EXTRACTE DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ORDINARI DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 2 DE FEBRER DE 2023 Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:15 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX BLANCA ARBELL BRUGAROLA ASSISTENTS PERE XIRAU ESPARRECH LLUIS LLOVET BAYER JOSEP M. MASVIDAL SERRA ROSA ISABEL MADRID CAMARA RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Clara Pérez González, secretària municipal. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/3 ordinari 26/01/2023 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. Aprovació Conveni de col·laboració amb la Universitat de Girona per a pràctiques per estudiants de la facultat de dret 2.2. Alcaldia 2.2.1.Relació Decrets de data del 16 al 22 de gener de 2023 2.3. Secretaria 2.3.1. Aprovació expedient de contractació, pel procediment obert simplificat i sumari, de la concessió de l'explotació privativa del servei de bar ubicat al camp de futbol muni- cipal de Canet de Mar 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2023/3 ordinari 26/01/2023 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 26 de gener de 2023 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Recursos Humans i Organització 2.1.1. APROVACIÓ CONVENI DE COOPERACIÓ EDUCATIVA PER A LA REALITZA- CIÓ DE PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES DE LA FACULTAT DE DRET S'ACORDA Primer.- Aprovar el conveni de cooperació educativa per a la realització de pràctiques acadèmiques externes de la facultat de dret entre la Universitat de Girona i l'Ajuntament de Canet de Mar, que es transcriu com a annex a aquesta proposta. Segon.- Designar la cap de Recursos Humans de l'Ajuntament de Canet de Mar, com a tutora per vetllar per la formació de l'estudiant, fixar el pla de treball segons el projecte formatiu i coordinar amb la persona tutora interna designada per la Universitat. Tercer.- Notificar el present acord als interessats. Quart.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Recursos Humans de l'Ajuntament de Canet de Mar. ANNEX CONVENI DE COOPERACIÓ EDUCATIVA PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTI- QUES ACADÈMIQUES EXTERNES DE LA FACULTAT DE DRET REUNITS: D'una part, el Dr. ____________, degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Gi- rona, domiciliada a Girona, plaça de Sant Domènec, núm. 3, 17071, NIF Q-6750002 E. D'una altra part, Blanca Arbell Brugarola, amb DNI 3XXXXX en nom i representació de l'entitat col·laboradora Ajuntament de Canet de Mar, domiciliada al carrer Ample, nú- mero 11 de Canet de Mar. I, d'una altra part, {CONVENI[NomEstudiant]} {CONVENI[CognomsEstudiant]}, amb DNI/passaport {CONVENI[NIFEstudiant]}, estudiant de {CONVENI[NomTitulacio]} a la Facultat de Dret. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Les parts es reconeixen la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni i MANIFESTEN Que, en el marc de la normativa vigent per la qual es regulen les pràctiques acadèmi- ques externes dels estudiants universitaris, les parts subscriuen aquest document i ACORDEN Primer. L'objecte d'aquest conveni és establir les condicions sobre les quals s'han de desenvolupar les pràctiques acadèmiques externes que l'estudiant ha de dur a terme per a la seva formació. Les pràctiques han d'anar encaminades a completar l'aprenen- tatge teòric i pràctic de l'estudiant per tal de proporcionar-li una formació completa i in- tegral. L'estudiant ha de desenvolupar aquestes pràctiques externes de conformitat amb el pro- jecte formatiu detallat a l'annex d'aquest conveni, en el qual s'inclouen els objectius edu- catius i les activitats que cal desenvolupar. Segon. Les condicions de l'estada de pràctiques seran: 1. La durada de les pràctiques s'estableix des del dia {DATA_INICI_CONVENI_FORMAT} fins al dia {DATA_FI_CONVENI_FORMAT}, amb horari {CONVENI[Horari]} . Aquesta dedicació és compatible amb l'activitat acadèmica, formativa i de representació i participació de l'estudiant a la Universitat. 2. El nombre total d'hores de l'estada de pràctiques externes és de {CONVENI[Hores]} 3. L'estada de pràctiques té lloc a {CONVENI[LlocActivitat]}. Tercer. Els drets i deures de l'estudiant són els establerts per les normatives vigents que els son d'aplicació, entre els quals figuren: Drets: a) Ser tutelat durant el període d'execució de la seva pràctica formativa per un tutor de la universitat i per un professional de l'entitat externa col·laboradora b) Tenir la cobertura d'una assegurança durant el període de realització de les pràctiques. c) En els casos que així s'estableixi, percebre l'aportació econòmica prevista per part de l'entitat col·laboradora, sent satisfeta en la forma que oportunament determinin ambdues parts. d) Rebre la documentació relativa a les seves pràctiques amb antelació suficient. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat e) Rebre informació de la normativa de seguretat i prevenció de riscos laborals per part de l'entitat col·laboradora f) Assistir a les proves d'avaluació i altres activitats obligatòries dels seus estudis així com a l'assistència a les reunions dels òrgans de govern de la universitat, comunicant-lo prèviament i amb antelació suficient a l'empresa o institució. g) A l'obtenció d'un informe per part de l'entitat col·laboradora on ha realitzat les pràctiques, amb menció expressa de l'activitat duta a terme, la seva durada i, si s'escau, el seu rendiment h) A la propietat intel·lectual i industrial en els termes que estableix la legislació reguladora de la matèria. i) A disposar dels recursos necessaris per a l'accés dels estudiants amb discapacitat a la tutela, a la informació, a l'avaluació i al desenvolupament mateix de les pràctiques en igualtat de condicions. j) A conciliar, en el cas dels estudiants amb discapacitat, la realització de les pràctiques amb les activitats i situacions personals derivades o connectades amb la situació de discapacitat. k) Aquells altres recollits per la normativa de la universitat. Deures: a) Conèixer i complir el projecte formatiu previst seguint les indicacions del tutor en l'entitat externa col·laboradora, sota la supervisió del tutor de la universitat. b) Complir la normativa vigent relativa a pràctiques acadèmiques externes de la UdG. c) Mantenir contacte amb el tutor acadèmic durant tota la durada prevista per l'activitat, comunicar-li i informar-li sobre qualsevol incidència que pugui sorgir en el desenvolupament de la mateixa. d) Lliurar a la universitat tots els documents i informes que se sol·licitin per al seguiment i avaluació, segons el tipus de pràctica. e) Incorporar-se a l'entitat externa col·laboradora que es tracti en la data acordada. f) Complir i respectar les normes de funcionament i polítiques de l'entitat externa col·laboradora. g) Desenvolupar el projecte formatiu i complir amb diligència les activitats acordades amb l'entitat externa col·laboradora, d'acord amb les línies de col·laboració establertes. h) Guardar confidencialitat en relació amb la informació interna de l'empresa entitat o institució pública o privada i no explotar aquelles dades obtingudes en la 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat pràctica sense l'autorització expressa de l'empresa, entitat o institució pública o privada i la UdG. i) Mostrar, en tot moment, una actitud respectuosa cap a la política de l'entitat externa col·laboradora, salvaguardant el bon nom de la UdG. L'estudiant té dret al règim de permisos següent: a) Per exàmens, ja siguin parcials o finals. L'estudiant tindrà permís tot el dia en què té lloc l'examen. b) Per tutoria. L'estudiant tindrà permís les hores indispensables per a la tutoria. c) Per presentació de treballs acadèmics. L'estudiant tindrà permís durant les hores indispensables per a la presentació de treballs acadèmics. d) Per la representació i la participació en els òrgans de govern i de representació de la Universitat. L'estudiant tindrà permís durant les hores indispensables per a la celebració de les sessions i per participar en els processos electorals que correspongui. e) Per visita mèdica. L'estudiant té permís les hores indispensables per assistir a la visita mèdica. f) Per altres supòsits aprovats conjuntament per l'entitat col·laboradora i la Universitat de Girona. L'estudiant ha d'informar l'entitat col·laboradora, amb suficient antelació, d'aquelles ab- sències que siguin previsibles, i haurà de presentar els justificants corresponents. Les hores de pràctiques que no s'hagin pogut dur a terme a causa d'un permís poden comportar una ampliació de la data d'acabament de l'estada de pràctiques equivalent al temps gaudit de permís, sempre que aquesta ampliació es comuniqui amb anterioritat a la finalització del període inicialment pactat amb la Universitat de Girona. L'estudiant es compromet, expressament, a tractar amb absoluta confidencialitat la in- formació interna de l'entitat col·laboradora on desenvolupa l'estada de pràctiques i a guardar secret professional sobre les seves activitats, tant durant l'estada com un cop l'hagi finalitzat. Un cop finalitzada l'estada de pràctiques, l'estudiant ha d'elaborar-ne una memòria final i presentar-la en el temps i la forma que estableixi el reglament intern del centre docent. Un cop finalitzada l'estada de pràctiques, la Universitat ha d'emetre un document acre- ditatiu per a l'estudiant i ha d'incloure l'estada al Suplement Europeu al Títol (SET). L'estudiant gaudeix de la cobertura de l'assegurança escolar obligatòria o, si n'està ex- clòs per raons d'edat, per l'assegurança d'accidents que la UdG ofereix a tots els estu- diants i que han de contractar obligatòriament els estudiants participants en pràctiques externes que no poden subscriure l'escolar obligatòria. 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat La UdG manifesta que en la data de subscripció d'aquest conveni té subscrita una pò- lissa de responsabilitat civil per tal de cobrir les contingències que se suscitin com a conseqüència de la realització de les pràctiques externes. Si l'entitat col·laboradora re- quereix algun altre tipus d'assegurança, aquesta serà a càrrec de l'estudiant. L'empresa o entitat acollidora, d'acord amb les mesures establertes per la Generalitat de Catalunya i el Govern d'Espanya i segons les instruccions de seu servei de prevenció de riscos laborals, adoptarà les mesures i accions necessàries per a la prevenció i con- tenció del virus COVID-19 en les seves instal·lacions. En aquest sentit, facilitarà a l'es- tudiant en pràctiques els equips de protecció individuals necessaris per a la seva segu- retat. Les mesures esmentades s'adequaran a l'evolució de la pandèmia i s'ajustaran, en qualsevol cas, a les instruccions i directrius de les autoritats sanitàries amb la finalitat de salvaguardar la salut pública. Quart. La Facultat de Dret de la Universitat de Girona ha designat {CONVENI[Profes- sorTutor]} com a persona tutora acadèmica de l'estudiant durant aquesta estada de pràctiques. L'entitat col·laboradora designa {NOM_TUTOR_EMPRESA_CONVENI} com a persona tutora, que ha de vetllar per la formació de l'estudiant, ha de fixar el pla de treball segons el projecte formatiu i s'ha de coordinar amb la persona tutora interna designada per la Universitat. Les parts es comprometen a guardar estricta confidencialitat sobre la informació, dades i documentació a què tinguin accés en virtut d'aquest conveni. La Universitat i l'entitat col·laboradora fan constar que les dades personals contingudes en el present Conveni, així com les dels tutors i altres persones de contacte, es destina- ran al compliment de les recíproques relacions entre les parts. Vetllaran pel compliment del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (Reglament General de Protecció de Dades o RGPD) i de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades i Garantia de Drets Digitals. Cada part tractarà les dades personals que obtingui de l'altra part com a Responsable del Tractament en el sentit de l'article 4.7 del RGPD. La finalitat del tractament serà gestionar el conveni i portar a terme les actuacions que se'n deriven. La legitimació del tractament té el seu fonament en les relacions jurídiques formalitzades en el present document (art. 6.1.b RGPD). Per a l'exercici dels drets reconeguts al RGPD (accés a les dades, rectificació, portabilitat, supressió, sol·licitar-ne la limitació del tractament i oposició) els represen- tants o interlocutors de l'entitat col·laboradora part es podran adreçar a la Secretaria General de la Universitat. Al seu torn les persones representants de la Universitat es podran adreçar a l'entitat col·laboradora a les referències i adreces que figuren a l'en- capçalament d'aquest conveni. L'accés a les dades de l'alumne per part de l'entitat col·laboradora deriva del compliment d'una relació amb la Universitat prèviament acceptada per l'alumne. L'entitat col·labora- dora assumeix la funció de responsable del tractament de les dades de l'alumne. L'in- formarà del tractament que efectuarà de les seves dades i de com pot exercir els drets que la Llei reconeix a les persones interessades. 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat L'entitat col·laboradora es compromet, expressament, a informar l'estudiant de l'organit- zació i el funcionament de l'entitat i de la normativa d'interès, especialment la relativa a la seguretat i riscos laborals. La persona tutora designada per l'entitat col·laboradora tindrà els drets i els deures re- collits en la normativa vigent. Un cop finalitzada l'estada de pràctiques, la persona tutora de l'entitat col·laboradora ha d'elaborar un informe final i trametre'l al tutor de la universitat en el termini de 5 dies a partir de la finalització de l'estada de pràctiques, segons el model establert que s'adjunta i que està disponible a la pàgina web Cinquè. Els reconeixements derivats de les pràctiques seran: 1. Finalitzada l'estada de pràctiques, i prèvia petició per part de l'estudiant, l'entitat col·laboradora ha d'emetre un informe acreditatiu de les activitats realitzades, la durada de les pràctiques i el rendiment de l'estudiant. 2. Pel que fa al reconeixement de la persona tutora designada per l'entitat col·l