet a destinar l'import íntegre de la subvenció concedida a la finalitat objecte de les mateixes, i es sotmet allò que disposa l'article 14 de la Llei General de Subvencions, pel que fa a les obligacions dels beneficiaris. La subvenció no té per objecte el finançament amb caràcter indiferenciat del funciona- ment general de l'entitat, sinó el suport a les activitats i programes a desenvolupar durant l'any 2023, identificades en aquest pacte. SEGONA.- Import i crèdit pressupostari al que s'imputa la despesa L'Ajuntament subvencionarà a Càritas Parroquial de Canet de Mar (R01700016G), amb un import de 3.500 euros, per col·laborar en la realització del projecte descrit a l'apartat anterior amb càrrec a la partida pressupostària 402310048300 del vigent pressupost municipal. L'import de la subvenció atorgada no excedirà, en qualsevol cas, del 50% del cost total de l'activitat subvencionada i amb el límit de la consignació pressupostària anteriorment fixada. TERCERA.- Acceptació de la subvenció S'entendrà acceptada la subvenció per la signatura d'aquest conveni per part de l'entitat beneficiària. QUARTA.- Termini d'execució La subvenció es destinarà a finançar les despeses que es produeixin durant l'execució de les activitats que s'han dut o es duran a terme des de l'1 de gener 2023 fins al 31 de desembre de 2023. CINQUENA.- Termini i forma de justificació Les subvencions atorgades hauran de justificar-se com a màxim fins al 31 de gener de 2024. La justificació s'ha de fer amb referència a activitats executades dins el termini d'execució. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquesta justificació es presentarà al Registre municipal, per part de l'entitat beneficiaria, i revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa que contindran: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, d'acord amb els termes subvencionats, sempre fets dins del període al que es circumscriu la subvenció. b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte. c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, de la data de pagament. d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: - Seran originals. - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció. - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció. - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: · Identificació clara del beneficiari (nom i NIF). · Identificació NIF del contractista. · Número de factura. · Lloc i data d'emissió de la factura. · Descripció del subministrament o servei. · Tipus tributari quota de l'IVA, i en cas que quedi repercutida dins el preu, que consti "IVA inclòs". · Retenció en concepte d'IRPF en el cas de serveis professionals. - No obstant l'establert en l'apartat anterior, serà suficient la presentació de ti- quets o vals en els casos següents: · Vendes al menor. · Transport de persones. · Serveis d'hostaleria i restauració. · Subministrament de begudes i comestibles. · Revelat de fotografies. Els requisits que han de contenir els tiquets i els vals són. o Número. o NIF de l'emissor. o Tipus de gravamen o expressió "IVA inclòs". o Contraprestació total. e) La liquidació econòmica de l'activitat, presentació dels estats comptables o estats financers corresponents a l'exercici al qual es refereixi la subvenció, que acreditin la realització de l'activitat subvencionada. 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat f) Un certificat del president de l'entitat subvencionada que acrediti la justificació de l'aplicació de la subvenció a la finalitat per a la qual fou concedida. g) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. SISENA.- Pagament de la subvenció. El pagament de la subvenció es farà el 50% de forma avançada mitjançant transferència bancària al compte indicat per l'entitat beneficiària, sense la constitució de garantia, a partir de la data de la signatura d'aquest conveni i l'altre 50% un cop justificada la des- pesa. Els pagaments queden sotmesos a la condició suspensiva consistent en què l'entitat beneficiària accepti la subvenció i les seves condicions mitjançant la signatura del con- veni que s'aprova. SETENA.- Compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos. Les subvencions municipals concedides són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'organismes internacionals. L'entitat declara que no ha sol·licitat i no ha obtingut per a l'actuació objecte d'aquest conveni cap altra subvenció concurrent. L'obligació de comunicació d'altres subvencions subsistirà fins al moment de la justificació. VUITENA.- Conseqüències de l'incompliment del conveni L'incompliment d'aquestes oblig