Identificació de l'expedient: 1014/2023 2639 Assumpte: Cartipàs municipal 2023-2027 - Nomenament dels tinents d'alcalde i delegacions a les àrees DECRET D'ALCALDIA Atès que el 17 de juny de 2023 ha quedat constituïda la corporació municipal que ha sorgit de les eleccions locals que es varen celebrar el passat 28 de maig de 2023. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2023/1454, de 21 de juny, han estat nomenats els regidors i les regidores que han de formar part de la Junta de Govern Local. Atès que de conformitat amb els articles 23.3 de la Llei de bases de règim local i 46 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, l'alcalde designarà els tinents d'alcalde d'entre els membres de la junta de govern local. Atès que segons disposa l'art. 56.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel que s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC), l'Alcaldia pot delegar l'exercici de les seves funcions. 21/06/2023 Secretaria Atès que l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL), i l'article 53 TRLMRLC, contemplen les atribucions de l'Alcaldia i les limitacions a la possibilitat de delegar-les. Atès que s'estima oportú delegar en els tinents d'alcalde i en els regidors delegats l'exercici de les competències legalment atribuïdes a aquesta Alcaldia que seguidament s'expressen, amb la finalitat que la distribució funcional o per grans àrees de la funció de govern s'organitzi sota el criteri de major proximitat a la gestió, per part dels òrgans delegats. Clara Pérez González Per tot allò exposat i en ús de les atribucions que m'atorga la legislació vigent, Signatura 2 de 2 RESOLC: Primer.- Designar tinents/tinentes d'alcalde, per ordre de nomenament, els regidors i les regidores membres de la Junta de Govern Local següents: . Primer tinent d'alcalde: Lluís Llovet Bayer . Segon tinent d'alcalde: Joan Majó Guri . Tercer tinent d'alcalde: Emili Sánchez i Rodríguez . Quarta tinent d'alcalde: Mònica Ventura Gómez . Cinquena tinent d'alcalde: Raquel Serra Lerga 21/06/2023 Alcalde Segon.- Establir que correspon als tinents o tinentes d'alcaldia, substituir en la totalitat de funcions i per l'ordre del nomenament l'alcalde en els casos d'absència, malaltia o impediment que l'impossibiliti d'exercir les seves atribucions, així com de realitzar les funcions de l'alcalde en el supòsit de vacant a l'Alcaldia, fins que en prengui possessió el nou alcalde o alcaldessa. Pere Xirau Espàrrech Signatura 1 de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra 4df31e574cc746028ac0b9175c4a33a5001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2023/1486 - Data Resolució: 21/06/2023 En els casos d'absència, malaltia o impediment, les funcions de l'alcalde o alcaldessa no podran ser assumides pel tinent o tinenta d'alcaldia sense delegació expressa. No obstant això, quan l'alcalde no hagi pogut conferir l'esmentada delegació, el substituirà en la totalitat de les seves funcions el tinent o tinenta d'alcaldia que correspongui per odre, donant compte a la resta de la Corporació. Tercer.- Delegar genèricament en favor dels membres de la Junta de Govern Local que a continuació es relacionen una delegació general d'atribucions per a la gestió i resolució dels assumptes de llurs respectives àrees d'actuació, d'acord amb la definició funcional de cada àrea que s'efectua en aquest mateix decret: Primera Tinència d'Alcaldia. Titular: Sr. Lluís Llovet Bayer. Coordinació de l'àrea d'Urbanisme, Sostenibilitat i Serveis Econòmics. Direcció interna i gestió dels serveis corresponents a les regidories d'Urbanisme, Sostenibilitat, Agenda 2030 i Hisenda. Aquesta delegació general comprèn la signatura dels documents de tràmits o definitius, incloses les resolucions, propostes i decrets, que siguin necessaris per l'execució de la 21/06/2023 Secretaria delegació, sempre que no estiguin delegats de forma expressa a favor d'un Regidor i Regidora adscrit a l'Àrea i, en especial, les que a continuació s'indiquen: a) Responsabilitat política i de govern relatives a les competències municipals funcionalment atribuïdes a les regidories al seu càrrec. b) Representar, dins del municipi, i en el referit àmbit temàtic, l'Ajuntament. c) Coordinar el personal dels serveis adscrits al seu càrrec, en el marc de les directrius generals de l'Alcaldia relatives al comandament superior del personal i sense perjudici de les atribucions conferides per aquesta Alcaldia a la Regidora de Recursos Humans. Clara Pérez González d) La contractació d'obres, serveis, subministraments i contractes privats, en matèries Signatura 2 de 2 corresponents a la seva àrea, quan el seu import sigui igual o superior a 3.000 i fins al límit de les quanties establertes per als contractes menors en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. e) Les autoritzacions per a l'ocupació privativa del domini públic que es tramitin des de la seva àrea i que no estiguin delegades en la Junta de Govern Local. f) La concessió de totes les llicències d'obres, a excepció de les obres majors, així com la resta d'autoritzacions i llicències a les que es refereix l'ordenança d'usos urbanístics, fins i tot l'ocupació de la via pública per aquestes finalitats, inclosa la facultat d'aprovar les liquidacions tributàries corresponents. g) L'assabentat de les comunicacions prèvies presentades per a l'execució d'obres. h) L'aprovació de les memòries valorades, projectes d'obres i de serveis quan l'òrgan de contractació no sigui ni la Junta de Govern Local ni el Ple de la Corporació. 21/06/2023 Alcalde i) Exercici integral de les competències d'aquesta Alcaldia derivades de la seva potestat sancionadora per infracció a les ordenances municipals i a la normativa estatal o autonòmica en les matèries corresponents als seus àmbits d'actuació, inclosa la facultat de nomenar, quan s'escaigui, les persones instructora i secretària. j) Ordenar el restabliment de l'odre urbanístic infringit o de la realitat física alterada, en cas d'infraccions urbanístiques lleus i greus. Pere Xirau Espàrrech Signatura 1 de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 4df31e574cc746028ac0b9175c4a33a5001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2023/1486 - Data Resolució: 21/06/2023 k) Dictar ordres d'execució en matèria urbanística. l) Aprovar la devolució de fiances dipositades com a condició per a la concessió de llicències d'obres majors i menors. m) Autorització o assabentat de les obres de les companyies de serveis (aigua, gas, electricitat, telèfon). n) Atorgar, denegar o revocar llicències de gual, inclosa la facultat d'aprovar les liquidacions tributàries corresponents. o) Autoritzar, disposar i reconèixer les obligacions de les despeses de l'àrea d'Hisenda. p) Reconeixement i liquidació d'obligacions legalment adquirides. q) Incoació i tramitació dels expedients d'elaboració dels projectes d'ordenances fiscals i les seves modificacions i dels projectes d'ordenances reguladores de preus públics i les seves modificacions. Aquesta delegació inclou la signatura de tots els actes de tràmits i definitius que siguin competència de l'alcaldia. r) Incoació i tramitació dels expedients d'elaboració i modificació del pressupost. Aquesta delegació inclou la signatura de tots els actes de tràmits i definitius que siguin competència de l'alcaldia. s) Resoldre els recursos de reposició presentats contra actes dictats per ell mateix. t) Sol·licitud de subvencions de les regidories delegades. Segona Tinència d'Alcaldia. Titular: Sr. Joan Majó Guri. 21/06/2023 Secretaria Coordinació de l'àrea d'Esports, Obres i Serveis, Comunicació i Govern Obert, Turisme i Noves Tecnologies. Coordinació, direcció interna i la gestió específica dels serveis corresponents de les regidories d'Esports i Obres i Serveis. Aquesta delegació general comprèn la signatura dels documents de tràmits o definitius, incloses les resolucions, propostes i decrets, que siguin necessaris per l'execució de la delegació, sempre que no estiguin delegats de forma expressa a favor d'un Regidor i Clara Pérez González Regidora adscrit a l'Àrea i, en especial, les que a continuació s'indiquen: Signatura 2 de 2 a) Responsabilitat política i de govern relatives a les competències municipals funcionalment atribuïdes a les regidories al seu càrrec. b) Representar, dins del municipi, i en el referit àmbit temàtic, l'Ajuntament. c) Coordinar el personal dels serveis adscrits al seu càrrec, en el marc de les directrius generals de l'Alcaldia relatives al comandament superior del personal i sense perjudici de les atribucions conferides per aquesta Alcaldia a la Regidora de Recursos Humans. d) La contractació d'obres, serveis, subministraments i contractes privats, en matèries corresponents a la seva àrea, quan el seu import sigui igual o superior a 3.000 i fins al límit de les quanties establertes per als contractes menors en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. 21/06/2023 Alcalde e) L'atorgament de drets funeraris, modificacions, canvis de nom de títols de dret funerari, així com l'acceptació de les renúncies. f) Autorització de les obres i instal·lacions de qualsevol classe que es facin al Cementiri municipal. g) Resolució de tots els recursos, queixes i peticions que es presentin contra els actes