Identificació de l'expedient: 2242/2022 5582 Assumpte: Conveni Consell de Cooperació Municipal CONVENI PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ NOMINATIVA A L'ENTITAT ASSOCIACIÓ D'AJUT HUMANITARI GEA XXI PER L'ANY 2022 ES REUNEIXEN D'una banda, la Sra. Blanca Arbell Brugarola, en la seva qualitat d'alcaldessa de l'Ajuntament de Canet de Mar, assistida per la secretària de la corporació. I d'altra banda, Tomàs Jover amb NIF 77607031V, en la seva qualitat de president, actuant en nom i representació de l'entitat l'Associació d'ajut humanitari GEA XXI (a partir d'ara GEA XXI), amb domicili social a Riera Buscarons 67, de Canet de Mar, amb NIF G62970686, inscrita en el Registre d'entitats municipal amb el número 28. Ambdues parts es reconeixent mútuament la capacitat suficient per formalitzar el present conveni i obligar-se a les finalitats que s'indiquen i EXPOSEN Que l'entitat GEA XXI, amb NIF G62970686 és una entitat sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia, legalment constituïda i que té com a finalitat social dur a terme tasques d'ajut a entitats de caire humanitari mitjançant aportacions econòmiques. Que, en el Ple del Consell de Cooperació del dia 5 d'octubre de 2021, es va decidir que la quantitat que l'Ajuntament té assignada en concepte de cooperació internacional fos gestionada aquest any 2022 per l'entitat GEA XXI. Que el mateix plenari decidirà cada any el projecte on aniran destinats aquests fons. Que entre l'Ajuntament de Canet de Mar i GEA XXI existeix l'interès mutu de coordinar-se per dur a terme activitats de promoció socials, com a complementàries de les competències pròpies locals, per tal de fer més eficaç l'atenció al sector de la població més desfavorida. Que el pressupost municipal d'aquest Ajuntament, per a l'exercici 2022, preveu l'atorgament d'una subvenció nominativa per import de 4.500 euros a favor de l'entitat GEA XXI, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 40 23100 49000 Que per acord de Junta de Govern Local de data 22 de desembre s'ha aprovat l'atorgament a l'entitat GEA XXI d'una subvenció nominativa de 4.500 euros en concepte de subvenció per finançar el projecte "Emergència alimentària a Burkina Faso". Que l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, preveu com a supòsit de concessió directa de subvencions el de les previstes nominativament en els pressupostos municipals, de conformitat amb el que estableixen els convenis i la normativa reguladora de les mateixes. Que l'article 65.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de Subvencions, disposa que el conveni de concessió d'una subvenció nominativa Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra 44cf8b5ae34140348690ef13c6a50c65001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original tindrà el caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes d'allò que es disposa a la Llei General de Subvencions. Que l'entitat GEA XXI declara que compleix amb tots els requisits necessaris per tal de poder ser beneficiari de la subvenció regulades pel present conveni, d'acord amb el contingut dels articles 11 i 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i autoritza a l'Ajuntament de Canet de Mar a comprovar-ho i obtenir els certificats corresponents. Que, tant la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, com la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, disposen que els subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la llei, entre ells l'administració local, han de fer pública la relació dels convenis subscrits, i també les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, l'objectiu o la finalitat i els beneficiaris. Per tot l'expressat, les parts atorguen el present conveni, que regula els compromisos en allò que es refereixen a aquesta subvenció, a l'empara del que disposa les bases d'execució del pressupost municipal i l'article 22 de la Llei General de Subvencions, de conformitat amb les següents CLÀUSULES PRIMERA.- Objecte L'objecte d'aquest conveni és regular la col·laboració econòmica de l'Ajuntament de Canet de Mar en l'execució del projecte següent desenvolupat per l'entitat beneficiària. L'Ajuntament de Canet va voler crear el Consell de Cooperació Municipal per tal que aquest estudiés i valorés els projectes de cooperació internacional i escollís cada any el que seria més idoni depenent de les necessitats existents. El Consell de Cooperació Municipal va escollir, en la sessió ordinària del 5 d'octubre de 2021, l'entitat GEA XXI per tal que tramiti i gestioni la subvenció d'aquest any 2022, donat que és una entitat que tradicionalment ja ha treballat sempre amb temes de cooperació. En la sessió ordinària del Consell de Cooperació Municipal de data 16 de novembre del 2022 es va escollir per unanimitat el projecte "Emergència alimentària a Burkina Faso", de DUGU Associació. Com objecte del conveni es demana a la entitat gestora escollida, que sigui qui proposi el projecte i s'encarregui de totes les tasques i gestions necessàries per tal de fer arribar la subvenció de l'Ajuntament de Canet de Mar al projecte escollit, així com tot el referent a la seva justificació. L'Ajuntament de Canet de Mar i GEA XXI vetllaran pel bon funcionament dels projectes i el seguiment d'aquest conveni. Per a tal fi constituiran una comissió paritària de seguiment integrada: · Per part de l'Ajuntament: - L'Alcalde/ssa o persona en qui delegui. Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 44cf8b5ae34140348690ef13c6a50c65001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original - Regidor/ora de Benestar Social o persona en qui delegui. - Tècnic/a · Per part de GEA XXI: -President/a de la entitat o persona en qui delegui. -Referent coordinador/a dels projectes subvencionats Aquesta comissió tindrà les funcions següents: a) El seguiment i el control de les accions que es derivin de l'aplicació d'aquest conveni, així com la seva interpretació i la proposta de possible modificació, si escau. b) Resoldre els problemes de compliment d'aquest conveni. Les decisions i els acords de la comissió han de tenir la conformitat de totes les parts. La comissió o, en el seu defecte, el responsable del mecanisme de seguiment, vigilància i control, es consideraran el mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni als efectes de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Les dues parts reconeixen aquesta Comissió com a vàlida per a realitzar les funcions de seguiment i estableixen el mínim d'una reunió anual per a la coordinació, la valoració i el control, així com per resoldre qualsevol controvèrsia o imprevist que pugui sorgir tant en la interpretació com l'aplicació del present conveni L'entitat beneficiària es compromet a destinar l'import íntegre de la subvenció concedida a la finalitat objecte de les mateixes, i es sotmet allò que disposa l'article 14 de la Llei General de Subvencions, pel que fa a les obligacions dels beneficiaris. La subvenció no té per objecte el finançament amb caràcter indiferenciat del funcionament general de l'entitat, sinó el suport a les activitats i programes a desenvolupar durant l'any 2022, identificades en aquest pacte. SEGONA.- Import i crèdit pressupostari al que s'imputa la despesa L'Ajuntament subvencionarà a GEA XXI (G62970686), amb un import de 4.500 euros, per a col·laborar en la realització del projecte descrit a l'apartat anterior amb càrrec a la partida pressupostària 40 23100 49000 del vigent pressupost municipal. L'import de la subvenció atorgada no excedirà, en qualsevol cas, del 100% del cost total de l'activitat subvencionada i amb el límit de la consignació pressupostària anteriorment fixada. TERCERA.- Acceptació de la subvenció S'entendrà acceptada la subvenció per la signatura d'aquest conveni per part de l'entitat beneficiària. QUARTA.- Termini d'execució Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 44cf8b5ae34140348690ef13c6a50c65001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original La subvenció es destinarà a finançar les despeses que es produeixin durant l'execució de les activitats que s'han dut o es duran a terme des de l'1 de gener 2022. fins al 31 de desembre de 2022 . CINQUENA.- Termini i forma de justificació Les subvencions atorgades hauran de justificar-se com a màxim fins a 31 de gener de 2023. La justificació s'ha de fer amb referència a activitats executades dins el termini d'execució. Aquesta justificació es presentarà al Registre municipal, per part de l'entitat beneficiaria, i revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa que contindran: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, d'acord amb els termes subvencionats, sempre fets dins del període al que es circumscriu la subvenció. b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte. c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, de la data de pagament. d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: - Seran originals. - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció. - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció. - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: Identificació clara del beneficiari (nom i NIF). Identificació NIF del contractista. Número de factura. Lloc i data d'emissió de la factura. Descripció del subministrament o servei. Tipus tributari quota de l'IVA, i en cas que quedi repercutida dins el preu, que consti "IVA inclòs". Retenció en concepte d'IRPF en el cas de serveis professionals. - No obstant l'establert en l'apartat anterior, serà suficient la presentació de tiquets o vals en els casos següents: Vendes al menor. Transport de persones. Serveis d'hostaleria i restauració. Subministrament de begudes i comestibles. Revelat de fotografies. Els requisits que han de contenir els tiquets i els vals són.