PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ A LA LLAR D'INFANTS MUNICIPAL EL PALAUET DE CANET DE MAR CURS 2024-2025 El procés de preinscripció i matriculació al servei de llar d'infants municipal El Palauet de Canet de Mar està regulat de conformitat amb la Resolució EDU/465/2024, de 22 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula als centres del Servei d'Educació de Catalunya i als centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2024-2025; el Decret11/2021 de 16 de febrer de la programació de l'oferta formativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya, i amb la Llei 12/2099, de 10 de juliol, d'educació. 1. EDAT D'ACCÉS El servei de llar d'infants s'ofereix als nens i nenes de setze setmanes a dos anys d'edat, en el moment de la seva incorporació. Només es poden admetre sol·licituds de preinscripció d'infants que disposin de tota la documentació demanada. En el curs 2024-2025, les places seran ocupades per infants nascuts l'any 2022, 2023 i 2024. En el cas dels infants nascuts l'any 2024, aquests hauran de tenir, com a mínim 16 setmanes l'1 de setembre de 2024. El centre podrà admetre al llarg del curs nens i nenes de més de 16 setmanes, sempre i quan hi hagi places disponibles. 2. OFERTA DE PLACES Per al curs 2024-2025, l'oferta inicial de places és la següent: Places infants Places infants Places infants 2024 2023 2022 Places Ordinàries NEE Ordinàries NEE Ordinàries NEE Places vacants 14 2 28 3 5 3 Curs 2024/25 Places totals per 16 39 60 edats TOTAL: 115 PLACES L'oferta inicial de places es podrà modificar per adaptar-la a les dades que es desprenguin de la preinscripció. Si aquesta modificació es produeix es comunicarà i es farà pública pels mateixos mitjans que l'oferta inicial abans de la publicació de la llista d'admesos. Per ratificar les vacants totals de les places es demana a les famílies que ja portenels seus fills al centre, la confirmació de la continuïtat de l'escolarització, mitjançant un imprès. Si es produeix alguna baixa, aquesta plaça s'adjuntarà a les ofertes inicialment. Es reservarà una plaça per aula per atendre alumnes amb necessitats educatives específiques. S'entén per alumnes amb necessitats educatives especials aquells que pateixen discapacitats físiques, psíquiques o sensorials, que manifestin trastorns greus de conducta o que estan en situacions socials i culturals desfavorides. Les reserves de les places per a alumnes amb necessitats educatives específiques són únicament efectives fins al dia anterior a la publicació a les llistes d'admesos. Sino són cobertes, aquestes places s'adjuntaran a les ofertes inicialment. 3. CALENDARI I PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ Període de presentació de sol·licituds de preinscripció Del 8 al 21 de maig Publicació de llistes baremades 31 de maig Reclamacions a les llistes baremades 3 al 7 de juny Sorteig públic per determinar l'ordenació de sol·licituds, si és necessari 13 de juny Publicació de les llistes finals d'admesos 17 de juny Període de matriculació del 17 al 25 de juny La preinscripció del curs 2024-2025 es presentarà a l'OAC de l'Ajuntament (C/Ample,11) o de manera telemàtica per la web de l'Ajuntament. 4. DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER FORMALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ Documentació bàsica (identificació, domicili i edat): o Certificat electrònic de la inscripció de naixement o llibre família o documents relatius a la filiació, o, en el cas d'infants en procés d'adopció, resolució d'assignació on consti el nom de l'infant i la data de naixement. o Original i fotocòpia DNI de la persona sol·licitant i de l'infant(si en té) o, si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. o Full de sol·licitud. o Autorització per a la consulta de dades del padró. o Documentació que acrediti el compliment dels criteris de baremació al·legats. 5. CRITERIS D'ADMISSIÓ D'ALUMNES Una vegada finalitzat el període de preinscripció, si el nombre de sol·licituds és superior al nombre de vacants, les sol·licituds es baremaran d'acord amb els criteris detallats a continuació. En cas d'empat, l'ordre de les sol·licituds afectades es determinarà mitjançant un sorteig públic. Criteris a efectes de barem: Criteris prioritaris 1. Existència de germans matriculats al centre 50 punts 2. Proximitat del domicili de l'alumne/a al centre: - Quan el domicili de la persona sol·licitant sigui a Canet de Mar 30 punts - Quan es prengui en consideració l'adreça del lloc de treball de la persona sol·licitant. 20 punts 3. La renda anual de la unitat familiar. Quan el pare o la mare, 15 punts tutor/a, siguin beneficiaris de la renda garantida de ciutadania. Criteris complementaris - Progenitor/a, tutor/a legal que treballi al centre en el moment què 10 punts es presenta la sol·licitud de preinscripció - Pel fet de formar part de família nombrosa 10 punts - Pel fet de formar part d'una família monoparental 10 punts - Pel fet de formar part d'un part múltiple 10 punts - Per condició laboral activa dels dos progenitors o dels tutors 10 punts - Pel fet que l'infant es trobi en una situació d'acolliment 10 punts - La discapacitat de l'alumne/a, progenitor/a, tutor/a o germans. 15 punts Cal acreditar un grau igual o superior al 33 per cent - Pel fet de ser víctima de violència de gènere o de terrorisme 10 punts d'acord amb el règim regulador Per a poder obtenir els punts del barem, s'ha de justificar amb la documentació acreditativa següent: a ) Existència de germans/es escolaritzats/des al centre. El centre comprovarà directament aquesta circumstància i informarà en elcas que s'hagi d'aportar alguna documentació addicional. b) Proximitat del domicili de l'alumne o l'alumna o, si s'escau, proximitat del lloc de treball de la persona sol·licitant. DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE si es tracta de persones estrangeres. Quan el domicili familiar que s'al·lega no coincideix amb el del DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE en el cas de persones estrangeres, o es tracta de persones estrangeres sense NIE ,certificat o volant municipal de convivència de l'alumne o alumna on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant o document d'autorització de la consulta de les dades. Quan es prengui en consideració l'adreça del lloc de treball de la persona sol·licitant caldrà aportar còpia del contracte laboral o certificat d'empresa. En el cas de treballadors autònoms es prendrà en consideració el domicili acreditat a l'Agència Tributària. c) La renda anual de la unitat familiar. Documentació acreditativa de ser beneficiari/àris de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania. d) Per treballador/a al centre del progenitors o dels tutors a càrrec de l'infant. Darrer full de salari o certificat emès per l'empresa. e) Condició legal de família nombrosa, monoparental, part múltiple. Original i fotocòpia del llibre de família. Original i fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental vigent. f) Per condició laboral activa del progenitors o dels tutors a càrrec de l'infant. Darrer full de salari o certificat emès per l'empresa. En cas dels treballadors per compte propi, rebut d'autònoms i document d'alta de l'IAE. En cas de les persones separades i/o divorciades que només vulguin fer constar el treball del progenitor que ostenti la guàrdia i custòdia caldrà aportar el conveni regulador a més de la documentació referida al paràgraf anterior. g) Condició legal en situació d'acolliment familiar. Original i fotocòpia de la documentació oficial que ho acredita. h) La discapacitat de l'alumne/a, progenitor/a, tutor/a o germans. Certificat de disminució de la persona que al·legui aquesta condició, emès pel Departament d'Acció Social i Ciutadania. També certificats de disminució emesos per l'ICAM (Institut Català d'Avaluacions Mèdiques) o pels organismes competentsd'altres comunitats autònomes (Departament de Benestar i Família). En tot cas en elcertificat s'haurà d'acreditar que la discapacitat és igual o superior al 33%. Es consideren afectats per una discapacitat igual o superior al 33% els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa i els de les classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al serveio inutilitat. i) Condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme. La condició de víctima de violència de gènere s'acredita per qualsevol dels mitjans establerts a l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. La condició de víctima del terrorisme s'acredita amb el certificat que emet la Subdirecció General de Suporta Víctimes de Terrorisme del Ministeri de l'Interior. Original i fotocòpia de la documentació oficial que ho acredita. La documentació s'haurà d'aportar dins el període de presentació de sol·licituds de preinscripció. La no-acreditació documental de les circumstàncies al·legades a la sol·licitud de preinscripció, dins el termini establert, implica que el criteri afectat no es consideri a efectes de baremació. 6. PROCEDIMENT DEL SORTEIG PÚBLIC PER A DETERMINAR L'ORDRE DE LES SOL·LICITUDS Per resoldre les situacions d'empat que es produeixin en aplicar els criteris de prioritat, s'assignarà aleatòriament un número a cada sol·licitud presentada i es farà públic amb la relació baremada de sol·licituds. En el cas de germans que sol·licitin ser admesos en un mateix centre, se'ls assignaran números de desempat correlatius. El sorteig tindrà lloc el dia 13 de juny a les 16h de la tarda a l'Escola Bressol Municipal El Palauet. 7. PROCÉS DE MATRICULACIÓ La matriculació dels infants admesos es formalitzarà a través de cites prèvies del 17 al 25 de juny trucant al 937943770 o escrivint un correu a canet.elpalauet@canetdemar.cat. A la pàgina web de l'Ajuntament trobareu la documentació necessària per formalitzar la matricula. Seguint el calendari del procés de preinscripció i matriculació establert, l'alumnat que no formalitzi la matrícula en el període establert es considerarà que renuncia a la plaça adjudicada. Per a cobrir la plaça vacant s'utilitzarà la llista d'espera. 8. DOCUMENTACIÓ PER A LA MATRÍCULA Per a formalitzar la matrícula, les famílies hauran de portar, dintre del termini de matriculació: Fulls de matrícula 2 fotografies de mida carnet de l'infant Fotocòpia TSI (targeta sanitària). Fotocòpia del llibre de vacunes de l'infant o certificat equivalent Dades bancàries (full SEPA segellat entitat bancaria o amb certificat titularitat) Resguard de pagament de la primera mensualitat. 9. LLISTA D'ESPERA Denominem llista d'espera la llista d'infants baremada durant el procés de preinscripció als quals no s'ha assignat plaça. Les vacants que es produeixin, ja sigui durant el procés de matrícula o bé durant el curs escolar, s'oferiran, per ordre, als infants de la llista baremada, segons l'any de naixement corresponent a la plaça vacant. Les famílies que facin preinscripció fora de termini ompliran el full de sol·licitud, es registrarà d'entrada i s'afegirà al final de la llista baremada, segons ordre d'arribada. 10. PAGAMENT DE QUOTES Les quotes de prestació del servei seran les que figurin a l'ordenança reguladora del preu públic aprovada pel Ple de l'Ajuntament de Canet de Mar, el pagament dels quals es farà per domiciliació bancària dos mesos vençuts. Per als infants que accedeixin per primera vegada a la llar, caldrà fer efectiva la quota corresponent al mes de setembre en el moment de formalitzar la matrícula. 11. BONIFICACIONS Podran gaudir de les reduccions en el preu per serveis d'escolaritat i de menjador (dinar i berenar) les persones obligades al pagament de la quota que: - estiguin empadronades al municipi - acreditin que el nivell de renda familiar no supera els llindars previstos - no posseeix altres béns immobles diferents de l'habitatge habitual. Nivell de renda de la unitat de convivència Reducció Renda inferior al màxim anual establerts als requisits econòmics 50% segons tipologia de la unitat de convivència Renda inferior al 25% del màxim anual establert als requisits econòmics 90% segons tipologia de la unitat de convivència