EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 27 DE JULIOL DE 2023 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:10 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS MÒNICA VENTURA GOMEZ EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ JOAN MAJO GURI LLUIS LLOVET BAYER RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Dolors Puig Gómez, secretària accidental. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/28 ordinari 20/07/2023 2. Propostes 2.1. Cultura i Patrimoni 2.1.1. Ratificar acta Premi Bonal 2023 2.2. Acció Social i Ciutadania 2.2.1. proposta aprovació revocació total de la subvenció a la Fundació Privada Marpi 2.3. Secretaria 2.3.1. Aprovació 2a. pròrroga contracte serveis OMIC 2.4. Promoció Econòmica i Activitats 2.4.1. Atorgament de subvenció nominativa a l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar per a l'any 2023 i aprovació del conveni regulador 2.5. Educació, Joventut i Igualtat 2.5.1. Aprovació Revocació Final Subvencions Esports 2022 3. Donar compte de resolucions judicials 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 4. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/28 ordinari 20/07/2023 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 20 de juliol de 2023 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Cultura i Patrimoni 2.1.1. RATIFICACIÓ DE L'ACORD DE LA COMISSIÓ DE SELECCIÓ DEL PREMI RAIMON BONAL 2022 SEGONS EL QUAL S'ATORGA EL PREMI DE L'ANY 2023 S'ACORDA Primer.- Ratificar l'acord de la Comissió de Selecció del Premi Raimon Bonal 2022 se- gons el qual s'atorga el premi de l'any 2023, amb una dotació de 740,74 que inclou la retenció del 19% d'IRPF corresponent, al treball "Coneixem la Keta", de Martina Her- ranz Mir. Segon.- El jurat no ha concedit cap accèssit. Tercer.- Disposar i reconèixer l'obligació dels pagaments de 740,74 amb càrrec a la partida pressupostària 31.33400.48500. Quart.- Notificar aquest acord als interessats. Cinquè.- Comunicar aquest acord al departament d'intervenció i tresoreria. 2.2. Acció Social i Ciudadania 2.2.1. APROVACIÓ DEFINITIVA DE LA REVOCACIÓ TOTAL DE LA SUBVENCIÓ 2022 CONCEDIDA A LA FUNDACIÓ PRIVADA MARPI S'ACORDA Primer.- Aprovar definitivament la revocació total de la subvenció concedida a la Fundació Privada Marpi: Import a Import a re- Entitat NIF Projecte revocar integrar 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat FUNDACIÓ PRIVADA G61738886 Esplai Mediterrànea 781,07 390,54 MARPI Segon.- Aprovar la liquidació definitiva del reintegrament de la bestreta de la subvenció referida en el punt anterior pels imports de la taula següent, més els interessos de de- mora meritats de conformitat amb l'article 38.2 LGS. Tercer.- D'acord amb l'article 37 de la LGS la Fundació Privada Marpi ha satisfer l'import a reintegrar (390,54) més els interessos de demora al 3,75% , 7,64, segons estableix la disposició addicional 46 de la Ley 22/2021, de 28 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2022. (Ref. BOE-A-2021-21653), a comptar des de la data del pagament de la subvenció i fins a la data de l'acord del reintegrament de la subvenció, pagament de la subvenció (30 de desembre de 2022) i fins a la data de l'acord del reintegrament de la subvenció (23 de juny de 2023), que són 176 dies. Núm. valor Tercer NIF Import a Interessos Import beneficiari reintegrar de demora total FUNDACIÓ G61738886 2023/0000004299 PRIVADA 390,54 7,64 398,18 MARPI Quart.- Notificar el present acord als interessats. Cinquè.- Comunicar el present acord als departaments d'intervenció i tresoreria. 2.3. Secretaria 2.3.1. APROVACIÓ SEGONA I ÚLTIMA PRÒRROGA DEL CONTRACTE PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI D'ASSESSORAMENT JURÍDIC A L'OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR S'ACORDA Primer.- Aprovar la segona i última pròrroga del contracte per a la prestació del servei d'assessorament jurídic a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, prevista en la clàusula cinquena del document de formalització, això és per un any, que finalitzarà el 3 de setembre de 2024. Segon.- En tractar-se d'una pròrroga, el present contracte es seguirà regint per totes i cadascuna de les clàusules fixades en el document formalitzat en data 3 de setembre de 2020. Tercer.- AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa per import de 2.420,00 , en favor del tercer Sr. __________________- amb DNI núm. ***4532**, amb càrrec a l'aplicació pres- supostària 30 49300 22706 del pressupost de l'exercici corrent (AD núm. 220230009245) i amb càrrec al pressupost de l'exercici 2023, pel següent import: · Any 2024: 4.235,00 (AD futur núm. 20239000027) 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Atès el caràcter plurianual de la despesa, la seva eficàcia queda subordinada a la con- signació de crèdit adequat i suficient als pressupostos respectius, de conformitat amb allò que es disposa a l'article 174.1 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals. Quart.- Notificar el present acord a l'interessat. Cinquè.- Comunicar el present acord a intervenció i a la responsable del contracte als efectes oportuns. 2.4. Promoció Econòmica i Activitats 2.4.1. ATORGAMENT D'UNA SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ENTITAT ASSOCIACIÓ DE VENEDORS DE LA PLAÇA MERCAT DE CANET DE MAR I APROVACIÓ DEL CONVENI REGULADOR S'ACORDA Primer.- Atorgar una subvenció nominativa a l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar amb NIF G64121379, per un import de 1.000,00 euros, destinada a finançar el projecte actuacions de promoció i dinamització del mercat municipal per recuperar i potenciar l'activitat econòmica d'aquest equipament, per l'any 2023 i que ha estat consignada en el pressupost municipal d'aquest any. Segon.- Aprovar la minuta o esborrany del conveni de col·laboració amb l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar amb NIF G64121379,en el marc de l'atorgament d'una subvenció nominativa per a l'any 2023, amb el contingut següent: CONVENI PER A L'ATORGAMENT D'UNA SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ENTITAT ASSOCIACIÓ DE VENEDORS DE LA PLAÇA MERCAT DE CANET DE MAR PER L'ANY 2023 INTERVENEN D'una banda, el Sr. Pere Xirau Espàrrech, en la seva qualitat d'alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, assistit per la secretària de la corporació. I d'altra banda la Sra. _____________, amb NIF 5XXXXX, en la seva qualitat de presidenta, actuant en nom i representació de l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar, amb domicili social a la Riera Buscarons, 101 de Canet de Mar amb NIF G64121379, inscrita en el Registre d'entitats municipal amb el número 58. Ambdues parts es reconeixent mútuament la capacitat suficient per formalitzar el present conveni i obligar-se a les finalitats que s'indiquen i EXPOSEN Que l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar, amb NIF G64121379 és una entitat sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia, 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat legalment constituïda i que té com a finalitat social la promoció i coneixement de les activitats, dels serveis i dels establiments o comerços integrats a la Plaça Mercat de Canet, a fi de promoure i incentivar l'hàbit de compra al Mercat Municipal dels ciutadans de Canet de Mar i/o d'altres poblacions veïnes. Que el pressupost municipal d'aquest Ajuntament, per a l'exercici 2023, preveu l'atorgament d'una subvenció nominativa per import de 1.000,00 euros a favor de l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 30 43120 48300. Que per acord de Junta de Govern Local de data ........... s'ha aprovat l'atorgament a l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar d'una subvenció nominativa de 1.000,00 euros per finançar el projecte actuacions de promoció i dinamització del mercat municipal durant l'any 2023 per recuperar i potenciar l'activitat econòmica d'aquest equipament. Que l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, preveu com a supòsit de concessió directa de subvencions el de les previstes nominativament en els pressupostos municipals, de conformitat amb el que estableixen els convenis i la normativa reguladora de les mateixes. Que l'article 65.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de Subvencions, disposa que el conveni de concessió d'una subvenció nominativa tindrà el caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes d'allò que es disposa a la Llei General de Subvencions. Que l'entitat Associació de venedors de la plaça mercat de Canet de Mar declara que compleix amb tots els requisits necessaris per tal de poder ser beneficiari de la subvenció regulades pel present conveni, d'acord amb el contingut dels articles 11 i 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i autoritza a l'Ajuntament de Canet de Mar a comprovar-ho i obtenir els certificats corresponents. Que, tant la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, com la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, disposen que els subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la llei, entre ells l'administració local, han de fer pública la relació dels convenis subscrits, i també les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, l'objectiu o la finalitat i els beneficiaris. Per tot l'expressat, les parts atorguen el present conveni, que regula els compromisos en allò que es refereixen a aquesta subvenció, a l'empara del que disposa les bases d'execució del pressupost municipal i l'article 22 de la Llei General de Subvencions, de conformitat amb les següents CLÀUSULES PRIMERA.- Objecte L'objecte d'aquest conveni és regular la col·laboració econòmica de l'Ajuntament de 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Canet de Mar en l'execució de les següents actuacions de promoció i dinamització del mercat municipal durant l'any 2023 que desenvoluparà l'entitat beneficiària per recuperar i potenciar l'activitat econòmica de l'aquest equipament: · Campanyes en dates assenyalades: Dia del Pare, Sant Jordi i Dia de la Mare. · Campanyes revetlles. · Activitats d'animació: " Nit de Tapes" "Castanyada i Halloween", "Tallers Preparem el Nadal" "Cursos de cuina amb Termomix i productes del mercat". · Sorteig i obsequis: Campanya de Nadal, i vals de compra mensuals per fidelitzar al client. Aquesta subvenció desenvolupa la línia d'actuació " i ­ Promoció Comerç" del Pla estratègic de subvencions aprovat per acord de ple de data 15 de desembre de 2022, fomentant les accions de comunicació i promoció de l'oferta comercial i les actuacions que contribueixin a la millora general de la dinamització comercial i la seva capacitat d'atracció i fidelització de clients especialment aquelles que incideixin en la dinamització conjuntes de diferents sectors econòmics (comerç turisme, serveis, restauració i cultura). L'entitat beneficiària es compromet a destinar l'import íntegre de la subvenció concedida a la finalitat objecte de les mateixes, i es sotmet allò que disposa l'article 14 de la Llei General de Subvencions, pel que fa a les obligacions dels beneficiaris. La subvenció no té per objecte el finançament amb caràcter indiferenciat del funcionament general de l'entitat, sinó el suport a les activitats i programes a desenvolupar durant l'any 2023 identificades en aquest pacte. SEGONA.- Import i crèdit pressupostari al que s'imputa la despesa L'Ajuntament subvencionarà a l'Associació de venedors de la plaça mercat de Ca- net de Mar amb NIF G64121379, amb un import de 1.000,00 euros, per col·laborar en la realització del projecte descrit a l'apartat anterior amb càrrec a la partida pres- supostària 30 43120 48300 del vigent pressupost municipal. L'import de la subvenció atorgada no excedirà, en qualsevol cas, del 100% del cost total de l'activitat subvencionada i amb el límit de la consignació pressupostària an- teriorment fixada. TERCERA.- Acceptació de la subvenció S'entendrà acceptada la subvenció per la signatura d'aquest conveni per part de l'entitat beneficiària. QUARTA.- Termini d'execució La subvenció es destinarà a finançar les despeses que es produeixin durant l'exe- cució de les activitats que s'han dut o es duran a terme des de l'1 de gener 2023 fins al 31 de desembre de 2023. CINQUENA.- Termini i forma de justificació 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Les subvencions atorgades hauran de justificar-se com a màxim fins al 31 de gener de 2024. La justificació s'ha de fer amb referència a activitats executades dins el termini d'execució. Aquesta justificació es presentarà al Registre municipal, per part de l'entitat benefi- ciaria, i revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa que contindran: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, d'acord amb els termes subvencionats, sempre fets dins del període al que es circumscriu la subvenció. b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte. c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, de la data de pagament. d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: - Seran originals. - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció. - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció. - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: · Identificació clara del beneficiari (nom i NIF). · Identificació NIF del contractista. · Número de factura. · Lloc i data d'emissió de