Identificació de l'expedient: 3128/2022 1161 Assumpte: Aprovació d'ordenances reguladores de prestacions patrimonials de caràcter públic per 2023 i ss ANUNCI En data 27 de setembre de 2022 i mitjançant Decret 2022/2014, l'Alcaldia ha adoptat la següent resolució: "Atès que en data 22 de setembre de 2022 es va dictar la següent provisió d'incoació d'expedient "Primer.- INCOAR expedient per adoptar els acords d'establiment de prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari, i d'aprovació de les ordenances reguladores d'aquestes que hagin d'entrar en vigor per l'exercici 2023. Segon.- ORDENAR al departament de Tresoreria que realitzi les diligències d'instrucció que corresponguin. Tercer.- ORDENAR als departaments interessats en promoure l'establiment de noves prestacions de caràcter públic no tributari i la seva regulació mitjançant l'aprovació o modificació d'ordenances, que elaborin la corresponent memòria de consulta pública prèvia, segons allò que disposa l'article 133.1 LPACAP." Atès que, en compliment de la provisió anterior, per part dels departaments gestors s'han formulat les següents memòries de consulta prèvia: Àrea Serveis tècnics csv 984e5a4220894005963babeb5766c913001 Ordenança Ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter no tributari pel servei d'aigua Prestació Servei d'abastament d'aigua Atès que les memòries dels departaments gestors posen de manifest: a) Antecedents b) Problemes que es vol solucionar amb la iniciativa c) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació 28/09/2022 Alcaldessa d) Els objectius de la norma e) Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores Fonaments de dret Blanca Arbell Brugarola Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra 7b028123c05b4469892a1e54fa1dce5e001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Atès el marc de la planificació pressupostària i financera de la corporació, i de l'exercici de la potestat tributària i financera que té atribuïda el municipi, segons article 4.1.b i 106 i 107 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, Atès el procediment previst als articles 20.6 del Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (TRLHL), aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local. Vist que l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que amb caràcter previ a l'elaboració de la proposta d'ordenança corresponent, s'ha de substanciar una consulta pública per recaptar l' opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per aquesta, sobre una sèrie d'aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. Vist que l'apartat 4t del mateix article 133 LPACAP regula els supòsits en què es pot exceptuar el tràmit de consulta pública prèvia, i que es refereixen a la tramitació de les normes pressupostàries o organitzatives de l'Administració General de l'Estat, la Administració autonòmica, l'Administració local o de les organitzacions dependents o vinculades a aquestes, o la concurrència de raons greus d'interès públic, que ho justifiquin, o bé quan la proposta normativa no tingui un impacte significatiu en l'activitat econòmica, no imposi obligacions rellevants als destinataris o reguli aspectes parcials d'una matèria. Sense perjudici que, de conformitat amb l'informe de la Direcció General de Tributs, de 19 de gener de 2018, el tràmit de consulta prèvia previst a l'article 133.1 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú (LPACAP) "s'ha de substanciar quan es tracti de l'aprovació d'una nova ordenança fiscal, mentre que en el cas de la modificació d'una ordenança fiscal ja aprovada amb anterioritat es pot obviar aquest tràmit per tractar-se d'una regulació parcial de la matèria". Vist que l'article 133.1 LPACAP no regula cap termini específic per substanciar el tràmit de consulta pública prèvia. D'acord amb la clàusula residual prevista a l'article 21.1, lletra s) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, RESOLC Primer.- ORDENAR la realització del tràmit de consulta pública prèvia a l'elaboració dels projectes de noves ordenances reguladores de prestacions patrimonials de caràcter públic 28/09/2022 Alcaldessa no tributari que hagin d'entrar en vigor l'exercici 2023, als efectes per recaptar l' opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per aquestes, mitjançant la publicació al portal web municipal de les següents memòries elaborades per les àrees gestores per cadascun dels projectes normatius sobre els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. Blanca Arbell Brugarola Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 7b028123c05b4469892a1e54fa1dce5e001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Àrea Serveis tècnics csv 984e5a4220894005963babeb5766c913001 Ordenança Ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter no tributari pel servei d'aigua Prestació Servei d'abastament d'aigua Segon.- ESTABLIR que el present tràmit de consulta pública prèvia es substanciarà per termini de 10 dies hàbils comptadors des de la publicació al portal web municipal de la present resolució i de les memòries justificatives de l'elaboració dels projectes normatius. Les aportacions que es vulguin realitzar en el marc d'aquesta consulta es poden trametre a través dels mitjans previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en particular: A l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Canet de Mar. A través de l'e-Tram, el mòdul de tramitació electrònica que ens facilita el Consorci d'Administració Oberta de Catalunya (https://canetdemar.cat/tramits ) Tercer.- COMUNICAR la present resolució als departaments de Tresoreria i Comunicació." A Canet de Mar, la data de signatura electrònica. Blanca Arbell Brugarola Alcaldessa 28/09/2022 Alcaldessa Blanca Arbell Brugarola Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 7b028123c05b4469892a1e54fa1dce5e001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original