ACTA DE LA SESSIÓ DE CARÀCTER ordinari DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 2 DE JUNY DE 2022 Avís: aquesta acta ha estat retocada per tal de donar compliment a la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17:00 Hora que acaba: 17:50 Lloc: Sala JGL PRESIDEIX BLANCA ARBELL BRUGAROLA ASSISTENTS BLANCA ARBELL BRUGAROLA PERE XIRAU ESPARRECH LLUIS LLOVET BAYER JOSEP M. MASVIDAL SERRA ROSA ISABEL MADRID CAMARA RAQUEL SERRA LERGA ACTUA COM A SECRETÀRIA Dolors Puig Gómez, secretària accidental. També hi assisteix M. Josep Lozano del Pino, interventora accidental. ORDRE DEL DIA DE LA SESSIÓ: 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2022/21 ordinari 26/05/2022 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. Aprovació PCAP i incoació procediment negociat sense publicitat per a l'adjudi- cació de les obres de rehabilitació de l'edifici La Masoveria 2.2. Acció Social i Ciudadania 2.2.1. Aprovació rectificació d'errors, relació ajuts socials número BSGG_7_2022 2.3. Alcaldia 2.3.1. Relació Decrets de data del 16 al 22 de maig de 2022 3. Donar compte de resolucions judicials 4. Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1. Actes pendents d'aprovar 1.1. JGL2022/21 ordinari 26/05/2022 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 26 de maig de 2022 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del De- cret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, 2. Propostes 2.1. Urbanisme 2.1.1. INCOACIÓ DE L'EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ, MITJANÇANT PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT, DE L'EXECUCIÓ DE LES OBRES DE REHABILITACIÓ DE L'EDIFICI LA MASOVERIA Fets: L'edifici de "La Masoveria" és una construcció de propietat municipal que forma part del conjunt de Vil·la Flora, ubicat a Via Cannetum, 4. La construcció, projectada l'any 1920, és un edifici senzill d'estil noucentista amb un cos principal de dues plantes i una edificació secundària de només planta baixa. La coberta és de teula ceràmica a dues aigües. En aquesta edificació, originalment la masoveria de l'edifici principal de Vil·la Flora, s'han realitzat diverses actuacions al llarg dels darrers anys per tal d'adequar-la com a espai polivalent per a joves i altres col·lectius del municipi. Tot i les actuacions d'adequació i manteniment dutes a terme en els últims temps, l'edificació presenta problemes i patologies constructives a causa del pas del temps i l'envelliment dels materials i instal·lacions, així com deficiències tant pel que fa als nous requeriments tècnics, especialment els relacionats amb l'aïllament tèrmic i acústic, com les derivades de les necessitats dels nous usos. Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 1895/2021, de 17 de setembre, es va aprovar definitivament el Text Refós del projecte "Rehabilitació i millora edifici "La Masoveria", redactat per l'arquitecte GGS, de BASEDOS ARQUITECTURA, SLP, amb un pressupost d'execució per contracte de 162.119,86 , més 34.045,17 , en concepte d'IVA. Els anuncis d'aprovació definitiva van ser objecte de publicació a l'e-Tauler municipal, al BOPB i al DOGC núm. 8511, del dia 28 de setembre de 2021 (Exp. 2398/2021 425). En virtut de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 23 de desembre de 2021, es va incoar expedient per a la contractació, mitjançant 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat procediment simplificat, tramitació ordinària, per a la contractació de l'execució de les obres de rehabilitació de l'edifici La Masoveria. La Junta de Govern Local, en sessió de caràcter ordinari de data 3 de febrer de 2022, va prendre, entre d'altres, l'acord de declarar desert el procediment, en no haver estat presentada cap oferta dins el termini establert (Exp. 1379/2021 4017). L'arquitecta tècnica municipal, en data 10 de març de 2022, ha redactat una memòria relativa a la contractació d'aquestes obres i manifesta que, vist l'abast del projecte i els treballs d'obra a realitzar, es considera que l'actuació sobrepassa la disponibilitat i capacitat per executar-la amb mitjans propis, raó per la qual és necessari contractar l'execució de l'obra externament, per bé que la necessitat d'executar les obres de rehabilitació i millora de l'edifici de La Masoveria segueix vigent. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP), i concretament el seu article 168.a)1r, estableix que els òrgans de contractació, en els contractes d'obres, subministraments, serveis, concessió d'obres i concessió de serveis, poden adjudicar contractes utilitzant el procediment negociat sense la publicació prèvia d'un anunci de licitació, entre d'altres supòsits, en els casos en què no s'hagi presentat cap oferta. L'article 116.1 de la mateixa norma prescriu que "La subscripció de contractes per part de les administracions públiques requereix la tramitació prèvia de l'expedient corresponent, que ha d'iniciar l'òrgan de contractació motivant la necessitat del contracte en els termes que preveu l'article 28 d'aquesta Llei i que s'ha de publicar en el perfil de contractant." L'òrgan competent per aprovar i adjudicar el contracte és l'Alcaldia, atès que el pressupost base de licitació és de 162.119,86 euros, IVA exclòs, i per tant, no supera ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost d'aquest Ajuntament ni la quantia de 6.000.000 d'euros, ni es tracta d'una contractació plurianual que superi els anteriors imports. No obstant això, mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 1041/2019, de 18 de juny, es va delegar aquesta competència a la Junta de Govern Local. Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques particulars reguladores del procediment negociat sense publicitat per a la contractació de les obres de rehabilitació de l'edifici La Masoveria. Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 2019/1041, de 18 de juny, s'acorda per unanimitat: Primer.- Incoar expedient, mitjançant procediment negociat sense publicitat, per a la contractació de l'execució de les obres de rehabilitació de l'edifici La Masoveria, essent el pressupost base de licitació del present contracte de 196.165,03 euros, IVA inclòs, el qual puja la quantitat de 34.045,17 euros. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Segon.- Aprovar el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars, que haurà de regir l'esmentada contractació. Tercer.- Publicar l'anunci de la licitació al perfil del contractant. Quart.- Atorgar un termini de 15 dies naturals, comptats des de l'endemà de la remissió de les invitacions a participar en la licitació. Cinquè.- Anul·lar i deixar sense efecte el document comptable A nº 220210014280 per haver estat declarat desert el procediment de licitació. Sisè.- Autoritzar la despesa de 196.165,03 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 41 33700 63200 (Doc. A núm. 220220005099) del vigent pressupost municipal per a l'any 2022. Setè.- Comunicar el present acord als Serveis econòmics municipals. Vuitè.- Facultar, tan àmpliament com en dret sigui menester, la senyora alcaldessa, o membre de la corporació en qui delegui, per a la tramitació, execució i formalització de la present resolució. PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A LA CONTRACTACIÓ, PEL PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT, DE L'EXECUCIÓ DE LES OBRES DE DE REHABILITACIÓ I MILLORA EDIFICI "LA MASOVERIA" ÍNDEX QUADRE DE CARACTERÍSTIQUES DEL CONTRACTE ...................................................... 7 DISPOSICIONS GENERALS............................................................................................... 25 Clàusula 1.- Definició de l'objecte del contracte ................................................................... 25 Clàusula 2.- Necessitat i idoneïtat del contracte................................................................... 25 Clàusula 3.- Pressupost base de licitació ............................................................................. 25 Clàusula 4.- Existència de crèdit .......................................................................................... 25 Clàusula 5.- Durada del contracte i possibles ampliacions ................................................... 26 Clàusula 6.- Valor estimat .................................................................................................... 26 Clàusula 7.- Règim jurídic de la contractació ....................................................................... 26 Clàusula 8.- Tramitació de l'expedient i procediment d'adjudicació ...................................... 26 Clàusula 9.- Òrgan competent ............................................................................................. 27 Clàusula 10.- Perfil de contractant ....................................................................................... 27 Clàusula 11.- Notificacions i ús de mitjans electrònics ......................................................... 27 DISPOSICIONS RELATIVES A LA LICITACIÓ, L'ADJUDICACIÓ I LA FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE ................................................................................. 27 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Clàusula 12.- Capacitat per contractar ................................................................................. 27 Clàusula 13.- Condicions mínimes, solvència econòmica i financera, professional o tècnica i mitjans d'acreditació .............................................................................................. 28 Clàusula 14.- Convidades a participar en el procediment .................................................... 30 Clàusula 15.- Documentació a presentar, forma i contingut de les proposicions .................. 30 Clàusula 16.- Mesa de contractació ..................................................................................... 33 Clàusula 17.- Procediment de negociació i criteris d'adjudicació.......................................... 33 Clàusula 18.- Criteris de preferència en cas d'igualació de proposicions ............................. 36 Clàusula 19.- Termini per a l'adjudicació.............................................................................. 36 Clàusula 20.- Variants.......................................................................................................... 37 Clàusula 21.- Ofertes anormalment baixes .......................................................................... 37 Clàusula 22.- Garantia provisional ....................................................................................... 37 Clàusula 23.- Garantia definitiva .......................................................................................... 37 Clàusula 24.- Obertura de les ofertes inicials, negociació dels seus termes i valoració de les ofertes definitives ...................................................................................................... 38 Clàusula 25.- Requeriment de documentació previ a l'adjudicació ....................................... 39 Clàusula 26.- Decisió de no adjudicar o subscriure el contracte i desistiment ...................... 42 Clàusula 27.- Adjudicació del contracte ............................................................................... 42 Clàusula 28.- Formalització del contracte ............................................................................ 42 DISPOSICIONS RELATIVES A L'EXECUCIÓ DEL CONTRACTE ...................................... 43 Clàusula 29.- Execució de l'actuació.................................................................................... 43 Clàusula 30.- Condicions especials d'execució .................................................................... 43 Clàusula 31.- Responsable del contracte ............................................................................. 43 Clàusula 32.- Pla de seguretat i salut................................................................................... 44 Clàusula 33.- Comprovació del replanteig............................................................................ 44 Clàusula 34.- Penalitzacions del contracte........................................................................... 45 DISPOSICIONS RELATIVES ALS DRETS I OBLIGACIONS DE LES PARTS .................... 45 Clàusula 35.- Drets i obligacions del contractista ................................................................. 45 Clàusula 36.- Obligacions laborals, socials, fiscals, de protecció de dades personals i mediambientals del contractista ........................................................................................... 48 Clàusula 37.- Presentació de factures al registre de factures, identificació d'òrgans que intervenen en la contractació i règim de pagament .............................................................. 48 Clàusula 38.- Modificació del contracte ................................................................................ 49 Clàusula 39.- Gestió de residus ........................................................................................... 50 DISPOSICIONS RELATIVES A LA SUCCESSIÓ, CESSIÓ, LA SUBCONTRACTACIÓ I LA REVISIÓ DE PREUS DEL CONTRACTE ........................................................................ 50 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona - Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e :canetdemar@canetdemar.cat - www.canetdemar.cat Clàusula 40.- Cessió ............................................................................................................ 50 Clàusula 41.- Subcontractació ............................................................................................. 51 Clàusula 42.- Revisió de preus ............................................................................................ 51 DISPOSICIONS RELATIVES A L'EXTINCIÓ DEL CONTRACTE ......................................... 51 Clàusula 43.- Causes de resolució....................................................................................... 51 Clàusula 44.- Recepció i liquidació ...................................................................................... 52 Clàusula 45.- Termini de garantia i conservació de l'obra .................................................... 52 DISPOSICIONS RELATIVES AL RÈGIM SANCIONADOR ................................................. 53 Clàusula 46.- Infraccions ..................................................................................................... 53 Clàusula 47.- Sancions ........................................................................................................ 56 DISPOSICIONS RELATIVES A LA CONFIDENCIALITAT I LA PROTECCIÓ DE DADES ................................................................................................................................ 56 Clàusula 48.- Confidencialitat de la informació......................................................