Identificació de l'expedient: 1274/2022 3153 Assumpte: Canvi de gestió del servei d'aparcament municipal ubicat a la riera Gavarra, 4- 14 DECRET D'ALCALDIA Antecedents Atès que en data 28 d'abril de 2005 l'Ajuntament de Canet de Mar va formalitzar amb la mercantil Invermercury, SL un contracte de concessió d'obra pública per a la construcció i explotació d'un aparcament subterrani a la Riera Gavarra. Atès que mitjançant Auto del Jutjat mercantil núm. 6 de Barcelona de data 16 d'abril de 2018, es va declarar la societat Invermercury, SL, proveïda del CIF núm. B63493183, en concurs de creditors voluntari i, al mateix temps, es va acordar la seva conclusió i l'arxiu de les actuacions per insuficiència de massa activa. 25/08/2022 Secretària accidental Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 946/2018, de 4 de juliol, es va resoldre confiscar provisionalment i amb caràcter d'urgència els elements i les instal·lacions de l'empresa afectats al servei d'aparcament públic de vehicles a la riera Gavarra, 4-14 de Canet de Mar, per assegurar-ne la prestació en condicions de seguretat per a les persones i els béns, Decret que va ser ratificat pel Ple de la corporació en sessió de data 26 de juliol de 2018. Atès que des d'aquesta data l'aparcament públic ubicat a la riera Gavarra, 4-14 ha passat a ser gestionat directament per l'Ajuntament de Canet de Mar i després d'aquesta intervenció és voluntat de l'equip de govern procedir al canvi en la modalitat de gestió d'aquest servei públic, passant de la gestió indirecta a la gestió directa pel propi ajuntament. Dolors Puig Gómez Fonaments de dret Signatura 2 de 2 - Articles 4.1.a), 22.2.d), 25, 49, 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL-. - Articles 128, 129 i 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques ­LPACAP-. - Article 56 RDLeg 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. - Article 69 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. 25/08/2022 Alcalde accidental Atès que per dur a terme la gestió pública del servei d'aparcament municipal, cal la redacció d'un reglament per regular aquesta gestió. Vist que de conformitat amb el que disposa l'article 133 de la LPACAP, amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei, amb caràcter previ a la elaboració de la norma, s'ha de disposar d'una consulta púbica prèvia amb l'objectiu de recavar l'opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per la norma, sobre una sèrie d'aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar, per què és necessària aquesta regulació, quins objectius es volen aconseguir i les possibles solucions o alternatives que es plantegin. Pere Xirau Espàrrech Signatura 1 de 2 Tot i que la LPACAP preveu la consulta pública amb caràcter previ a la redacció del text Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra 660788098a71454da09f63b86c5e1eba001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2022/1766 - Data Resolució: 25/08/2022 Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original normatiu, i atès el que disposa l'article 69 de la Llei de Transparència, es considera convenient sotmetre a consulta pública la regulació del projecte de Reglament per a la gestió pública del servei d'escola bressol municipal. En virtut de les atribucions que em confereix l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, Primer.- Iniciar expedient per redactar i aprovar el Reglament de gestió pública del servei d'aparcament municipal ubicat a la riera Gavarra, 4-14 de Canet de Mar i, a aquest efecte, constituir una comissió d'estudi que el redactarà; aquesta comissió, sota la Presidència d'aquesta Alcaldia, estarà constituïda pels vocals següents: - Sra. Raquel Serra Lerga, tinenta d'alcalde de Sostenibilitat, Mobilitat i Noves Tecnologies - Sra. Clara Pérez González, secretària municipal - Sra. Sílvia Amatller Micola, enginyera municipal - Sr. Jesús Navarro Pastor, enginyer municipal - Sra. Laura Torné Cano, cap de Secretaria 25/08/2022 Secretària accidental - Sra. Glòria Cruanyes Masvidal, secretària d'Alcaldia Segon.- Disposar que la comissió d'estudi ha de lliurar a aquesta Alcaldia el text del reglament amb l'antelació suficient per tal que es pugui sotmetre a la consideració del ple de l'Ajuntament en la propera sessió que dugui a terme. Tercer.- Disposar que la Secretaria emeti un informe jurídic amb relació a aquest reglament, un cop redactat per la comissió d'estudi, amb caràcter previ a la seva elevació pel ple. Quart.- Sotmetre a consulta pública prèvia la memòria del projecte del Reglament per a la gestió pública del servei d'aparcament municipal, ubicat a la riera Gavarra, 4-14 de Canet de Mar, que s'adjunta com a Annex núm. 1 a aquesta resolució, a través de la pàgina web municipal, amb l'objectiu de recollir l'opinió dels ciutadans, les associacions i les Dolors Puig Gómez organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. Signatura 2 de 2 Cinquè.- Establir que les opinions, les propostes o els suggeriments s'hauran de presentar mitjançant el correu electrònic canet.secretaria@canetdemar.cat fins al dia 22 de setembre de 2022. Sisè.- Comunicar aquesta resolució a l'Àrea de Mobilitat, com també a les àrees d'Intervenció i Tresoreria. Canet de Mar, a la data de la signatura electrònica 25/08/2022 Alcalde accidental ANNEX MEMÒRIA acreditativa de la conveniència i oportunitat per a la prestació de forma directa del servei públic d'aparcament municipal per aquest Ajuntament. JUSTIFICACIÓ DE LA CONVENIÈNCIA I OPORTUNITAT DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC D'APARCAMENT MUNICIPAL Atès que en data 28 d'abril de 2005 l'Ajuntament de Canet de Mar va formalitzar amb la mercantil Invermercury, SL un contracte de concessió d'obra pública per a la construcció i explotació d'un aparcament subterrani a la Riera Gavarra. Pere Xirau Espàrrech Signatura 1 de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 660788098a71454da09f63b86c5e1eba001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2022/1766 - Data Resolució: 25/08/2022 Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Atès que mitjançant Auto del Jutjat mercantil núm. 6 de Barcelona de data 16 d'abril de 2018, es va declarar la societat Invermercury, SL, proveïda del CIF núm. B63493183, en concurs de creditors voluntari i, al mateix temps, es va acordar la seva conclusió i l'arxiu de les actuacions per insuficiència de massa activa. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 946/2018, de 4 de juliol de 2018, es va resoldre confiscar provisionalment i amb caràcter d'urgència els elements i les instal·lacions de l'empresa afectats al servei d'aparcament públic de vehicles a la riera Gavarra, 4-14 de Canet de Mar, per assegurar-ne la prestació en condicions de seguretat per a les persones i els béns, Decret que va ser ratificat pel Ple de la corporació en sessió de data 26 de juliol de 2018. Atès que des d'aquesta data l'aparcament públic ubicat a la riera Gavarra, 4-14 ha passat a ser gestionat directament per l'Ajuntament de Canet de Mar i després d'aquesta intervenció és voluntat de l'equip de govern procedir al canvi en la modalitat de gestió d'aquest servei públic, passant de la gestió indirecta a la gestió directa pel propi ajuntament. Les circumstàncies justifiquen l'oportunitat i conveniència per a aquest Municipi que la gestió del servei públic d'aparcament municipal sigui duta de forma directa per aquest 25/08/2022 Secretària accidental Ajuntament, per la qual cosa es requereix que es modifiqui el reglament regulador de la gestió de l'aparcament públic municipal. L'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local - LRBRL-, preveu com a competència pròpia dels municipis, entre altres, les de trànsit, estacionament de vehicles i mobilitat. Així doncs, no hi ha dubte que la prestació del servei públic d'aparcament públic municipal es troba dins de l'àmbit de les competències pròpies del municipi, per a la qual cosa, l'Ajuntament haurà d'escollir una forma de gestió del servei dins de les formes definides a l'article 85 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local -LRBRL-. Dolors Puig Gómez En tot cas, l'actuació pretesa implica un canvi