Identificació de l'expedient: 1216/2022 2843 Assumpte: Modificacions d'ordenances fiscals reguladores de tributs per l'exercici 2023 i següents Amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang reglamentari, i en virtut del que disposa l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques - LPACAP-, amb caràcter previ a l'elaboració de la proposta d'ordenança corresponent, se substancia una consulta pública per recaptar l' opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per aquesta, sobre una sèrie d' aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. MEMÒRIA I.- INTRODUCCIÓ L'ordenança fiscal núm. 38 reguladora de les taxes per estacionament en l'aparcament municipal soterrat de Riera Gavarra 12, estableix en el seu article 2n: "Constitueix el fet imposable de la taxa regulada en aquesta ordenança fiscal l'aprofitament especial del domini públic derivat de l'estacionament de vehicles de tracció mecànica en places de l'aparcament soterrat municipal en les modalitats d'abonament i de rotació, així com la prestació de serveis accessoris." L'article 6è de l'ordenança fiscal recull el quadre de quotes: " Epígraf Concepte Import (*) 1 Estacionament de vehicles tracció mecànica 1.1. En règim de rotació horària - Preu minut 0,0408 - Preu hora 2,45 - Preu dia 20,40 - Pèrdua de tiquet 20,40 1.2. En règim d'abonament. Per mes 75,00 2 Prestació de serveis diverses 2.1. Quota de manteniment per titulars de places en règimde concessió (neteja i subministraments). 30/06/2022 Enginyera - Per mes (fins a 31/12/2019) 10,70 - Per trimestre (a partir de 01/01/2020) 32,00 2.2. Comandaments a distància 30,00 2.3. Ús del punt de càrrega per vehicle elèctric. Per kw Gratuït 2.4. Lliurament de targetes d'accés. Per unitat. 0,85 (*) En el cas de taxes a les que sigui d'aplicació d'IVA, la quota de l'impost es considera inclòs en l'import previst al quadre. Silvia Amatller Micola Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra f718a54d817f4dc88cecbaa98f6756ce001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Es vol valorar una modificació del quadre de quotes orientat a optimitzar l'ús de l'aparcament, mitjançant: - Modificació de l'import i estructures de les quotes de rotació existents - Introducció de noves modalitats de quota de rotació i/o abonament - Possible integració amb mesures de foment de l'activitat comercial Sense perjudici del criteri de la Direcció General de Tributs contingut en l'informe de 19 de gener de 2018, en què es posa de manifest que "el trámite de consulta previa debe sustanciarse cuando se trata de la aprobación de una nueva ordenanza fiscal, mientras que en el caso de la modificación de una ordenanza fiscal ya aprobada con anterioridad, puede obviarse dicho trámite por tratarse de una regulación parcial de la materia", i atès que es vol recollir les aportacions de la ciutadania sobre aquest assumpte abans de la redacció de la proposta normativa i la seva aprovació provisional, es considera oportú sotmetre la modificació de l'ordenança fiscal al tràmit de consulta pública prèvia. II.- PROBLEMES QUE ES VOL SOLUCIONAR AMB LA INICIATIVA Marcar amb "x" les circumstàncies que concorrin Garantir la suficiència financera del servei, considerant el conjunt de recursos de que disposa l'entitat local per sostenir-lo. Modificar la distribució de costos entre els usuaris del servei o l'activitat, que satisfan la corresponent taxa o preu públic, i els contribuents del municipi. X Administrar la demanda del servei o activitat, incrementant la consciència de cost del servei o redistribuint-la per dies, franges horàries o modalitats de prestació. Altres : - Incrementar l'ocupació mitjana de l'equipament - Disminuir la pressió de l'estacionament sobre la via pública - Integrar la gestió de l'equipament amb la dinamització del comerç 30/06/2022 Enginyera III.- NECESSITAT I OPORTUNITAT DE LA SEVA APROVACIÓ L'aprovació de la norma és necessària per: Silvia Amatller Micola Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació f718a54d817f4dc88cecbaa98f6756ce001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original X Donar compliment als articles 15, 16 i 20.1.A del TRLHL (si són taxes per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local) X Donar compliment als articles 15, 16 i 20.1.B del TRLHL (si són taxes per prestació de serveis o realització d'activitats administratives en règim de dret públic de competència local) Donar compliment a l'article 41 i ss del TRLHL i l'article 49 de la LRBRL (si són preus públics per prestació de serveis o realització d'activitats) Altres: No s'escau L'oportunitat de la seva aprovació rau en X La voluntat que la proposta normativa entri en vigor a 1 de gener de 2023. Altres: No s'escau IV.- OBJECTIUS DE LA NORMA X (Si són taxes) L'objectiu de l'ordenança projectada és regular els aspectes necessaris per liquidar i recaptar l'exacció que es pretén establir, de conformitat amb allò previst a l'article 16 TRLHL: la determinació del fet imposable, subjecte passiu, responsables, exempcions, reduccions i bonificacions, base imposable i liquidable, tipus de gravamen o quota tributària, període impositiu i meritació; regim de declaració i ingrés, dates d'aprovació i començament d'aplicació. (Si són preus públics) L'objectiu de l'ordenança projectada és regular els aspectes necessaris per liquidar i recaptar l'exacció projectada, tals com el naixement de l'obligació, l'obligat al pagament, la quota, els beneficis fiscals, el règim de declaració i ingrés, dates d'aprovació i començament d'aplicació. Altres: No s'escau. 30/06/2022 Enginyera V.- POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES V.1.- Reguladores Silvia Amatller Micola Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació f718a54d817f4dc88cecbaa98f6756ce001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original A) Si no hi ha alternatives reguladores X (si són taxes) Atesa la naturalesa jurídica de la contraprestació econòmica que es vol establir, i de conformitat amb els articles 20 a 27 i 15 i 19 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals (TRLHL), no hi ha alternatives reguladores a l'aprovació o modificació d'una ordenança fiscal. (si són preus públics) Atesa la naturalesa jurídica de la contraprestació econòmica que es vol establir, i de conformitat amb els articles 41 a 47 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals (TRLHL), i l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, no hi ha alternatives reguladores a l'aprovació o modificació d'una ordenança general. Altres: No s'escau. B) Si hi ha alternatives reguladores No s'escau. V.2.- No reguladores X No es contemplen solucions no reguladores a per abordar els problemes enunciats en l'apartat II. Es contemplen les següents alternatives no reguladores: No s'escau. A Canet de Mar, la data de signatura electrònica. 30/06/2022 Enginyera Silvia Amatller Micola Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació f718a54d817f4dc88cecbaa98f6756ce001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idi