Identificació de l'expedient: 1274/2019 2306 Assumpte: Expedient canvi de forma de gestió del servei públic d'escola bressol DECRET D'ALCALDIA Antecedents El Ple de la Corporació, reunit en sessió extraordinària de data 11 de juny d'enguany, va acordar incoar expedient de resolució del contracte de concessió del servei d'escola bressol municipal en concórrer dues causes de resolució del contracte tipificades a l'art. 211.1.i) i f) de la LCSP respectivament, així com intervenir el servei per tal de garantir la realització de les mesures necessàries i indispensables per evitar un greu trastorn al servei públic, de conformitat amb el que disposa l'art. 213.6 de la LCSP. Durant el termini d'audiència atorgat a la concessionària no va presentar cap al·legació. Atès que, després de la intervenció del servei, és voluntat de l'equip de govern procedir al canvi en la modalitat de gestió d'aquest servei públic, passant de la gestió indirecta a la gestió directa pel propi ajuntament. 29/07/2022 Secretaria Fonaments de dret - Articles 4.1.a), 22.2.d), 25, 49, 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL-. - Articles 128, 129 i 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques ­LPACAP-. - Article 56 RDLeg 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. - Article 69 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la Clara Pérez González informació pública i bon govern. Signatura 2 de 2 Atès que per dur a terme la gestió pública del servei d'escola bressol, cal la redacció d'un reglament per regular aquesta gestió. Vist que de conformitat amb el que disposa l'article 133 de la LPACAP, amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei, amb caràcter previ a la elaboració de la norma, s'ha de disposar d'una consulta púbica prèvia amb l'objectiu de recavar l'opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per la norma, sobre una sèrie d'aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar, per què és necessària aquesta regulació, quins objectius es volen aconseguir i les possibles solucions o 29/07/2022 Alcaldessa alternatives que es plantegin. Tot i que la LPACAP preveu la consulta pública amb caràcter previ a la redacció del text normatiu, i atès el que disposa l'article 69 de la Llei de Transparència, es considera convenient sotmetre a consulta pública la regulació del projecte de Reglament per a la gestió pública del servei d'escola bressol municipal. En virtut de les atribucions que em confereix l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, Blanca Arbell Brugarola Primer.- Iniciar expedient per redactar i aprovar el Reglament de gestió pública del servei Signatura 1 de 2 d'escola bressol municipal de Canet de Mar i, a aquest efecte, constituir una comissió Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Serveis Administra 970165b167b74d3aa4b2ff0d2e65a4e9001 Codi Segur de Validació ció Url de validació Electrònica https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2022/1626 - Data Resolució: 29/07/2022 Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original d'estudi que el redactarà; aquesta comissió, sota la Presidència d'aquesta Alcaldia, estarà constituïda pels vocals següents: - Sra. Rosabel Madrid Cámara, tinenta d'alcalde de Serveis a les Persones, Igualtat, Participació i Educació - Sra. Clara Pérez González, secretària municipal - Sra. M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental - Sra. Maria Artigas Gurri, tècnica municipal d'Educació - Sra. Adriana Jiménez González, directora de l'escola bressol municipal Segon.- Disposar que la comissió d'estudi ha de lliurar a aquesta Alcaldia el text del reglament amb l'antelació suficient per tal que es pugui sotmetre a la consideració del ple de l'Ajuntament en la propera sessió que dugui a terme. Tercer.- Disposar que la Secretaria emeti un informe jurídic amb relació a aquesta ordenança, un cop redactada per la comissió d'estudi, amb caràcter previ a la seva elevació pel ple. Quart.- Sotmetre a consulta pública prèvia la memòria del projecte del Reglament per a la gestió pública del servei d'escola bressol municipal, que s'adjunta com a Annex núm. 1 a aquesta resolució, a través de la pàgina web municipal, amb l'objectiu de recollir l'opinió dels 29/07/2022 Secretaria ciutadans, les associacions i les organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma. Cinquè.- Establir que les opinions, propostes o suggeriments s'hauran de presentar mitjançant el correu electrònic canet.secretaria@canetdemar.cat fins al dia 22 d'agost de 2022. Sisè.- Comunicar aquesta resolució a l'Àrea d'Educació, com també a les àrees d'Intervenció i Tresoreria. Clara Pérez González Canet de Mar, a la data de la signatura electrònica Signatura 2 de 2 ANNEX Memòria del projecte de Reglament del Servei d'Escola Bressol Municipal Antecedents: El Ple de l'Ajuntament de Canet de Mar de data 19 de desembre de 2002 va aprovar inicialment la memòria justificativa, el projecte d'establiment, el reglament regulador del servei, el reglament de règim intern i l'estudi economicofinancer per a l'obertura i el funcionament del Servei d'Escola Bressol Municipal. Transcorregut el termini d'informació 29/07/2022 Alcaldessa pública, aquest acord va esdevenir d'aprovació definitiva. El servei va quedar establert en la modalitat de gestió indirecta. El Ple de l'Ajuntament de Canet de Mar, en sessió de data 26 de juliol va acordar l'adjudicació del contracte per la gestió de l'Escola Bressol Municipal El Palauet a l'empresa Serveis d'Educació No Formal (SENFO) per als cursos 2018-2019 i 2019-2020. En data 11 de juny de 2019 el Ple de l'Ajuntament de Canet de Mar va acordar incoar expedient de resolució de contracte i la intervenció del servei i es dicta provisió per tal Blanca Arbell Brugarola d'iniciar els tràmits d'elaboració de l'expedient de canvi de gestió. Signatura 1 de 2 L'Ajuntament té competència per efectuar l'objecte d'aquest contracte que es proposa, en Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 970165b167b74d3aa4b2ff0d2e65a4e9001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2022/1626 - Data Resolució: 29/07/2022 Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original base a la competència municipal per establerta a la normativa de règim local o sectorial consistent en l'article 25 o) de la Llei de bases de règim local a l'article 159.4 de la Llei d'Educació de Catalunya. Per la modificació del Reglament del servei per tal d'adaptar-lo a la nova forma de gestió s'haurà de seguir la tramitació que estableixen els articles 159, 160 i concordants del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny. Problemes que es Mitjançant aquest reglament es pretén adequar les pretenen solucionar condicions d'ús i funcionament del centre al nou tipus de amb la iniciativa gestió. Possibles Per al bon funcionament del servei cal adequar el reglament solucion a la nova forma de gestió. D'acord amb el Reglament d'obres s alternatives i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 regulatòries i no de juny, és necessari disposar de reglament del servei que regulatòries estableixi el règim jurídic de la prestació. No es contempla una alternativa no reguladora. 29/07/2022 Secretaria Necessitat i Per al bon funcionament del servei cal adequar el reglament oportunitat de la seva a la nova forma de gestió. D'acord amb el Reglament d'obres aprovació i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny, és necessari disposar de reglament del servei que estableixi el règim jurídic de la prestació. No es contempla una alternativa no reguladora. Clara Pérez González Objectius de la norma Els principals objectius del reglament són: Signatura 2 de 2 Definir la línia pedagògica del centre. Definir les tipologies de servei. Definir l'organització i funcionament del servei Definir la relació amb els usuaris i les seves famílies Establir els òrgans de participació i gestió 29/07/2022 Alcaldessa Blanca Arbell Brugarola Signatura 1 de 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Aquest document és una còpia autèntica d'un document electrònic validable a: Codi Segur de Validació 970165b167b74d3aa4b2ff0d2e65a4e9001 Url de validació https://sedesimplifica03.absiscloud.com/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp?NodeAbsisini=063 Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2022/1626 - Data Resolució: 29/07/2022 Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original