Identificació de l'expedient: 1216/2022 2843 Assumpte: Modificacions d'ordenances fiscals reguladores de tributs per l'exercici 2023 i següents Amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang reglamentari, i en virtut que disposa l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques -LPACAP-, amb caràcter previ a l'elaboració de la proposta d'ordenança corresponent, se substancia una consulta pública per recaptar l' opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per aquesta, sobre una sèrie d' aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. MEMÒRIA I.- INTRODUCCIÓ Actualment l'Ajuntament de Canet de Mar té establerts preus públics per cessions d'ús del camp de futbol, el rocòdrom, la pista d'atletisme i la pista de patinatge, regulats a l'annex de l'ordenança general reguladora de preus públics. IV. ÀREA D'ESPORTS IV.1 Camp de futbol IV.1.1 En horaris on hi ha conserge i no significa hores extres: Camp de Futbol-11, sense il·luminació (/hora) 60,00 Camp de Futbol-11, amb il·luminació (/hora) 74,00 Camp de Futbol-7, sense il·luminació (/hora) 30,00 Camp de Futbol-7, sense il·luminació (/hora) 37,00 IV.1.2 En horaris que signifiqui fora de la jornada dels vigilants i impliqui realitzar hores extres: Camp de Futbol-11, sense il·luminació (/hora) 120,00 Camp de Futbol-11, amb il·luminació (/hora) 148,00 Camp de Futbol-7, sense il·luminació (/hora) 90,00 Camp de Futbol-7, amb il·luminació (/hora) 111,00 22/07/2022 Tècnic d'Esports IV.1.3 Per lloguers del camp municipal, quan el lloguer impliqui una jornada complerta (mínim 6 h. al dia): -Sense il·luminació (/dia) 360,00 -Amb il·luminació a.-Part fixa (/dia) 360,00 b.-Part variable (/hora d'il·luminació) 14,00 IV.2 Altres instal·lacions Jordi Tomàs Guarch Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra 81f8f303f5c84a38b057f7bb77874945001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Per cada hora d'utilització del pavelló esportiu, pista hoquei 25,49 Fiança pel lloguer del pavelló 195,38 Pel consum elèctric ­ il·luminació del rocòdrom municipal 1,45 /.../ Es considera necessari configurar les cessions d'aquests espais afectes a servei públic com a taxes per utilització del domini públic local, d'acord amb l'article 20.1.A TRLHL, i com a preu públic les prestacions de serveis o la realització d'activitats, d'acord amb l'art. 41 TRLHL, atès que són de sol·licitud no obligatòria i es presten en concurrència amb el sector privat. Es planteja establir les taxes corresponents i derogar simultàniament els preus públics, modificant l'ordenança fiscal núm. 30, de taxes per utilització d'edificis municipals i l'ordenança general reguladora de preus públics en els apartats que sigui necessari. Sense perjudici del criteri de la Direcció General de Tributs contingut en l'informe de 19 de gener de 2018, en què es posa de manifest que "el trámite de consulta previa debe sustanciarse cuando se trata de la aprobación de una nueva ordenanza fiscal, mientras que en el caso de la modificación de una ordenanza fiscal ya aprobada con anterioridad, puede obviarse dicho trámite por tratarse de una regulación parcial de la materia", i atès que es vol recollir les aportacions de la ciutadania sobre aquest assumpte abans de la redacció de la proposta normativa i la seva aprovació provisional, es considera oportú sotmetre la modificació de l'ordenança fiscal al tràmit de consulta pública prèvia. II.- PROBLEMES QUE ES VOL SOLUCIONAR AMB LA INICIATIVA Marcar amb "x" les circumstàncies que concorrin X Garantir la suficiència financera del servei, considerant el conjunt de recursos de que disposa l'entitat local per sostenir-lo. X Modificar la distribució de costos entre els usuaris del servei o l'activitat, que satisfan la corresponent taxa o preu públic, i els contribuents del municipi. X Administrar la demanda del servei o activitat, incrementant la consciència de cost del servei o redistribuint-la per dies, franges horàries o modalitats de prestació. X Altres : Adequar les ordenances fiscals i les ordenances reguladores de preus al marc legal aplicable. 22/07/2022 Tècnic d'Esports III.- NECESSITAT I OPORTUNITAT DE LA SEVA APROVACIÓ L'aprovació de la norma és necessària per: Jordi Tomàs Guarch Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 81f8f303f5c84a38b057f7bb77874945001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original X Donar compliment als articles 15, 16 i 20.1.A del TRLHL (si són taxes per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local) Donar compliment als articles 15, 16 i 20.1.B del TRLHL (si són taxes per prestació de serveis o realització d'activitats administratives en règim de dret públic de competència local) Donar compliment a l'article 41 i ss del TRLHL i l'article 49 de la LRBRL (si són preus públics per prestació de serveis o realització d'activitats) Altres: No s'escau L'oportunitat de la seva aprovació rau en X La voluntat que la proposta normativa entri en vigor a 1 de gener de 2023. Altres: No s'escau IV.- OBJECTIUS DE LA NORMA X (Si són taxes) L'objectiu de l'ordenança projectada és regular els aspectes necessaris per liquidar i recaptar l'exacció que es pretén establir, de conformitat amb allò previst a l'article 16 TRLHL: la determinació del fet imposable, subjecte passiu, responsables, exempcions, reduccions i bonificacions, base imposable i liquidable, tipus de gravamen o quota tributària, període impositiu i meritació; regim de declaració i ingrés, dates d'aprovació i començament d'aplicació. (Si són preus públics) L'objectiu de l'ordenança projectada és regular els aspectes necessaris per liquidar i recaptar l'exacció projectada, tals com el naixement de l'obligació, l'obligat al pagament, la quota, els beneficis fiscals, el règim de declaració i ingrés, dates d'aprovació i començament d'aplicació. Altres: No s'escau. 22/07/2022 Tècnic d'Esports V.- POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES V.1.- Reguladores A) Si no hi ha alternatives reguladores Jordi Tomàs Guarch Signatura 1 de 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 81f8f303f5c84a38b057f7bb77874945001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original X (si són taxes) Atesa la naturalesa jurídica de la contraprestació econòmica que es vol establir, i de conformitat amb els articles 20 a 27 i 15 i 19 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals (TRLHL), no hi ha alternatives reguladores a l'aprovació o modificació d'una ordenança fiscal. (si són preus públics) Atesa la naturalesa jurídica de la contraprestació econòmica que es vol establir, i de conformitat amb els articles 41 a 47 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals (TRLHL), i l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, no hi ha alternatives reguladores a l'aprovació o modificació d'una ordenança general. Altres: No s'escau. B) Si hi ha alternatives reguladores No s'escau. V.2.- No reguladores X No es contemplen solucions no reguladores a per abordar els problemes enunciats en l'apartat II.