EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 20 DE JULIOL DE 2023 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:15 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX PERE XIRAU I ESPÀRRECH ASSISTENTS MÒNICA VENTURA GOMEZ EMILI SANCHEZ RODRIGUEZ JOAN MAJO GURI LLUIS LLOVET BAYER RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/27 ordinari 13/07/2023 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. Proposta JGL donar compte decret variables nòmina 2.2. Secretaria 2.2.1. Acceptació per part de la Junta de Govern Local de les delegacions del Ple 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/27 ordinari 13/07/2023 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 13 de juliol de 2023 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. DONAR COMPTE A LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'APROVACIÓ DEL DECRET DE PRIMERA TINÈNCIA DE L'ALCALDIA D'APROVACIÓ DE LES VARIABLES DE NÒMINA DEL MES DE MAIG DE 2023 S'ACORDA Únic.- Donar-se per assabentada de l'aprovació del Decret d'Alcaldia número RES2023/1520, de 26 de juny de 2023, que aprova la relació de variables de nòmina de maig de 2023. 2.2. Secretaria 2.2.1. ACCEPTACIÓ PER PART DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE LES DELE- GACIONS DEL PLE S'ACORDA Primer.- Acceptar les delegacions de competències efectuades pel Ple municipal que són les següents: 1. El sorteig per designar els membres que hauran de formar part de les meses electorals de conformitat amb allò establert a l'article 26 de la LOREG. 2. L'aprovació dels preus públics que es meritin en la prestació de serveis i activitats. 3. Revocació dels actes dictats per l'Alcaldia en matèria tributària. 4. L'exercici de la potestat sancionadora en matèria de tinença d'animals potencialment perillosos. Segon.- Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 3. Propostes urgents 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat L'alcalde i president de la Junta, segons allò que es disposa als articles 51 del text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència d'un punt no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.1. Urbanisme 3.1.1. INCOACIÓ DEL PROCEDIMENT OBERT SIMPLIFICAT PER A LA CONTRACTACIÓ DE LES OBRES DE REHABILITACIÓ DE LES FAÇANES I RESTAURACIÓ DE LES FUSTERIES A NIVELL DE SOTA-COBERTA DE L'EDIFICI VIL·LA FLORA I APROVACIÓ DEL PCAP S'ACORDA Primer.- Incoar expedient, mitjançant procediment obert simplificat, per a la contractació de l'execució de les obres de de rehabilitació de les façanes i restauració de les fusteries a nivell de sota-coberta de l'edifici Vil·la Flora, essent el pressupost base de licitació total del present contracte de 200.000,00 euros, IVA inclòs, el qual puja la quantitat de 34.710,75 euros, el qual es divideix en els dos lots següents: LOT 1: Pressupost de licitació: 120.000,00 , IVA inclòs Import IVA (21%): 20.826,45 LOT 2: Pressupost de licitació: 80.000,00 , IVA inclòs Import IVA (21%): 13.884,30 Segon.- Aprovar el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars, que haurà de regir l'esmentada contractació. Tercer.- Publicar l'anunci de la licitació al perfil del contractant. Quart.- Atorgar un termini de 20 dies naturals, comptats des de l'endemà de la publicació de l'anunci de licitació en el perfil de contractant. Cinquè.- Autoritzar la despesa de 200.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 20 93300 62300 (Doc. A núm.220230009786) del vigent pressupost municipal per a l'any 2023. Sisè.- Comunicar el present acord als Serveis econòmics municipals. Setè.- Facultar, tan àmpliament com en dret sigui menester, el senyor alcalde, o membre de la corporació en qui delegui, per a la tramitació, execució i formalització del present acord. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat 3. Propostes urgents L'alcalde i president de la Junta, segons allò que es disposa als articles 51 del text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència d'un punt no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.2. Secretaria 3.2.1. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE DE CONCESSIÓ DE L'EXPLOTACIÓ PRIVATIVA DEL BAR DEL PAVELLÓ MUNICIPAL DE CANET DE MAR S'ACORDA Primer.- Ratificar les actuacions de la Mesa de Contractació, segons l'acta del dia 12 de juny de 2023. Segon.- Adjudicar el contracte de concessió de l'explotació del servei de bar del pavelló municipal de Canet de Mar a la Sra. ______________-, amb NIF ***1328**, per un cànon de 11.600,00 Euros (5.800,00 anuals), exempt d'IVA, per la durada inicial de la concessió amb subjecció al plec de clàusules administratives particulars (PCAP), al plec de prescripcions tècniques particulars (PTTP), i a l'oferta presentada per la pròpia licitadora així com a les millores proposades en l'oferta presentada per la pròpia licitadora al seu compte i càrrec que s'accepten i que son les següents: - Millores objectives en la prestació del servei: o Instal·lació un tancament amb rivisa i barri de 2 fulles amb alçada de 3m i 15m de longitud, acabat galvanitzat i plastificat de color verd, sense cost per l'Ajuntament. o Oferiment de WI-FI gratuït pels clients. L'adjudicatària haurà d'instal·lar un tendal com a inversió inicial amb un valor estimat de 570,00 Iva exclòs. Tercer.- Es comunica a l'adjudicatària de la present concessió que resta obligada a adscriure al servei els mitjans personals i materials que es va comprometre en la seva oferta. Quart.- Senyalar que la durada màxima prevista de la present concessió és de dos anys, a comptar des de la data de formalització del contracte. Cinquè.- Comunicar a l'adjudicatària que el present contracte de concessió de l'explotació del servei de bar del pavelló municipal es formalitzarà mitjançant la signatura d'acceptació del present acord d'adjudicació, possibilitat establerta a l'article 159.6 g) LCSP. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Sisè.- Informar a l'adjudicatària que l'execució del contracte està subjecte a les següents condicions especials d'execució i a les que s'ha compromès en la seva oferta: Mediambientals El manteniment o millora dels valors mediambientals que puguin veure's afectats per l'execució de la concessió: - Els productes emprats per la neteja de les instal·lacions hauran de complir amb els criteris d'absència de substàncies químiques contaminants establertes a l'etiqueta ecològica europea, o equivalent. - En cas d'utilitzar estovalles i tovallons d'un sol ús, hauran de ser d'origen reciclat. - El material higiènic (paper eixugamans) utilitzat en el servei haurà de ser de cel·lulosa d'origen reciclat. Setè .- Aprovar la liquidació del cànon corresponent al primer any d'explotació de la concessió, per un import de 5.800,00 Euros a satisfer per l'adjudicatària, la Sra. _______________, en el termini i en la forma que s'estableixin en el peu de la notificació. Vuitè.- Informar a l'adjudicatària que el pagament del cànon anual del següent any, i posteriors en cas de pròrroga de la concessió, es realitzarà segons l'establert en el corresponent calendari fiscal aprovat. Novè.- L'adjudicatària de la concessió s'obliga a disposar d'una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil per cobrir els riscos derivats del desenvolupament de les activitats pròpies del servei per un import mínim de 350.000,00 Euros per sinistre i víctima. Aquesta assegurança haurà d'estar vigent durant tot el termini de vigència del contracte. Desè.- L'adjudicatària haurà de prestar el servei contractat amb estricta subjecció a les disposicions del plec de clàusules administratives particulars (PCAP), al plec de prescripcions tècniques particulars (PTTP), a la normativa, general o sectorial, que li sigui d'aplicació, al contingut de la proposició formulada per l'adjudicatària en allò que concreti l'objecte o el preu del contracte, i d'acord amb les normes i instruccions que, en desenvolupament o interpretació dels plecs, l'ajuntament li comuniqui. Si aquestes instruccions es formulessin verbalment, hauran de ser ratificades per escrit a la major brevetat. L'adjudicatària està obligat a realitzar l'objecte del contracte en els terminis que figurin en el mateix i haurà de respectar les especificacions determinades en el Plec de prescripcions tècniques particulars (PTTP). Onzè.- Establir que la garantia dipositada per l'adjudicatària per import de 710,06 Euros, respondrà dels conceptes previstos a l'article 110 LCSP, durant tota la durada de l'autorització, així com durant el termini de garantia el qual s'estableix en tres mesos a comptar a comptar des de l'acta de recepció del servei degudament validada pel responsable del contracte. Dotzè.- Que la present adjudicació es notifiqui a la licitadora presentada i que es publiqui en el perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Tretzè.- Comunicar el present acord als Serveis econòmics municipals i al responsable del contracte. 3. Propostes urgents L'alcalde i president de la Junta, segons allò que es disposa als articles 51 del text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència d'un punt no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents: 3.2. Secretaria 3.2.2. ADQUISICIÓ, EN LA MODALITAT D'ARRENDAMENT, D'UN COTXE POLICIAL SUV COMPACTE A TRAVÉS DE L'ACORD MARC DE L'ACM DE MOBILITAT SOS- TENIBLE (Exp. 2019.07) LOT 84. S'ACORDA PRIMER.- Disposar l'adhesió del municipi de Canet de Mar a l'Acord marc de mobilitat sostenible amb destinació a les entitats locals de Catalunya (Exp. 2019.07), subminis- trament, en la modalitat d'arrendament, d'un cotxe policial SUV compacte Lot 84. SEGON.- Aprovar les condicions específiques descrites a l'informe de prescripcions tècniques redactat per l'inspector en cap de la Policia Local, les qual s'adjunten a l'expedient. TERCER.- Aprovar la contractació amb l'empresa adjudicatària Alphabet España Fleet Management, SA amb NIF núm. A91001438 del be següent: MODALITAT ARRENDAMENT: Lot Tipus vehicle Quantitat Quotes Import Unitat Import Total (marca / model) (mesos) (S/ IVA) (S/ IVA) 84 Ford Kuga ST-Line 2.5 1 48 1.058,28 50.797,44 Duratec PHEV 165 kW 5P color blanc S'ha contractat amb un quilometratge de 30.000 quilòmetres/any. L'import per quilòmetre consumit de més és de 0,03666 s/ IVA. L'import per quilòmetre consumit de menys és de 0,03666 s/ IVA. 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat I el valor estimatiu del bé al finalitzar el període d'arrendament serà de 12.961,60 s/ IVA. El preu inclou la transformació policial amb kit de detinguts, imatge patró Battemberg i Wallbox. QUART.- El termini de lliurament del vehicle serà com a màxim de 90 dies naturals a comptar des de la recepció de la notificació del present acord. El lliurament del vehicle s'efectuarà a l'adreça de la Comissaria de la Policia Local: c/ Drassanes del Pla, 30 de Canet de Mar. CINQUÈ.- El termini de garantia és del període complert de l'arrendament inicial, i si s'escau, de les corresponent pròrroga, segons la clàusula 51a del PCAP. SISÈ.- Segons la clàusula 49 del PCAP, el temps de vigència del present arrendament serà com a màxim de 5 anys, és a dir de 4 anys com a contracte inicial, i la possibilitat d'una pròrroga d'1 any més. La durada del present contracte serà del 16 de setembre de 2023 al 15 de setembre de 2027. SETÈ.- Les característiques i prestacions del vehicle seran les que indica en el seu in- forme l'inspector en cap de la Policia Local, transcrit a la part expositiva del present acord. VUITÈ.- Dispensar la constitució d'una garantia definitiva de conformitat amb el que es disposa a l'article 41 del PCAP, segon paràgraf de la LCSP, es justifica aquesta exemp- ció donat que es tracta d'un contracte de subministrament de bens en el qual l'entrega i recepció s'efectuarà abans del pagament del preu i, per tant, es rep la disponibilitat im- mediata de la contraprestació per part de l'Ajuntament. NOVÈ.- El pagament del preu s'efectuarà prèvia presentació de factura electrònica legalment emesa i conformada pel tècnic competent, en modalitat mensual. En el supòsit que no sigui conformada pel tècnic competent, s'indicaran els defectes existents i, fins que no siguin esmenats, no es procedirà al pagament. El pagament es farà per transferència bancària. De conformitat amb allò establert a l'art. 198.4 LCSP, l'Ajuntament de Canet de Mar abonarà l'import de la factura dins dels 30 dies, des de la data de conformitat. En cas de demora en el pagament s'aplicarà l'establert a l'article 198 LCSP. El format de la factura electrònica serà l'indicat a l'art. 5 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i haurà d'incloure a més de les dades i requisits establerts en l'article 72 del Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públi- ques, els següents extrems: Que l'òrgan de contractació és la Junta de Govern Local del' Ajuntament de Canet de Mar.