Identificació de l'expedient: 3016/2022 2991 Assumpte: Modificacions d'ordenances reguladores de preus públics per l'exercici 2023 i ss. Amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang reglamentari, i en virtut que disposa l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques -LPACAP-, amb caràcter previ a l'elaboració de la proposta d'ordenança corresponent, se substancia una consulta pública per recaptar l' opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per aquesta, sobre una sèrie d' aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. MEMÒRIA I.- INTRODUCCIÓ L'Ajuntament de Canet de Mar: Presta el servei o realitza l'activitat administrativa de: X Té previst establir el servei de recàrrega de vehicle elèctric als punts de titularitat municipal en els quals aquest actuï com operador. Els punts de recàrrega que s'han instal·lat són de velocitat semiràpida de 44 kW, compatible amb Mode 3 i dotats de dues sortides amb endolls tipus 2, que permetran la càrrega de dos vehicles al mateix temps. Es vol que els beneficiaris del servei / activitat municipal coadjuvin al seu finançament mitjançant el pagament d'una contraprestació econòmica en forma de: Taxa per prestació de serveis o realització d'activitat administrativa, de conformitat amb els articles 20 a 27 del TRLHL X Preu públic per prestació de serveis o realització d'activitat de competència local, 01/07/2022 Enginyer tècnic de conformitat amb els articles 41 a 47 del TRLHL Per part del departament gestor, es proposa establir un preu públic per la prestació del servei i aprovar la corresponent modificació de l'ordenança general reguladora de preus públics. Jesús Navarro Pastor Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra b1033c6cf7994d88bc1bfd62680872b0001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Sense perjudici del criteri de la Direcció General de Tributs contingut en l'informe de 19 de gener de 2018, en què es posa de manifest que "el trámite de consulta previa debe sustanciarse cuando se trata de la aprobación de una nueva ordenanza fiscal, mientras que en el caso de la modificación de una ordenanza fiscal ya aprobada con anterioridad, puede obviarse dicho trámite por tratarse de una regulación parcial de la materia", i atès que es vol recollir les aportacions de la ciutadania sobre aquest assumpte abans de la redacció de la proposta normativa i la seva aprovació provisional, es considera oportú sotmetre la modificació de l'ordenança fiscal al tràmit de consulta pública prèvia. II.- PROBLEMES QUE ES VOL SOLUCIONAR AMB LA INICIATIVA Marcar amb "x" les circumstàncies que concorrin X Garantir la suficiència financera del servei, considerant el conjunt de recursos de que disposa l'entitat local per sostenir-lo. X Modificar la distribució de costos entre els usuaris del servei o l'activitat, que satisfan la corresponent taxa o preu públic, i els contribuents del municipi. X Administrar la demanda del servei o activitat, incrementant la consciència de cost del servei o redistribuint-la per dies, franges horàries o modalitats de prestació. Altres : No s'escau III.- NECESSITAT I OPORTUNITAT DE LA SEVA APROVACIÓ L'aprovació de la norma és necessària per: Donar compliment als articles 15, 16 i 20.1.A del TRLHL (si són taxes per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local) Donar compliment als articles 15, 16 i 20.1.B del TRLHL (si són taxes per prestació de serveis o realització d'activitats administratives en règim de dret públic de competència local) 01/07/2022 Enginyer tècnic X Donar compliment a l'article 41 i ss del TRLHL i l'article 49 de la LRBRL (si són preus públics per prestació de serveis o realització d'activitats) Altres: No s'escau L'oportunitat de la seva aprovació rau en Jesús Navarro Pastor Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació b1033c6cf7994d88bc1bfd62680872b0001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original X La voluntat que la proposta normativa entri en vigor a gener de 2023. Altres: No s'escau IV.- OBJECTIUS DE LA NORMA (Si són taxes) L'objectiu de l'ordenança projectada és regular els aspectes necessaris per liquidar i recaptar l'exacció que es pretén establir, de conformitat amb allò previst a l'article 16 TRLHL: la determinació del fet imposable, subjecte passiu, responsables, exempcions, reduccions i bonificacions, base imposable i liquidable, tipus de gravamen o quota tributària, període impositiu i meritació; regim de declaració i ingrés, dates d'aprovació i començament d'aplicació. X (Si són preus públics) L'objectiu de l'ordenança projectada és regular els aspectes necessaris per liquidar i recaptar l'exacció projectada, tals com el naixement de l'obligació, l'obligat al pagament, la quota, els beneficis fiscals, el règim de declaració i ingrés, dates d'aprovació i començament d'aplicació. Altres: No s'escau. V.- POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES V.1.- Reguladores A) Si no hi ha alternatives reguladores (si són taxes) Atesa la naturalesa jurídica de la contraprestació econòmica que es vol establir, i de conformitat amb els articles 20 a 27 i 15 i 19 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals (TRLHL), no hi ha alternatives reguladores a l'aprovació o modificació d'una ordenança fiscal. X (si són preus públics) Atesa la naturalesa jurídica de la contraprestació econòmica que es vol establir, i de conformitat amb els articles 41 a 47 del Text refós de la Llei 01/07/2022 Enginyer tècnic d'Hisendes Locals (TRLHL), i l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, no hi ha alternatives reguladores a l'aprovació o modificació d'una ordenança general. Altres: No s'escau. B) Si hi ha alternatives reguladores Jesús Navarro Pastor Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació b1033c6cf7994d88bc1bfd62680872b0001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original No s'escau. V.2.- No reguladores X No es contemplen solucions no reguladores a per abordar els problemes enunciats en l'apartat II. Es contemplen les següents alternatives no reguladores: No s'escau. A Canet de Mar, la data de signatura electrònica. 01/07/2022 Enginyer tècnic Jesús Navarro Pastor Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació b1033c6cf7994d88bc1bfd62680872b0001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original